Page 14 of 17

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 01-10-2011

Posted: Tue Jan 31, 2012 3:28 pm
by r@n-d
Zowww...

Daar ben ik weer... Lang weg geweest, langer dan verwacht. Door enorme drukte met werken, dus tijdgebrek, heb ik hier weinig aanwezig kunnen zijn. Dit vind ik zeer jammer en ga proberen weer wat meer actief aanwezig te zijn.
Nu zullen jullie allen wel afvragen... Loopt die bak inmiddels, antwoord: JA!

Ging niet vanzelf, heb toch wel vele uurtjes (hier en daar wat over) in de ontsteking gestoken en toen alles aangesloten was: sleutel omdraaien en..... NIKS!!!! :wtf
Weer alles nalopen, ecu aan de pc gehangen, maar IK kon niks vinden. Nou moet ik zeggen dat ik mechanisch het merendeel wel opgelost krijg, maar electronisch is niet mijn sterkste kant.
Dus... Mijn zwager er even bijgeroepen, weet iets meer van electronica en car-audio, maar blijkt dat KMS toch iets ingewikkelder is dan dat, vooral omdat de we geen connectie konden maken met de PC, dus we konden het systeem niet eiken (nulpunt bepalen).

Dus, uiteindelijk na veel proberen toch besloten om hem weg te brengen naar mijn O zo geweldige dorpsgenoot... Een ervaren monteur(ASL- Pierre), die veel van dit soort autos weet. Gelukkig heeft hij iemand in dienst die weer veel van tuning weet (Sander), dus die KMS is een makkie voor hem. Hij staat momenteel nog daar, wel heb ik hem al horen lopen, alleen is er enige moeite met het afstellen van 1 carb. De flow is hier niet optimaal waardoor stationair 1 cyl. niet mooi meeloopt. Bij accelereren trekt ie weer gelijk. Conclussie: Carbs helemaal nalopen (in het ergste geval een rebuilt).
Maargoed, hij loopt! En ik weet zeker dat het goed komt! Ik verwacht deze week een telefoontje met het nieuws dat ik hem kan kome hale...

Meteen APK laten nakijken en keuren (afmelding nadat ie goed loopt natuurlijk)... En er was maar 1 klein detail wat niet goed was... De MOTORKAP :wha
Het is zoveel makkelijker te sleutelen zonder dit ding... Dus zal van de week eens de motorkap erop gaan zetten, dan is ie zo goed als klaar.
Zelf nog ff achterremmen reviseren: voor APK zijn ze nog goed.

Kortom: Het eind is in zicht, het enige wat me wel "pijn" doet, is dat ik het project niet helemaal zelf af heb kunnen ronden. Vooral door gebrek aan kennis, maar ook door gebrek aan tijd, want als ik meer tijd zou hebben, had ik zelf alles tot op de bodem uitgezocht (om er vervolgens ook niet uit te komen). Gelukkig belt Pierre regelmatig even op, wanneer er vorderingen of besluiten genomen moeten worden, hij weet immers hoe t is om een "eigen" project uit handen te moeten geven.

snel hierover meer!! fotos en video volgen....
:launch

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 01-10-2011

Posted: Tue Jan 31, 2012 5:25 pm
by Peter V.
Mooi om te horen dat er leven in zit. In jouw geval is drukte met je werk wel goed voor het eigen bedrijf dus dat loopt ook wel!

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 01-10-2011

Posted: Tue Jan 31, 2012 5:28 pm
by gerrit323
Idd tof om lezen Randy dat zowel de motor loopt en dat de zaken goed gaan :thumbsup

Gerrit

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 01-10-2011

Posted: Fri Feb 17, 2012 7:08 pm
by Danny043
Zo het heeft even geduurd. Het was een tijdje geleden dat je hieraan begon :mrgreen: Het moet erg leuk zijn als het eenmaal werkt.
En ik ben blij dat je bedrijf goed loopt! Jammer van de tijd, maar zie het als een goede start.

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 01-10-2011

Posted: Tue Feb 28, 2012 2:56 pm
by r@n-d
NONDEJUUUU.... wat loopt zon ding mooi!!!

haha.... sorry van mn brabantse dialect, maar ben net even met de auto weze rijden... (fh-platen, want vandaag word ie pas APK afgemeld)
maar dat geluid is niet normaal...

De backfire is verleden tijd... echter heeft de laatste carburateur (doordat de rembekrachtiger er kort op zit) net iets minder "flow" dan de andere 2... Hierdoor kan er af en toe, een klein beetje backfire optreden bij deze carb. Echter is dit tot het minimum beberkt en gebeurt het maar heel af en toe. Opletten voor brandende filters dus, maar dat is een algemeen gegeven bij dit soort setjes... Biesheuvel heeft me een busje reiniger en een busje anti backfire (zo noem ik t maar) bij de filters mee gegeven, deze voorkomen dat de filters snel vlam vatten.

Uiteraard blijft deze setup een redelijk brandgevoelige situatie. Een brandblusser in de cockpit is dan ook geen overbodige luxe.

Maar dat is niet t enige:
t blijkt wel dat Pierre er verstand van heeft want nu blijkt dus dat dit soort setjes echt voor de racerij gebruikt worden en toch niet voor op de openbare weg. Want wat gebeurt er als je een ongeluk krijgt?
Dan staat je pomp gewoon lekker door te blazen net zolang tot de stroom afgesloten wordt... En aangezien de brandstof gewoon via de carbs eruit kan lopen, loopt t dus gewoon lekker onder de auto... Gevolg een lege tank op t wegdek, en als er een vlammetje bij kom... mjah meer hoef k niet te zeggen. OPLOSSING: dodemansknop in de auto... kan, voor de racerij prima omdat er altijd wel iemand in de buurt is die op die knop kan ramme (hulpverleners, technische staf of driver zelf), maar wat als je in het dagelijkse verkeer een ongeluk krijgt en je raakt zelf buiten bewustzijn en er is niemand in de omgeving die de auto kent en dus weet wat er voor motor in zit... sja dan zit je dus in een tikkende tijdbom... dus de beste oplossing: een drukgevoelige sensor in de motorruimte... wanneer bij een aanrijding druk uitgeoefend wordt op het chassis dan slaat de noodstop erop...
t gaat hierbij niet om een lullig bumperkusje, iets meer kracht is wel nodig...

Hij draaid nu op een standaard ECU programma voor de M20B25, maar ik ga zodra ik de auto weer thuis heb een afspraak maken bij KMS in geldrop, waar ze m op de testbank zetten en een custom made programma gaan inladen.
Dan is hij helemaal klaar...

Vervolgens nog ff wat krimpkousjes smelten om de kabeltjes (of kabeltape) en dan is t alweer bijna SM2012... (denk ik, haha)

Magoed genoeg gepraat... Ik verwacht hem morgen terug (ivm APK) en dan komt hier vast en zeker een filmpje te staan...

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 2:59 pm
by r@n-d
Oww BTW... ben 13 oktober 2010 begonnen met dit project... dus dat is nu 1 jaar en 5 maanden ongeveer... :bag

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 3:07 pm
by Jeroen
Goed nieuws en de bestede tijd valt nog best mee! Maar heel graag filmmateriaal, er is geen fraaier geluid eh brul haha dan een rijtje dikke carburateurs die snakken naar adem... kom maar op!

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 3:08 pm
by r@n-d
Jeroen wrote:Goed nieuws en de bestede tijd valt nog best mee! Maar heel graag filmmateriaal, er is geen fraaier geluid eh brul haha dan een rijtje dikke carburateurs die snakken naar adem... kom maar op!
als hij vanavond al apk klaar is dan komt t vandaag nog op t net... anders morgen...

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 3:57 pm
by Peter V.
Mooi werk Randy, Ik ben reuze benieuwd!!!!

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 8:34 pm
by r@n-d


Eerste filmpje... geen goede kwaliteit, te donker, te dichtbij...
maargoed morgen met daglicht eens proberen...

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 8:41 pm
by gerrit323
Mooi man .. leuk hé als zo'n project eindelijk ten einde is .. was het al maar sharknose :thumbsup

Gerrit

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 8:43 pm
by r@n-d
Ik heb net illegaal een rondje gereden... Want hij is APK gekeurd...
Maar de schorsing heb ik online opgeheven, dus krijg de tenaamstelling pas over enkele dagen binnen...

Magoed... hij wil wel vooruit :launch

Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 8:44 pm
by Jeroen
Plaats die link dan gelijk goed, zie ook als je de aanwijzer over de youtube knop beweegt in het 'post a reply' scherm


Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 9:16 pm
by Jeroen
Ben overigens erg benieuwd hoe de motor klinkt binnenin de auto. Weet nog wel dat ik me dood schrok toen ik met m'n Groep B Samba voor het eerst zonder de airbox erop op de oprit van de snelweg gas gaf ... ik dacht echt dat alle vier de wiellagers het tegelijk begaven maar na een eerste schrik alleen maar schik!

Als voorbeeldje, gewoon een 'simpele' 240Z met Webers... prachtig!


Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 28-02-2012

Posted: Tue Feb 28, 2012 9:19 pm
by r@n-d
als ik wat meer op de openbare weg mag rijden zal ik een rijdend filmpje maken...
maar t brult wel lekker hard... met lage toeren kun je ook relax rijden... Echter blijft het gewoon een gevoelige setup en rijdt het t beste met iets wat hogere toeren...

zal de vriendin er van t weekend eens langs zette met camere... dan zal ik het hier plaatsen...