323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ho ho, ik had ook nog wat andere prioriteiten.
Maar de foto's komen later vandaag
Klein tipje van de sluier, de benzine leidingen zitten er onder en ze passen perfect!! Wat een super gaaf gezicht dat nieuwe koper.
Dus als jullie me excuseren kruip ik er nu weer onder om de tanks er onder te drukken.
Ow ja nog wel even een dank woord richting Arnold voor je hulp en gezelligheid gisteren (en de lekkere lunch)
Samen hebben we de remleidingen voor de volvo upgrade gemaakt wat best nog wel veel werk is maar heel netjes gelukt is.
En voor het roggelen van het verzinkwerk natuurlijk.
Maar de foto's komen later vandaag
Klein tipje van de sluier, de benzine leidingen zitten er onder en ze passen perfect!! Wat een super gaaf gezicht dat nieuwe koper.
Dus als jullie me excuseren kruip ik er nu weer onder om de tanks er onder te drukken.
Ow ja nog wel even een dank woord richting Arnold voor je hulp en gezelligheid gisteren (en de lekkere lunch)
Samen hebben we de remleidingen voor de volvo upgrade gemaakt wat best nog wel veel werk is maar heel netjes gelukt is.
En voor het roggelen van het verzinkwerk natuurlijk.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
Tanks zitten eronder, wat een bud klus.
Het is een drama om al die slangen die bij het lukje uitkomen weer knap in elkaar te zetten door de beperkte ruimte.
Ook de leidingen die naar de pomp lopen mogen niet worden platgedrukt door de tank maar moeten door de daarvoor bedoelde uitsparing in de tank. En dat is veel gepiel in je eentje.
Maar ze zitten erop, dan maar aan de achteras beginnen
Het is een drama om al die slangen die bij het lukje uitkomen weer knap in elkaar te zetten door de beperkte ruimte.
Ook de leidingen die naar de pomp lopen mogen niet worden platgedrukt door de tank maar moeten door de daarvoor bedoelde uitsparing in de tank. En dat is veel gepiel in je eentje.
- 323baur
- E21 VIP

Dat klopt...Wondermike wrote:Tanks zitten eronder, wat een bud klus.
Dat is echt erg naar en krap.
Gelukkig komt Jeroentje helpen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
Het maken van foto's schiet niet echt op, ik kan eindelijk verder en daardoor vergeet ik ze te maken.
Maar ziehier ons hightech buigwerk voor de remmen.
Ja er komen nog nieuwe bouten om de klauwen vast te zetten

De koperen benzine leiding aan de voorkant. Na montage heb ik alles nog netjes parallel naast elkaar gebogen en het ziet er echt super gaaf uit.

De tanks zitten op hun plek en ook het subframe . Wel jammer van zo'n roestige bonk uitlaat.
Wat ontzettend lekker werkt zijn alle "nieuwe" bouten/moeren.
Deze keer meer onderdelen laten verzinken dan de eerste keer hier in de buurt en nu betaalde ik.......... 25 euro

Inmiddels zitten beide draagarmen er ook al op en gaan de schokbrekers zo op hun plek. Hiervan heb ik ook bijna alle delen opnieuw laten verzinken.

Maar ziehier ons hightech buigwerk voor de remmen.
Ja er komen nog nieuwe bouten om de klauwen vast te zetten

De koperen benzine leiding aan de voorkant. Na montage heb ik alles nog netjes parallel naast elkaar gebogen en het ziet er echt super gaaf uit.

De tanks zitten op hun plek en ook het subframe . Wel jammer van zo'n roestige bonk uitlaat.
Wat ontzettend lekker werkt zijn alle "nieuwe" bouten/moeren.
Deze keer meer onderdelen laten verzinken dan de eerste keer hier in de buurt en nu betaalde ik.......... 25 euro

Inmiddels zitten beide draagarmen er ook al op en gaan de schokbrekers zo op hun plek. Hiervan heb ik ook bijna alle delen opnieuw laten verzinken.

Last edited by Wondermike on Sun Feb 28, 2010 11:43 am, edited 1 time in total.
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Wat een mooie updates Mike .. héél fris die nieuwe remleidingen de onderkant ziet er nagelnieuw uit (bovenkant ook hoor)
Ben benieuwd naar het remmenupgrade gevoel.
Ben benieuwd naar het remmenupgrade gevoel.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Ook vanuit deze kant... Mijn complimenten
. Dit ziet er echt netjes uit.
Off-topic: Een hele mooie foto vind ik diegene waar net een stukje van de neus van een E28 te zien is.
Off-topic: Een hele mooie foto vind ik diegene waar net een stukje van de neus van een E28 te zien is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

Dat zijn (ook) mijn woorden...Peter V. wrote:Ook vanuit deze kant... Mijn complimenten. Dit ziet er echt netjes uit.
Heerlijk dat BMWbenzine bloed.
Goed bezig!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
Nou vandaag toch nog wat gedaan
Draagarmen aangedraaid tot bijna vast, de rest moet worden gedaan als de auto onder belasting staat.
Hierna de remleidingen tot aan de klauwen weer gemonteerd.
De achterklauwen hebben een veel te lijden, ze waren na twee jaar rijden erg vuil. Gelukkig geen roest en ze zijn ook nog goed gangbaar.
Gelijk de zuigers er uitgeperst om de boel weer lekker schoon te maken.
Klauwen krijgen nog een laagje verf.
Ook mijn schokbrekers weer gemonteerd en dat ziet er mooi uit. Helaas zie je dat op foto's slecht terug.
En toen was het tijd voor een klus waar ik erg tegenop zag, het plaatsen van de nieuwe lagers in de achterste draagarmen. Maar dit viel 100% mee. Ook de keerringen gingen goed op hun plek.
De steekassen terugplaatsen was behoorlijk slaan met een houten hamer maar die zitten ook.

En dan het leuke werk, de nieuwe handremschoenen e.d. monteren.

En zo is het bijna klaar

Draagarmen aangedraaid tot bijna vast, de rest moet worden gedaan als de auto onder belasting staat.
Hierna de remleidingen tot aan de klauwen weer gemonteerd.
De achterklauwen hebben een veel te lijden, ze waren na twee jaar rijden erg vuil. Gelukkig geen roest en ze zijn ook nog goed gangbaar.
Gelijk de zuigers er uitgeperst om de boel weer lekker schoon te maken.
Klauwen krijgen nog een laagje verf.
Ook mijn schokbrekers weer gemonteerd en dat ziet er mooi uit. Helaas zie je dat op foto's slecht terug.
En toen was het tijd voor een klus waar ik erg tegenop zag, het plaatsen van de nieuwe lagers in de achterste draagarmen. Maar dit viel 100% mee. Ook de keerringen gingen goed op hun plek.
De steekassen terugplaatsen was behoorlijk slaan met een houten hamer maar die zitten ook.

En dan het leuke werk, de nieuwe handremschoenen e.d. monteren.

En zo is het bijna klaar