Page 13 of 13
Re: E21 M54 conversie
Posted: Thu Dec 05, 2024 10:07 pm
by Jeroen
Aan de andere kant is een ecu in zo'n open motorruimte ook vragen om een vochtprobleem. Aan de andere kant, de helft van de E21's lekt water in het dashboardkastje....
Re: E21 M54 conversie
Posted: Fri Dec 06, 2024 7:19 am
by uwbuurman
In de e12, zelfde periode als de e21, heeft BMW er voor gekozen de computer in de auto te maken. De grote stekker gaat met een rubber naarbinnen in de ruitenwisserbak.
Re: E21 M54 conversie
Posted: Fri Dec 06, 2024 10:59 am
by BertjeConti
Ik heb de ECU bewust achter het handschoenvak, droog en veilig.
Overigens geen problemen met de oude type zekeringen, wel een paar jaar geleden preventief allemaal vernieuwd
Re: E21 M54 conversie
Posted: Fri Dec 06, 2024 12:45 pm
by Thijsse
Goede argumenten allemaal. De Ecumaster ecu is waterdicht en met waterdichte stekkers, dus daar hoef ik t niet voor te laten. Wil ook de slang naar de map sensor niet te lang maken.
Re: E21 M54 conversie
Posted: Fri Dec 06, 2024 4:49 pm
by BertjeConti
Oh ja MAP sensor, die heb ik als losse sensor unter die haube zitten.
Zekeringkast verplaatsen is volgens mij alleen te doen als je de bekabeling helemaal nieuw gaat aanleggen. Anders krijg je wel heel veel lassen in je bekabeling, en daar hou ik helemaal niet van.
Re: E21 M54 conversie
Posted: Fri Dec 06, 2024 5:59 pm
by Thijsse
Ik wil alle kabels terug naar binnen halen, inkorten en aan de nieuwe zekeringkast koppelen. Komen sws geen tot weinig lassen in.
Ecu heeft ingebouwde map sensor, dus die wil ik ook gebruiken. Externe kan altijd nog
Re: E21 M54 conversie
Posted: Tue Dec 24, 2024 1:54 pm
by Thijsse
Dus, ik zit op wintersport tijdens mn schnitzel aan de E21 te denken. En het stoort me eindeloos dat ik mn mtech bumper niet kan gebruiken vanwege de intercooler.
Dus ga ik bij thuiskomst kijken of ik voor de voorwielen 2 intercoolers van 280x300 kwijt kom.
Voordelen:
- mn mtech bumper past (en die heeft niet voor niks sleuven links en rechts, dus dat moet een voorteken zijn)
- je ziet de intercooler niet, dus is het een betere sleeper
- geen intercoolerlucht door de radiateur en dus betere koeling
- voor de radiateur nog plek voor een oliekoeler, die ik ook wel nodig ga hebben.
Ik weet dat ik meer praat dan doe de laatste maanden maar daar komt ooit verandering in...
Re: E21 M54 conversie
Posted: Tue Dec 24, 2024 3:52 pm
by uwbuurman
Goed denkwerk, in ieder.geval! Lekker skiƫn! Waar zit je?
Re: E21 M54 conversie
Posted: Tue Dec 24, 2024 3:55 pm
by Thijsse
Hopfgarten, in Tirol. Maar heel de week sneeuwstormen. Dus morgenvroeg rap huiswaarts
Re: E21 M54 conversie
Posted: Tue Dec 24, 2024 6:03 pm
by uwbuurman
Dat is minder leuk, idd. Daar was ik eerder dit jaar ook op wintersport. We zaten in Brixen.
Re: E21 M54 conversie
Posted: Tue Dec 24, 2024 7:02 pm
by Thijsse
Dat is om de hoek hier inderdaad. We zijn hier van de zomer ook nog geweest. De oranje E21 bij de grensovergang ook nog gezien? Die staat er al 30 jaar zo te zien

Re: E21 M54 conversie
Posted: Wed Dec 25, 2024 1:05 pm
by uwbuurman
Niet gezien, helaas.
Re: E21 M54 conversie
Posted: Wed Dec 25, 2024 1:27 pm
by Thijsse
Zag m van de zomer in het langsrijden staan, hele weg naar huis discussie met vrouwlief gehad dat het echt niet waar kon zijn dat ik zo snel gezien had dat t een E21 was. Blijkt dat stukje straat net niet op google maps te staan maar wel op apple maps
Re: E21 M54 conversie
Posted: Wed Dec 25, 2024 8:25 pm
by uwbuurman
Hahaha, nou, goed gezien, dus!