Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Nee, dan zetten we de mijne en jouw bruine naast elkaar in een showroom, Arnold!!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Preventief de dynamo en de startmotor weggebracht naar Auto Elektra in Amersfoort. Daar heb ik ze anderhalve week kater ook weer vandaan gehaald.
Bij beide waren de koolstofborstels toe aan vervanging, bij de dynamo waren de lagers gaar en was de diodeplaat kapot. Hij laadde derhalve wel wat maar niet zoals het zou moeten. Bij de dynamo was ook een diode stuk.
Nu is alles weer lekker fris en goed werkend. Dat geeft een gerust gevoel, volgend jaar als ik de motor kan gaan opbouwen.
Bij beide waren de koolstofborstels toe aan vervanging, bij de dynamo waren de lagers gaar en was de diodeplaat kapot. Hij laadde derhalve wel wat maar niet zoals het zou moeten. Bij de dynamo was ook een diode stuk.
Nu is alles weer lekker fris en goed werkend. Dat geeft een gerust gevoel, volgend jaar als ik de motor kan gaan opbouwen.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Helemaal. Pas Ff adres door. Mot er ook even langs.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Photobucket heeft bedacht dat iedereen die fotos doorlinkt vanaf nu 400 dollar per jaar moet betalen. Dat houdt in dat alle links worden onderbroken en dus mijn fotos niet meer zichtbaar zijn.
Ik ben niet van plan dat te betalen, derhalve zijn mijn fotos niet meer zichtbaar. Excuses daarvoor.
Ik ben niet van plan dat te betalen, derhalve zijn mijn fotos niet meer zichtbaar. Excuses daarvoor.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Gebruik Google drive. Gratis 5 gb. Wil je meer 15gb betaal je €0,99 Pm. En blijft ook staan
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Tja, klootzakken. Ik ga dan ook over naar een andere hosting. Laat ze doodvallen. Maar ja, dan moet ik alle fotos nog herstellen. Dat duurt 10 jaar... zo boos en teleurgesteld. Gvd wat een tyfuslijers
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
Wat?
oh nee heh...
ik heb recent al m'n foto's hersteld (alles geupload naar Photo(ge)Emmer) omdat Imageshack ook al knudde was...
Balen dat je foto's weg zijn Koos


Balen dat je foto's weg zijn Koos

-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
elke aanbieder van opslag gaat geld vragen op een of ander moment.
Opslag en bijbehorend onderhoud/beveiliging aan de systemen kost nu eenmaal geld. Hoe vervelend dit ook is.
De voorwaarden worden "eenzijdig" aangepast en aangeboden.
Accepteer je de gewijzigde voorwaarden kost het geld. Accepteer je deze niet mag je het lekker zelf uit zoeken.
Google is groot. Gratis 5gb. Mag je verder niets van verwachten. Bij betaling van €0,99 pm voor uitbreiding van de opslag wel.
Je betaald immers voor een dienst.
Life sucks hard sometimes. My wife to....
Opslag en bijbehorend onderhoud/beveiliging aan de systemen kost nu eenmaal geld. Hoe vervelend dit ook is.
De voorwaarden worden "eenzijdig" aangepast en aangeboden.
Accepteer je de gewijzigde voorwaarden kost het geld. Accepteer je deze niet mag je het lekker zelf uit zoeken.
Google is groot. Gratis 5gb. Mag je verder niets van verwachten. Bij betaling van €0,99 pm voor uitbreiding van de opslag wel.
Je betaald immers voor een dienst.
Life sucks hard sometimes. My wife to....
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, pag 110 en 111, 85 plaatje
wow, das klote Koos :s
Zelf zit ik nog altijd op tinypic, klotesite met veel reclame, maar de fotos van 10 jaar terug staan er nog wel op...
Zelf zit ik nog altijd op tinypic, klotesite met veel reclame, maar de fotos van 10 jaar terug staan er nog wel op...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, alle foto's pleite...
Dankzij die honden van photobucket heb ik de aardigheid van het regulier updaten een beetje af.
Daarnaast zijn er andere zaken die momenteel nogal veel aandacht vragen, maar toch gebeurt er wel wat op het e21 vlak.
Ik heb project deuren bijna afgerond. Ik zag er erg tegenop om de deuren te gaan inrichten. De oude deuren klopten van geen kant. Er zat in de ene deur een type 2 raammechanisme en in de andere een type 1, maar ik had toch twee type 2 ruiten. De ene wilde niet volledig naar beneden en al met al was het samengeraapt en knap rommelig. Daarbij was de linkerdeur rot, dus die heb ik vervangen voor een andere.
Maar goed, voor het spuiten heb ik de gaten voor de chromespiegels in orde gemaakt. De deuren zijn gespoten tegelijk met de auto en waren dus helemaal kaal van binnen. Ik heb een kratje met raammechnismes van Arnold gekregen, een paar jaar geleden, dat kwam me van pas, maar ik wist niet of ik alles had wat ik moest gebruiken.
Dat heb ik uitgezocht en de ingewanden van de deur heb ik uitgelegd op de vloer. Ik kwam al snel een beugeltje tegen dat ik niet kon thuisbrengen. Het zat aan de geleiderail waar door het raam recht in de sponning kan worden afgesteld.
Onderzoek leerde me dat er in een type 1 deur een klein beugeltje hoort, achter het grote ronde gat in het midden onderaan de deur. Daarom zit dat gat daar kennelijk, ook in een type 2 deur. Uiteraard had ik er maar 1, van mijn ene oude deur. Dus heb ik bij Jan een gare maar complete type 1 deur gehaald. Daarmee had ik een mooi voorbeeld en een paar onderdelen.
Dw type 1 ramen had ik ook al binnen, dus de opbouw kon plaatsvinden. De gaatje geboord voor het beugeltje en de spullen klaargelegd. Maar ik snapte niks van de deurvanger. Jan wist me te vertellen dat de mijne ten eerste afgebroken en ten tweede incompleet was. Dus heb ik bij hem 2 goede type 1 deurvangers gehaald. Daarna kon de deur eindelijk opgebouwd worden.
De andere deur was relatief makkelijk, want ik had de stappen al eens doorlopen.
Per saldo staan er nu twee compleet origineel ingerichte type 1 deuren klaar om in de auto te zetten. Dat is een werkje voor 2 man, dus dat komt binnenkort.
Oh ja, mooi detail was de spaanplaatschroef, waarmee de chromespiegel vast was gemaakt. Dat zit nu beter. Een ander detail was dat de bouten niet de juiste waren, in mijn type 1 deur. Te lang, waardoor het raammechanisme niet vrij kon draaien en bij het bewuste beugeltje ook, waardoor de geleider niet voldoende naar beneden kon. Dat was de reden dat mijn rechter ruit niet helemaal naar beneden wilde in het verleden.
Al met al was project deuren de uitdaging die ik al verwachtte. Helaas. Maar het is goedgekomen. Plaatjes volgen hopelijk later dit jaar.
Daarnaast zijn er andere zaken die momenteel nogal veel aandacht vragen, maar toch gebeurt er wel wat op het e21 vlak.
Ik heb project deuren bijna afgerond. Ik zag er erg tegenop om de deuren te gaan inrichten. De oude deuren klopten van geen kant. Er zat in de ene deur een type 2 raammechanisme en in de andere een type 1, maar ik had toch twee type 2 ruiten. De ene wilde niet volledig naar beneden en al met al was het samengeraapt en knap rommelig. Daarbij was de linkerdeur rot, dus die heb ik vervangen voor een andere.
Maar goed, voor het spuiten heb ik de gaten voor de chromespiegels in orde gemaakt. De deuren zijn gespoten tegelijk met de auto en waren dus helemaal kaal van binnen. Ik heb een kratje met raammechnismes van Arnold gekregen, een paar jaar geleden, dat kwam me van pas, maar ik wist niet of ik alles had wat ik moest gebruiken.
Dat heb ik uitgezocht en de ingewanden van de deur heb ik uitgelegd op de vloer. Ik kwam al snel een beugeltje tegen dat ik niet kon thuisbrengen. Het zat aan de geleiderail waar door het raam recht in de sponning kan worden afgesteld.
Onderzoek leerde me dat er in een type 1 deur een klein beugeltje hoort, achter het grote ronde gat in het midden onderaan de deur. Daarom zit dat gat daar kennelijk, ook in een type 2 deur. Uiteraard had ik er maar 1, van mijn ene oude deur. Dus heb ik bij Jan een gare maar complete type 1 deur gehaald. Daarmee had ik een mooi voorbeeld en een paar onderdelen.
Dw type 1 ramen had ik ook al binnen, dus de opbouw kon plaatsvinden. De gaatje geboord voor het beugeltje en de spullen klaargelegd. Maar ik snapte niks van de deurvanger. Jan wist me te vertellen dat de mijne ten eerste afgebroken en ten tweede incompleet was. Dus heb ik bij hem 2 goede type 1 deurvangers gehaald. Daarna kon de deur eindelijk opgebouwd worden.
De andere deur was relatief makkelijk, want ik had de stappen al eens doorlopen.
Per saldo staan er nu twee compleet origineel ingerichte type 1 deuren klaar om in de auto te zetten. Dat is een werkje voor 2 man, dus dat komt binnenkort.
Oh ja, mooi detail was de spaanplaatschroef, waarmee de chromespiegel vast was gemaakt. Dat zit nu beter. Een ander detail was dat de bouten niet de juiste waren, in mijn type 1 deur. Te lang, waardoor het raammechanisme niet vrij kon draaien en bij het bewuste beugeltje ook, waardoor de geleider niet voldoende naar beneden kon. Dat was de reden dat mijn rechter ruit niet helemaal naar beneden wilde in het verleden.
Al met al was project deuren de uitdaging die ik al verwachtte. Helaas. Maar het is goedgekomen. Plaatjes volgen hopelijk later dit jaar.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, alle foto's pleite...
Spijtig om te moeten wachten op de foto's, maar alle begrip hiervoor! Verder goed bezig, het begint op te korten 

[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, alle foto's pleite...
Dank voor je reactie, Nick. Het begint te vorderen inderdaad. Binnenkort de deuren afhangen, dan kunnen de spatborden eraan. Daarna ga ik de achteras plaatsen en dan is alleen de motor met alle aanbouwdelen en de bak nog te gaan. Ik denk dat ik voorjaar 2018 gewoon kan rijden met deze leuke 323i.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, alle foto's pleite...
Ach leuk...het is een polaris ding hè. 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, alle foto's pleite...
voor wie de foto's wil zien: gebruik google chrome en instaleer deze fix. Werkt perfect. https://chrome.google.com/webstore/deta ... fnflicjjgj
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, alle foto's pleite...
Zaaalig idd. Alle pics terug!!! 

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm