Page 15 of 27
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 07, 2011 11:03 pm
by Peter V.
Vanavond weer even een leuk zetje gegeven. Eerst de zijkant met rand gemaakt en het rotte stuk eruit gehaald.
Vervolgens een nieuwe plaat gemaakt en deze gaan plaatsen. Rondom af lassen met kleine stukjes tegelijk
Hierna de omgezette rand van de nieuwe bodem en de rand van de nieuwe zijkant aan elkaar geproplast.
Nu alle lassen nog afwerken en dan kan alles gekit en gecoat worden. Ik moet toegeven dat mijn kijkshop-apparaat deze keer eens goed meewerkte.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 07, 2011 11:04 pm
by gerrit323
Wederom mooi laswerk .. tegen dat de baur aan de beurt is gaat alles vanzelf

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 07, 2011 11:07 pm
by Peter V.
Laten we het hopen.
In ieder geval gaat er een ander lasapparaat komen wat altijd goed werkt en voldoende afgesteld kan worden. Dit zal het al een stuk "makkelijker" maken.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 07, 2011 11:09 pm
by uwbuurman
Inderdaad weer mooi stukje werk Peter! ik heb op precies dezelfde plek een rot stukie.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 07, 2011 11:14 pm
by Jeroen
't laswerk wordt elke keer fraaier!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Mar 08, 2011 8:40 am
by 323baur
Idd Peter, je hebt er volgens mij behoorlijk slag van! ziet er goed uit iig.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Mar 08, 2011 10:31 am
by Arnold D
Goed gedaan Peter, zie het als een oefenproject.
Ik heb bij W&N 2 jaar om bodemplaat gezeurd en uiteindelijk een goed stuk uit een sloper kunnen halen. Nu ik klaar ben, hebben ze bodemplaat in de handel.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Mar 08, 2011 10:43 am
by 323baur
hmm, bij WN zou ik het niet meer halen - zal wel pisbakkenstaal zijn.
Liever origineel uit een sloper...
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Mar 08, 2011 11:06 am
by Arnold D
Maar ja, als je de auto toch laat stralen.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Mar 08, 2011 11:39 am
by Peter V.
Ik heb natuurlijk nog steeds die gehele bodem inclusief schutbord staan van Nikki's rode 323i (via WM). Daar zit heel goed materiaal in.
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk wel van plan was om die bodemplaten van W & N te gebruiken
Auto moet inderdaad toch gestraald worden.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 14, 2011 7:50 pm
by Peter V.
Vandaag eigenlijk gedacht om wat kleine technische dingen te doen aan de 316 zodat ze gewassen en gepoetst kan worden. Toch weer wat zaken tegen gekomen.
Eerst naar de dealer geweest om onderdelen te bestellen voor de 316:
-Rubber voetpakking voor de carburateur.
-revisiekit voor de carburateur.
-kleppendeksel pakking want nu hebben ze vloeibare pakking gebruikt.
* Rechtsvoor hadden ze een wielbout gebruikt in de spacer die te lang was dus de schroefdraad verkloot. Dit opgezuiverd en een wielbout ingekort.
* Toch weer wat roest gevonden maar dit ga ik later aanpakken want we gaan eerst rijden.
* Gezien dat de remklauw rechtsvoor gereviseerd moet worden omdat de keerring lek is. (maar gelijk bestellen voor beide zijden.
* Koplampunit's omwisselen want deze hadden roestige reflectoren.
binnenscherm rechtsvoor.
ONZE SHARKNOSES:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 14, 2011 7:59 pm
by uwbuurman
ook dat is weer een sneu plekkie, maar jij maakt dat vast weer heel mooi in orde!!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 14, 2011 8:02 pm
by Wondermike
ook dat is weer een sneu plekkie
En een standaard plekkie.
Maar is volgens mij afkeur plekkie?
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 14, 2011 8:05 pm
by uwbuurman
waar zit dat dan precies? Achter het spatbord zegmaar? Dus al je het spatbord eraf haalt vooraan?
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Mar 14, 2011 8:07 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:ook dat is weer een sneu plekkie
En een standaard plekkie.
Maar is volgens mij afkeur plekkie?
Dat weet ik dus niet zeker. Dit lijkt op alleen de afdekplaat die jij ook al eens gezet heb op die gerestaureerde cas. Het zal er wel op uitkomen dat ik die dan ook maar gelijk meeneem (K*TZ**I) Kan ook dat spatbord er nog af.