Page 13 of 27
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Wed Jan 12, 2011 9:47 am
by uwbuurman
dat scheelt mooi, want dan kan je zelf ook nog eens een rupsje achterlaten...
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Wed Feb 23, 2011 1:10 pm
by Peter V.
Het laswerk aan de 316 is klaar.
Even een klein verslag. Het was alleen nog de rechter wielbak uiteraard. Vandaag proberen alles nog in de epoxy te krijgen en dan kan einde van de week de auto weer op zijn bandjes staan.
Onderhoek bij dwarsdrager:
Bij de veerschotel zat toch nog wat roest:
Bij de vulpijp doorvoer:
Dus e.e.a. nog verder vertinnen en afwerken.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Wed Feb 23, 2011 3:56 pm
by loentje
goed bezig en dan.......knallen!!
groeten loentje
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Wed Feb 23, 2011 4:41 pm
by Smartie
Ziet er goed uit Peter!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Feb 24, 2011 9:55 am
by uwbuurman
lekker oefenen met dat ding!!
(hé, is het geen idee om je BAUR helemaal te gaan restaureren? jij kunt al lassen!

)
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Feb 24, 2011 4:43 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:lekker oefenen met dat ding!!
(hé, is het geen idee om je BAUR helemaal te gaan restaureren? jij kunt al lassen!

)

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Feb 24, 2011 8:04 pm
by gerrit323
Leuke plaatjes Peter

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Feb 24, 2011 9:29 pm
by Jeroen
Het werk wordt ook steeds mooier, Peter heeft wel wat geleerd! Nu sparen voor een degelijke krik

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Feb 24, 2011 10:15 pm
by 323baur
Jeroen wrote:Het werk wordt ook steeds mooier, Peter heeft wel wat geleerd! Nu sparen voor een degelijke krik


Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Feb 27, 2011 11:22 am
by Kuist318
ziet er goed uit Peter,je bent goed bezig.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Feb 27, 2011 1:07 pm
by Peter V.
De 316 heeft vandaag zijn grote beurt gehad. Was ook hard nodig. Toen de auto warmdraaien en zodra de choke eraf ging begon het motortje te pendelen en regelmatig uit te vallen. Na een kleine aanpassing in de CO bleef ze lopen. Ook nog het dynamisch ontstekingstijdstip gecontroleerd. Mooi 25 graden bij 2500 RPM met alle slangen los. Toch klapt ze nog wat in de uitlaat bij gaslos. maar we zullen eerst maar eens wat ermee gaan rijden want ik heb het idee dat er echt even wat losgereden moet worden. Later nog de CO/meter eraan hangen en dan zien we het wel maar eerst weer gaan werken.
Het moment van een nederlands kenteken komt steeds dichterbij.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Feb 27, 2011 10:11 pm
by Jeroen
Leuk! Maar idd eerst eens goed schoon rijden en dan kun je waarschijnlijk weer opnieuw afstellen, maar dan zullen de waardes ook wel wat gaan stabiliseren.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Feb 27, 2011 11:15 pm
by uwbuurman
om een kenteken aan te vragen, moet ze dan al apk gereed zijn? of kun je een kenteken aanvragen en daarna de apk gaan regelen? Ben ik wel benieuwd naar.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Feb 27, 2011 11:26 pm
by Jeroen
Eerst kenteken bij de RDW, daarna kan de auto voor APK. De auto moet geen structurele mankementen vertonen maar in principe kan ze zo langs de RDW.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Feb 28, 2011 12:15 am
by Peter V.
Het is voor mij ook een onbekend iets dus ik zal e.e.a wel in dit topic vermelden.
Zodra het zover is ga ik een eendagskenteken aanvragen en via een afspraak naar de RDW. Je kunt daar ook gelijk de APK doen maar dat wordt afgeraden omdat bij afkeur je dan ook daar terug zou moeten gaan.
Je moet in ieder geval een kenteken toegewezen hebben voordat de APK ingevoerd kan worden heb ik altijd begrepen.