Sleuteldagboek van Gerwin (eindelijk wat nieuws)

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by ac/dennis »

hahaha :) Das er een om in te lijsten Gerwin :P

Oorzaak gevonden, succes verder!


loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by loentje »

Kachel is toch niet nodig bij een zomerauto moeten ze gedacht hebben:-)

Maar een geluk, dashboard van een 7 is er zo uit!!


groeten loentje
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by 323baur »

Echt schandalig! Maar gelukkig dat we het zo zagen en gelijk kunnen oplossen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by Jeroen »

tuinslang! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

zie eruit als werk van Ite :bag
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by gerrit323 »

.. Foei Ite de tuinslangen van Hozelock zijn beter dan de gardena's als je iets hersteld doe het dan meteen goed :mrgreen:

















Serieus dan .. leuk dat de oorzaak snel is gevonden .. en we blijven bezig ... :D
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1448
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by raymondw »

Je denkt verkeerd Gerwin; dit is nou de nieuwste vorm van ingebouwde CO2 compensatie. Het dure irrigatie systeem is al aangelegd, nu alleen nog de plantjes en boompjes. Je moet er patent op aan gaan vragen. :mrgreen:
Carpe Diem, Raymond
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by 323baur »

hmm, daar gaat mijn zorgvuldig in 5093 serieuze postings opgebouwd imago..
en bedankt Gerwin....
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by Wondermike »

Die slangenklemmen zien er toch echt verdacht nieuw uit......
So many cars, so little time
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2419
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by Thegs »

Niet om iemand helemaal op te hemelen, maar dit moet ik toch even kwijt (mag ook wel eens want je hoort altijd negatieve dingen over iemand).

Natuurlijk zijn er een aantal dingen die ik tegenkom aan de auto, ook een aantal die we niet verwacht hadden vooraf. De slang om de kachelradiateur te omzeilen is daar een mooi voorbeeld van. Ite heeft zelf niet de tijd gehad om de auto van voor naar achter na te kijken, maar daar was mijn bod en aanschafprijs dan ook naar.

Maar hij vind dit gewoon hele vervelende zaken, stelt dan ook onderdelen, tijd, kennis en een mooie schuur tot beschikking zodat dit opgelost kan worden. Oftewel, met een beetje tijd heb ik straks een knetterharde type 1 E23, volledig werkend met alles erop en eraan voor in mijn ogen een leuke prijs.

Ik zou zeggen hadden alle handeleren en verkopers maar dezelfde mentaliteit als Ite, dan werden er een stuk minder mensen bedrogen of met problemen opgezadeld waar ze niet om gevraagd hebben.

Nu heb ik al eens vaker zaken gedaan met Ite en dat zou ik na deze ervaring 100% zeker weer doen :wink:
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2419
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by Thegs »

raymondw wrote:Je denkt verkeerd Gerwin; dit is nou de nieuwste vorm van ingebouwde CO2 compensatie. Het dure irrigatie systeem is al aangelegd, nu alleen nog de plantjes en boompjes. Je moet er patent op aan gaan vragen. :mrgreen:
Dan sloop ik dat grote 3.3 blok eruit, gooi ik er een 1.2 eco motor in en de rest vul ik dan met planten en bomen. Opent patent database, pakt telefoon... :mrgreen:
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by 323baur »

Thegs wrote:Niet om iemand helemaal op te hemelen, maar dit moet ik toch even kwijt (mag ook wel eens want je hoort altijd negatieve dingen over iemand).

Natuurlijk zijn er een aantal dingen die ik tegenkom aan de auto, ook een aantal die we niet verwacht hadden vooraf. De slang om de kachelradiateur te omzeilen is daar een mooi voorbeeld van. Ite heeft zelf niet de tijd gehad om de auto van voor naar achter na te kijken, maar daar was mijn bod en aanschafprijs dan ook naar.

Maar hij vind dit gewoon hele vervelende zaken, stelt dan ook onderdelen, tijd, kennis en een mooie schuur tot beschikking zodat dit opgelost kan worden. Oftewel, met een beetje tijd heb ik straks een knetterharde type 1 E23, volledig werkend met alles erop en eraan voor in mijn ogen een leuke prijs.

Ik zou zeggen hadden alle handeleren en verkopers maar dezelfde mentaliteit als Ite, dan werden er een stuk minder mensen bedrogen of met problemen opgezadeld waar ze niet om gevraagd hebben.

Nu heb ik al eens vaker zaken gedaan met Ite en dat zou ik na deze ervaring 100% zeker weer doen :wink:

:oops: Ik kleur er een beetje van.
Maar ik vind het dan ook echt heel vervelend. Dank voor deze warme woorden. :cheers :banana
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by Peter V. »

Ik ben er ook zeer zeker van dat we hier niet elkaar aan het bedonderen zijn. Iedereen twijfelt ook niet aan elkaars goede bedoelingen en staat dan ook klaar met raad en daad.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by gerrit323 »

Dat is net het leuke van dit forumclubje :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2419
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by Thegs »

Nouja het gaat natuurlijk vaker dan we willen fout. Op het E23 forum afgelopen week toevallig nog. Iemand kocht via via een splinternieuwe uitlaat, keihard en nooit aan gelast. Duurde al een eeuwigheid voordat hij er was, steeds maar smoesjes over de telefoon.

Totdat er een pakketje komt waar een uitlaat in zit. Hardstikke verrot, aan alle kanten gelast, helemaal onder de primer en andere zooi. Oftewel iemand is voor de hoofdprijs weer flink in de zeik gezet. Ik had het wel geweten als ze dat bij mij hadden gedaan.

Mijn punt hierbij (en natuurlijk bij de voorgaande posting), dat het vaker en vaker zal voorkomen dat iemand met de shitzooi wordt opgezadeld. Daarom is het belangrijk dat we ook eens de goede verhalen laten horen, zodat we een leuke en prettige groep krijgen, waarin we betrouwbare connecties hebben en leuke dingen van elkaar kunnen kopen.

Gelukkig ben ik er van overtuigd dat het overgrote deel wat ik ken via diverse fora, leuke en betrouwbare mensen zijn waar ik best zaken mee zou doen of inmiddels al eens heb gedaan.
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (wordt er niet warm van)

Post by 323baur »

Helemaal eens Gerwin,

Bovendien moet je je goed bedenken dat dit soort dingen dus killing zijn voor je 'status' binnen de club.
Zooi verkopen voor nieuw is natuurlijk dodelijk. In onwetendheid iets verkopen wat niet blijkt te zijn wat het moet zijn: oplossen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply