Page 14 of 62

Posted: Sun Oct 25, 2009 5:29 pm
by Victor
Arnold D wrote:Vandaag alvast oud ijzer naar de verzinker gebracht om opnieuw te laten geelverzinken.

Mike, schrik niet, de geraamde kosten zijn; € 15,- tot € 20,- :mrgreen:
Ik zal nog een doosje klaarmaken.
Tijdens de restauratie van mijn B6 heb ik ook diverse keren een emmer weggebracht om te laten galvaniseren. Kost bijna niks en alles ziet er als nieuw uit.

Image

Kleine tip: straal niks met grid. Onderstaande onderdelen heb ik van te voren gestraald met grid. Hierdoor word het staal te ruw en is het eindresultaat niet mooi. De volgende keer straal ik alles met glasparel voor het galvaniseren. Hierdoor blijft het oppervlak mooi glad.
Image

Posted: Sun Oct 25, 2009 7:22 pm
by Wondermike
En weer een bedrijf waar ik dus niet meer kom.... :evil:

Jammer dat ze dan kiezen voor snel geld ipv een terugkerende klant.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer zei mijn vader altijd.

Posted: Sun Oct 25, 2009 9:14 pm
by Arnold D
Michel, het kan zijn dat die meneer inderdaad alles met de hand aan een ijzerdraadje doet, maar hier legen ze de doos in een bak. Is dus veel goedkoper.

Eigenlijk kun je al je reserve verzinkte delen zowiezo laten verzinken, doe ik wel.

Posted: Mon Oct 26, 2009 7:01 am
by Wondermike
Ik neem volgende keer gewoon een kofferbak vol mee naar Friesland als ik weer op bezoek kom...

Posted: Mon Oct 26, 2009 10:11 am
by Ed
Mooi werk...

Wim en ik gaan ook maar eens een flinke bak klaarmaken om daar eens heen te brengen!

Posted: Sun Nov 01, 2009 9:50 pm
by Arnold D
Nadat ik een goedkope prijs voorgeschoteld kreeg van de verzinker, is er nog het 1 en ander naartoe gegaan.
Vorige week opgehaald en €35,- betaald.

Volgende keer straal ik de rollen van de motorkap, dan hoeven ze niet in het zuur en worden de rollen niet wit.
Kan wel zeggen dat ik deze witte rollen speciaal heb laten maken, dat dan weer wel :mrgreen:

De holle bouten van de harde leidingen van het stuurhuis met stuurbekrachtigingzijn net als de leidingen mooi verzinkt, alleen is de schroefdraad verdwenen :shock:

Image


Ook heeft mijn zwager weer zijn best voor me gedaan en koper besteld.
Leidingen voor de remmen en de benzine. 10 meter van 5mm en 10 meter van 8 mm en nieuwe nippels.

Image



Alle rem- en benzineleidingen nagemaakt en onder de auto gemonteerd.

Image
Image

W&N, onze vrienden hebben voorlopig hun laatste pakketje geleverd met de laatste kleine onderdelen. Morgen naar de dealer om het laatste grote paket. Hierin zitten o.a. onderdelen om de tanken en het subframe achter te monteren.

Posted: Sun Nov 01, 2009 9:56 pm
by 323baur
mmmjammie. Maar waar haal je de tijd vandaan :shock:

Posted: Sun Nov 01, 2009 9:57 pm
by r@n-d
dit is zo heel erg geweldig mooi!!!
je zou er haast voor naar friesland rijde om alles stap voor stap te volgen!!

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:08 pm
by Arnold D
323baur wrote:mmmjammie. Maar waar haal je de tijd vandaan :shock:
Thanks, door de week niet zo veel op een niet nader te noemen forum ouwehoeren :mrgreen: en s'avonds wat langer doorgaan. Heb een paar bouwlampen hangen en lig droog

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:09 pm
by Arnold D
r@n-d wrote:dit is zo heel erg geweldig mooi!!!
je zou er haast voor naar friesland rijde om alles stap voor stap te volgen!!
Mag hoor,moet je wel doen wat ik zeg :D

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:10 pm
by gerrit323
Hoe mooi zal deze zijn als die klaar is ... ben nu al benieuwd :wink:

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:14 pm
by Peter V.
Zoals altijd weer een genot om naar te kijken :lol:

Gr Peter V

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:29 pm
by r@n-d
Mag hoor,moet je wel doen wat ik zeg
ow daar heb ik geen problemen mee op dat moment :wink: , denk dat ik er veel van kan leren!!

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:31 pm
by Arnold D
Ik had het er op onze meeting over, afgelopen weekend.

Probleem.
Het blok staat er mooi bij, het lijkt 1 geheel, zal ik hem weer uit elkaar halen en poelies, beugels en andere delen laten verzinken? Ze zijn nu zwart gelakt.

Posted: Sun Nov 01, 2009 10:34 pm
by r@n-d
zelf zou ik ze in originele staat brengen (of dat zwart gelakt of verzinkt is weet ik dus niet)... ik hou van origineel, maar dat is ieder voor zich natuurlijk...