Page 14 of 53
Posted: Sun Feb 08, 2009 3:07 pm
by Peter V.
Oke,
Vandaag bij Jos in Wijk bij Duurstede een interieur opgehaald in de kleur Antrazit 091. Heb ik in ieder geval mijn twee voorstoelen. Even een bakkie koffie gedaan en veel gekletst. Hij kent aardig wat mensen hier.
@Wondermike, Ik moest je in ieder geval de groeten doen van hem.
Misschien dat hij trouwens ook in April mee gaat, onder voorbehoud.
Gr Peter
Posted: Sun Feb 08, 2009 4:11 pm
by Wondermike
Ik ging ook even voor de wielen maar moest me later enorm haasten om bij mijn volgende afspraak te zijn. Gezellig gekletst idd bij het genot van een bakje koffie.
Leuk dat je alvast de stoelen in de juiste kleur hebt.
Posted: Sun Feb 08, 2009 5:39 pm
by Peter V.
Hoi,
Even nog wat gedaan:
*De kachelunit is compleet losgekoppeld en kan er morgen tussenuit.
*De beide zijden van de bodem wat schoongemaakt en licht geborsteld, toch weer even geschrokken
Dit wordt serieuze werkzaamheden later. Ik denk dat de complete balk links zowieso zal moeten wroden vervangen alsmede de vloer.
Gr Peter
Posted: Sun Feb 08, 2009 6:08 pm
by gerrit323
Peter V. wrote:Oke,
Vandaag bij Jos in Wijk bij Duurstede een interieur opgehaald in de kleur Antrazit 091. Heb ik in ieder geval mijn twee voorstoelen. Even een bakkie koffie gedaan en veel gekletst. Hij kent aardig wat mensen hier.
@Wondermike, Ik moest je in ieder geval de groeten doen van hem.
Misschien dat hij trouwens ook in April mee gaat, onder voorbehoud.
Gr Peter
Altijd leuk bij Jos heb er laatst ook een tijdje gezeten aan de koffie
Leuk dat hij mss meegaat in april heb hier nog een goed 3.45 diff voor hem liggen. Dan kan ik dat voor hem meenemen.
Gerrit
Posted: Sun Feb 08, 2009 8:09 pm
by marcel krol
Hoi
@ Peter:
Vind t mee vallen is allemaal wel te repareren, maak t in elk geval goed schoon met de roestborstel op een flex en zet t daarna ff in de menie om erger te voorkomen.
Groeten
Marcel Krol
Posted: Sun Feb 08, 2009 9:28 pm
by Peter V.
Hoi,
@Gerrit, Was inderdaad gezellig daar, hij had al foto's gezien van jouw Hartge kop, die had jij van hem gekocht vertelde hij.
@Marcel, Dat was ik inderdaad van plan, Goed opzuiveren en beschermen totdat het echte werk kan beginnen. Ik ben blij dat jij zegt dat het meevalt, ik had toch even andere gedachten.
Gr Peter
Posted: Tue Feb 10, 2009 10:54 pm
by Peter V.
Update 10-2-2009:
Vanavond weer even bezig geweest:
*De vloer bij de bestuurderskant ontdaan van een groot deel van de bitumen-onderbodem. Hierna met de schuurschijf en staalborstel de roest zover verwijdert:

Eerste zicht op de bodem.

Na de globale roestverwijdering.

Even in de menie om het voorlopig enigszins te beschermen.
Gr Peter
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:05 pm
by Peter V.
Update 11-2-2009:
Weer wat gedaan, moet immers een meeting gaan rijden toch.
De complete kachelunit ligt eruit en de bedieningsunit van de kachel ook uit het dashboard gehaald, dit i.v.m. het slecht functioneren van de kabels naar de kachel. Blijkt dat de buitenkabels geborgt zijn met een binddraadje i.p.v. de klemmen, zo ook op de kachelunit. Tevens 1 kabel geknikt.
Naarmate ik verder aan de BAUR werk raak ik steeds meer gefasineerd hoe dat iemand een auto kan verkl..ten.
Tevens de rechterkant van de vloer de bitumen verwijdert (deze waren ook achteraf aangebracht om e.e.a te verdoezelen). "roestvrij" geflext en in de menie gezet.
Nog iets gezien wat mijn vermoedens over de BAUR steeds verder bevestigen. De rechterwielbak achter heeft ook serieus in elkaar gezeten en tevens de buis waar ontluchtingsslangen van de brandstoftanks doorheen lopen.
IK HEB WEL EEN VRAAG:
*Heeft een BAUR verstevigingen in zijn bodem en/of kokers vanwege de hardtop/softtop combi?? Ik heb tevens het idee dat de tunnelbak anders van vorm is als bij mijn 320/6 automaat.
Ik heb mijn eigen nu een moeilijke taak gegeven...

. DEZE BAUR GA IK PROBEREN TE REDDEN OP DE JUISTE MANIER.
Maar ik heb wel in gaten dat mijn 320/6 toch niet zo rot was als ik aanvankelijk dacht.
Gr Peter
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:19 pm
by Nick1984
Bij het verwijderen van de vloerbekleding komen de lijken meestal uit de kast gevallen... was bij mij juist hetzelfde geval, maar na wat laswerk en idd veel menie komt dat wel goed

Posted: Wed Feb 11, 2009 11:36 pm
by Peter V.
Hoi,
Ik ben alleen bang dat ik in mijn geval beide balken voor zal moeten vervangen, dit zal wel een leuk werkje worden t.z.t.
Gr Peter
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:37 pm
by Arnold D
Vette pech Peter,
Dan zit er bij jouw, aan de rechterkant, ook een heel nieuw achterpaneel in.
Ik heb een exacte kopie hiervan gezien, incl. de opgespoten antidreun, aan de binnenkant van het paneel.
Namelijk de mijne.
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:43 pm
by Peter V.
Hoi,
Of het echt vette pech is weet ik nog niet, het feit is dat als er de moeite is genomen om een ander achterscherm te monteren en te kopen dan waarom niet de wielbak ook.
Ik weet in ieder geval zeker dat het achterpaneel wel vernieuwd is aangezien de lak aan de binnenkant eraf bladdert en daar het zwart onder zit van een nieuw paneel.
Ik weet in ieder geval dat dit, m.u.v. een alpina of hartge, voor mij de meest exclusieve type E21 is wat ik kan kopen dus deze blijft. Het zal alleen een klus worden om het straks allemaal netjes en origineel te krijgen.
Gr Peter
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:48 pm
by loentje
Peter,
volgens mij heeft een baur geen extra verstevigingen in de kokers en dergelijke, dit omdat de opbouw constructie ook zeer veel stevigheid heeft.
Tunnelbak zou kunnen, ik weet dat bij een bmw 02 de tunnelbak van een automaat breder is dan die van een schakel.
Laatste tip,
Er komt hier regelmatig een piloot die ook een baur aan het restaureren is en die heeft ook zeer veel slechte plekken zoals ik begrijp! Hij houdt ook nog erg goede hoop!
groten loentje
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:53 pm
by Peter V.
Hey,
Wat betreft de tunnelbak zou dat inderdaad wel kunnen want ik vind die van de BAUR smaller op sommige plaatsen.
Ik ben in ieder geval blij dat de BAUR geen extra verstevigingen zou hebben want dat maakt eventuele plaatwerkaankopen wat makkelijker.
Gr Peter
Posted: Wed Feb 11, 2009 11:56 pm
by Arnold D
Houd moed Peter,
De meesten weten wel hoe die van mij eruit ziet, als je eenmaal begint, valt het reuze mee.
Als het laswerk klaar is, ga je het bijna jammer vinden, dat er geen meer rotte plekken zijn.
