Page 13 of 69
Posted: Sat Feb 20, 2010 10:22 am
by Wondermike
Je hoeft niet jaloers te zijn hoor, dit is ook een rukklus.
Maar, ik heb 1 klauw pas gemaakt zonder aanpassingen aan de veerpoot zelf. Daar wilde ik niets aan doen.
Remblokken moesten wel worden aangepast en ook de stofplaat moet nog aangepast.
Al met al niet een klusje wat je in een half uurtje doet.
Posted: Sun Feb 21, 2010 7:48 pm
by Wondermike
Joepie de poepie!!!
De Volvo-remklauw-update-klus is klaar

Posted: Sun Feb 21, 2010 7:51 pm
by Peter V.
Goed gedaan kerel
heb je ook al de remleidingen klaar?
Nu nog wat beelden erbij.
Posted: Sun Feb 21, 2010 7:57 pm
by gerrit323
Mooi zo WM ... ik ben ook wel benieuw hoe die volvo dingen gaan remmen ... ikzelf heb gisteren de eerste meters gedaan met de wilwoods voor de foto's maar niet lang en snel genoeg om ze te kunnen inremmen
Fotooooo's

Posted: Sun Feb 21, 2010 8:37 pm
by Wondermike
Posted: Sun Feb 21, 2010 9:05 pm
by Peter V.
Je heb inderdaad maar weinig vrije ruimte voor de remblokken. Ziet er wel heel goed uit zo.
Posted: Sun Feb 21, 2010 9:11 pm
by 323baur
Het wordt toch tijd dat we een keer een circuitje afhuren.
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen deze upgrade, standaard remmen en de Willwoods.
Btw: Ziet er goed uit!!
Posted: Wed Feb 24, 2010 9:35 pm
by ac/dennis
@WM.
Op het Engelse forum las ik dat ze remschijven van een mini gebruiken, deze zouden net iets dikker zijn.
Heb je ook mini schijven geplaatst?
Posted: Thu Feb 25, 2010 7:39 am
by Wondermike
Bij het plaatsen van de mini schijven moeten de klauwen aan de andere kant worden gemonteerd. Volgens mij zelfs zonder modificatie.
Maar de "hoed" van de remschijven is veel korter en dat moet wel met je velgen passen. De klauw komt dan zomaar 2-3cm meer naar buiten te staan.
Ik volg dat topic wel hoor Dennis, thanks

Posted: Thu Feb 25, 2010 9:58 pm
by ac/dennis
k dan!
Anyways, je veerpoten zien er zeer smulbaar uit, ben benieuwd hoe het remt.
Posted: Thu Feb 25, 2010 10:06 pm
by wicked
Dacht altijd dat de diameter van de schijf bepalend was voor het remvermogen...........
Kleinere schijven maar wel 4-pots klauwen. Is dat niet een beetje in tegenspraak met elkaar!
Maar het ziet er wel erg goed uit!
Groeten
Jeroen
Posted: Thu Feb 25, 2010 10:53 pm
by Jeroen
Uiteindelijk zit het natuurlijk in de hele combi. Kleinere zuigers bewegen makkelijker (4 pots met nagenoeg hetzelfde zuiger-oppervlak als standaard dus naar verwachting geen andere eisen aan de hoofdremcilinder), een groter contactoppervlak vertraagt beter en grotere schijven kunnen de warmte beter kwijt.
Voordeel hiervan is dat je jezelf geen beperkingen oplegt vwb wielen oid, zelfs 13" past terwijl het duidelijk beter remt dan standaard. Voor sportief straatgebruik met een 323 lijkt dit me zat, ga je flinke upgrades doen qua motorvermogen en/of meer op het circuit doen dan is het wel raadzaam verder te gaan dan alleen de klauwen.
Kant en klare upgrades voor E21's zijn er maar weinig, wat ik destijds gevonden had, oa Tarox, vroeg al om 16" wielen en dat zou ik zelf iig niet willen.
Posted: Fri Feb 26, 2010 6:40 am
by Wondermike
Kleinere schijven maar wel 4-pots klauwen
De schijven blijven standaard 323i schijven hoor. En de "Mini" schijven zijn zelfs groter dan de standaard.
Deze upgrade wordt veelvuldig toegepast en degene die het gedaan hebben zijn zeer te spreken over de betere remeigenschappen.
Zeker als je de kosten mee neemt in de vergelijking.
Iets minder dan 130 euro voor een komplete upgrade.
- 65 euro 2 remklauwen
- 54 euro revisieset, montageset en remblokken
- 10 euro zelf stralen/spuiten
- kosten voor 6 remleidingen ?
Posted: Fri Feb 26, 2010 6:54 am
by Wondermike
Shit, is het al weer zo laat
Ik kom er aan hoor Arnold

Posted: Fri Feb 26, 2010 8:26 am
by Arnold D
Wondermike wrote:[- kosten voor 6 remleidingen ?
€ 100,-
Kan het nu wel zeggen, hij is toch al onderweg.
