Wat heb jij vandaag gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag heb ik mijn notities over de vrijdag-middag sessie met de E28 samengevat en vertaald naar een aanvulling op mijn draadje op m5board.
Verder heb ik de E34 M5 op de brug gezet en de sierlijsten van de dorpels verwijderd zodat ik deze kan inspecteren. Ondanks dat deze auto nooit in de winter is gebruikt houdt dat niet in dat deze geen slecht weer heeft gezien. Ook in September kan het in de Alpen sneeuwen! Bovendien is het na bijna 22jaar wel eens tijd om alles goed onder de loep te werpen. Kort samengevat: De afwateringen van de dorpels waren nog niet geblokkeerd, maar mogen wel gereinigd worden. Ook heeft de coating aan soepelheid ingeboet waardoor er scheurtjes zijn ontstaan, met name bij de afwateringen. Allemaal geen drama, met vereist wat aandacht voor de komende jaren.
Verder viel het mij op dat het karter behoorlijk zweet. Verbaast mij niet aangezien de karterpan nog nooit (!) los is geweest. De voorste keerring van de krukas is wel eens eerder vervangen, maar dat is al weer acht jaar geleden. Aangezien ik niet de indruk heb dat ze de centrale bout op de juiste manier hebben vastgezet staat dit issue ook op het programma voor de komende winter.
Verder heb ik de E34 M5 op de brug gezet en de sierlijsten van de dorpels verwijderd zodat ik deze kan inspecteren. Ondanks dat deze auto nooit in de winter is gebruikt houdt dat niet in dat deze geen slecht weer heeft gezien. Ook in September kan het in de Alpen sneeuwen! Bovendien is het na bijna 22jaar wel eens tijd om alles goed onder de loep te werpen. Kort samengevat: De afwateringen van de dorpels waren nog niet geblokkeerd, maar mogen wel gereinigd worden. Ook heeft de coating aan soepelheid ingeboet waardoor er scheurtjes zijn ontstaan, met name bij de afwateringen. Allemaal geen drama, met vereist wat aandacht voor de komende jaren.
Verder viel het mij op dat het karter behoorlijk zweet. Verbaast mij niet aangezien de karterpan nog nooit (!) los is geweest. De voorste keerring van de krukas is wel eens eerder vervangen, maar dat is al weer acht jaar geleden. Aangezien ik niet de indruk heb dat ze de centrale bout op de juiste manier hebben vastgezet staat dit issue ook op het programma voor de komende winter.
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Iedereen lekker bezig terwijl ik maar weinig gedaan heb op autogebied. Hoop dat de offerte meevalt Raymond maar ik vrees met grote vrezen. Michel, krijgen we nog een foto-update in jouw draadje in het Baur register? 
Regards/groeten, Jeroen
Valt op zich wel mee. Wat wel opvalt is dat de houder 3x (!!) zo duur is dan het meetuur zelf. Ik heb ze maar besteld, dan heb ik op S38/S14 en M88 gebied al het speciale gereedschap wat voor regulier onderhoud nodig is.Jeroen wrote:Iedereen lekker bezig terwijl ik maar weinig gedaan heb op autogebied. Hoop dat de offerte meevalt Raymond maar ik vrees met grote vrezen.
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Wel apart idd. Ga je zelf ook nog de vacuummeters aanschaffen? Er is ook nog een versie met imi-kwik op de markt ook. Iets stabieler aflezen maar ook leuk prijziger meen ik.
Regards/groeten, Jeroen
Zoals je weet zou ik die dingen graag electronisch uit willen lezen. De ideen heb ik al een keer met je uitgewisseld. Mijn zwakke punt is dat ik geen verstand van SW heb, maar ik heb wel een leuk evaluatie bordje met een 8-kanaals delta/sigma ADC met kant en klare SW die een csv file met raw-meetdata kan uitpoepen. De conversie naar P kan dan wel in matlab waarin je allemaal leuke wiskunde kan toepassen. Maar ik wil dat idee wel loskoppelen van de E28, dus als ik binnenkort een beroep op jou en jouw meters kan doen ?Jeroen wrote:Wel apart idd. Ga je zelf ook nog de vacuummeters aanschaffen? Er is ook nog een versie met imi-kwik op de markt ook. Iets stabieler aflezen maar ook leuk prijziger meen ik.
Carpe Diem, Raymond
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Net nog even twee BMW'tjes gekocht. Leuk voor de verzameling.
Een brons/koperkleurige E21 318 en een zwarte E21 323i.
Een brons/koperkleurige E21 318 en een zwarte E21 323i.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Goed bezig,
vanavond was het plan om de kop op mijn e12 erop te zetten. Samen met Michael heel de avond bezig geweest, pakkingen wegkrabben, klepjes stellen. Willen we eindelijk de kop erop zetten, blijkt de kettinggeleider afgebroken
Kortom nu moet alles ervoor ook af om de kettinggeleider te vervangen!
groeten loentje
vanavond was het plan om de kop op mijn e12 erop te zetten. Samen met Michael heel de avond bezig geweest, pakkingen wegkrabben, klepjes stellen. Willen we eindelijk de kop erop zetten, blijkt de kettinggeleider afgebroken
Kortom nu moet alles ervoor ook af om de kettinggeleider te vervangen!
groeten loentje
Vandaag twee uitstekende orignele zijvleugels voor de E21 opgehaald bij @Wondermike.
Werkgelegenheid creëren voor aankomende winter
Werkgelegenheid creëren voor aankomende winter
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Nieuwe regelbeugel op de servopomp voorzien evenals een nieuwe riem .. we hebben terug stuurbekrachtiging op de e21.
Verder gelijk de winterschoonmaak aangevangen ... alles netjes opgekuisd, bandjes op 3bar en netjes weggeborgen onder het fluwelen dekzeil. De e21 komt met andere woorden niet meer buiten in 2011. 4850/5000 km zijn alweer verreden.
Gerrit
Verder gelijk de winterschoonmaak aangevangen ... alles netjes opgekuisd, bandjes op 3bar en netjes weggeborgen onder het fluwelen dekzeil. De e21 komt met andere woorden niet meer buiten in 2011. 4850/5000 km zijn alweer verreden.
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP

Ach, ik heb er maar weer eens eentje opgehaald..(puur voor parts):

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
@Ite,
Kan het zijn dat ik je gisteren 24-9 zo rond 11.00 uur heb zien rijden op de A1 richting Apeldoorn? Ik zag een 7 met een ambu erachter, kan er maar 1 wezen toch?
Kan het zijn dat ik je gisteren 24-9 zo rond 11.00 uur heb zien rijden op de A1 richting Apeldoorn? Ik zag een 7 met een ambu erachter, kan er maar 1 wezen toch?
- 323baur
- E21 VIP

Yup! Dat was ik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Issie zo slecht Ite?
Ik heb vandaag ook weer de 02s wat zeldzamer gemaakt
groeten loentje
Ik heb vandaag ook weer de 02s wat zeldzamer gemaakt
groeten loentje