Page 13 of 62
Posted: Tue Oct 06, 2009 2:58 pm
by Arnold D
Succes Ed, doe je dan wel eerst een markt onderzoek

Posted: Tue Oct 06, 2009 3:08 pm
by Ed
Ik kan het nu in de vrije uurtjes al amper aan ... Heb onderhand zo'n 35 E30's in onderhoud, paar E28's, E12, E34 x5 E36 x2 en 2 E21's nu... Dan moet ik nog tijd zien vrij te maken voor onze eigen toet

Posted: Tue Oct 06, 2009 3:11 pm
by Peter V.
Dan wordt het bijna tijd voor personeel dan
Gr Peter V
Posted: Tue Oct 06, 2009 3:22 pm
by Ed
Bijna wel
Maar ehm.. zullen we 't topic van Arnold niet verder 'vervuilen' met al dat moois wat hij post?
Gaan we elders wel over verder bomen
Greetz
Posted: Tue Oct 06, 2009 3:36 pm
by Zavit
Precies.
Maar daarom, nu rustig aan beginnen en nog meer ervaring opdoen zodat je straks niet meer zo snel voor verassingen komt te staan.
Posted: Thu Oct 08, 2009 9:55 pm
by Victor
Arnold,
Heb je toevallig de cilinderkop van het motorblok gehaald? Ben erg benieuwd of uit de zuigers een stukje is gefreesd voor de kleppen. De oude zuigers hebben een sparing en de nieuwe niet. Helaas heb ik nog geen foto's gemaakt van de nieuwe spullen. Overigens wel grappig om te zien. De zuigers hebben een datum sticker van 23-06-1988. Ze hebben dus meer als 20 jaar op de schap gelegen.
Het olie verbruik was inmiddels zo hoog geworden dat er iets moest gebeuren. Nieuwe zuigers, lagers, dichtingen enz. Ben erg benieuwd of ik er weer een beetje vermogen bij krijg.
Posted: Fri Oct 09, 2009 8:41 pm
by Arnold D
Ha die Victor, alles goed ?
Ik heb de kop niet hoeven lichten. Hij neemt wat olie, maar dat lag hem aan de klepsteelrubbers, die worden nog vervangen. Ik heb geen reden om het blok uit elkaar te halen, dat wil ik zolang mogelijk uitstellen.
De zuigers die in jouw motor zitten zijn wel de goede. Kijk maar eens bij die van Jeremy,
www.superbmw.com en ga dan naar Alpina B6, daar staat een foto van zijn zuigers, dat zijn dezelfde.
Gr. Arnold en succes met de revisie
Posted: Sat Oct 10, 2009 10:51 pm
by Peter V.
Hoi Arnold,
Ik ben bezig e.e.a. voor te bereiden voor de brandstoftankrevisie ( slangen etc). Nu wilde ik ook mijn tanks aanpakken.
Ik wilde de binnenzijde ontroesten en coaten (sealer). Wat betreft de buitenkant, deze heb jij laten poedercoaten. Heb jij de binnenkant ook geseald of doe je dat na de poedercoating?
Gr Peter V
Posted: Sun Oct 11, 2009 3:30 pm
by Corpse
Het begint er al aardig op te lijken na al die noeste arbeid! Wat een plaatje van een auto gaat dat worden!
Kan ik me alvast inschrijven voor een proefritje?

Posted: Mon Oct 12, 2009 9:12 am
by Arnold D
@ Peter, Ik doe helemaal niets aan de binnenkant. Heb geen roest kunnen ontdekken en denk ook niet dat deze van binnenuit door gaat rotten, zolang er maar wat benzine in blijft zitten.
@ Leo, Inschrijven mag altijd

Als tie klaar is kom ik zowiezo even langs.
Posted: Mon Oct 12, 2009 12:34 pm
by Corpse
Eerst wel laten taxeren he voor je de weg op gaat!

Posted: Mon Oct 12, 2009 1:09 pm
by Arnold D
Als eerste, dan APK

Posted: Tue Oct 20, 2009 11:07 am
by Arnold D
Vandaag alvast oud ijzer naar de verzinker gebracht om opnieuw te laten geelverzinken.
Mike, schrik niet, de geraamde kosten zijn; € 15,- tot € 20,-
Ik zal nog een doosje klaarmaken.
Posted: Tue Oct 20, 2009 11:21 am
by Arnold D
Op verzoek van Ed het adres;
Verzinkerij Schippers
Reitsma str. 56 C
Harkema
0512 361518
Posted: Tue Oct 20, 2009 11:24 am
by Ed
Super!
Thanks Arnold
