Page 15 of 16
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Fri Feb 18, 2011 6:02 pm
by Peter V.
Auw!!!!!! Dat is een leuk werkje

Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Fri Feb 18, 2011 6:15 pm
by Wondermike
Auw!!!!!! Dat is een leuk werkje
Nou niet echt hoor, is allemaal dubbel plaatwerk.
Ik ga eerst de buitenste laag verwijderen om de schade aan het onderliggende deel te kunnen inschatten.
Is allemaal rond en bol.....
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Fri Feb 18, 2011 7:44 pm
by Danny043
Auw indeed! Succes daarmee, ik ben benieuwd.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Fri Feb 18, 2011 8:10 pm
by uwbuurman
nou ja, je moet ook een beetje uitdaging hebben Michel

Succes hierbij en laat maar veel foto's zien!
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:34 pm
by Wondermike
Komt tie dan na ff slijpen met de dremel (ja buurman de dremel

)
Buitenste laag is verwijderd.
Volgens mij is de E21 constructie vergelijkbaar.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:40 pm
by 323baur
Mijn eerste reactie, wat een waardeloze constructie. Een klein beetje vocht tussen beide lagen en je bent gezien.
Is dit het enige plekje WM??
Wel typisch dat alle BMW's altijd hier beginnen met slecht worden, je zou denken dat BMW het expres zo heeft ontwikkeld om vooral om de 10-12 jaar weer een nieuwe kunnen te verkopen

Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:44 pm
by Wondermike
Mijn eerste reactie, wat een waardeloze constructie. Een klein beetje vocht tussen beide lagen en je bent gezien.
Precies, zeker omdat de buitenlaag er gewoon los omheen zit.
Andere kant is hard maar er zijn een paar eerdere lasklusjes gedaan die ik denk beter te kunnen na mijn lascursus
Die ga ik gelijk ook aanpakken, de auto is geschorst dus alle tijd.
En natuurlijk ook alle rubbers vervangen.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:46 pm
by Peter V.
Dat ziet er niet uit Michel.
Wel goed bezig uiteraard

maar toch zoals Ite al omschrijft een domme constructie.
Ik ben benieuwd naar de oplossing en plaatjes. Ik ga maar weer snel verder aan de 316 met lassen.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:59 pm
by 323baur
haha, de lasboys.
Nou ja ik kan wel lachen maar vanmorgen uit de kerk had ik een lekke band..(dikke roestige schroef opgezogen)
DAar sta je dan met je stoere 7 en een kut krik.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 3:00 pm
by Wondermike
DAar sta je dan met je stoere 7 en een kut krik.
Ja en dan lekker swengelen maar de auto komt niet omhoog, de dorpel daar in tegen gaat wel omhoog

Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 3:31 pm
by 323baur
Nee, zo rot is tie niet. Tis geen 524td.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 3:34 pm
by Wondermike
Tis geen 524td.
haha nee hoor die is roestvrij. Dit is de 525i en het is een type 1 en dan weet je het wel.
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sun Feb 20, 2011 3:56 pm
by 323baur
idd.
Tis opvallend dat BMWeetje in de periode van begin 85 tot eind 86 erg hard blijken te zijn.
Daarvoor en daarna zijn ze veel gevoeliger voor roest.
ik weet dat bij de E30 bouwjaar 86 voor een groot deel verzinkt is. Dikke kans dat andere series daar ook iets van mee hebben gekregen.
Mijn 7 bijvoorbeeld is ech kogel hard, nergens roest. (07-85)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Mon Feb 21, 2011 11:42 am
by uwbuurman
Goed bezig, WM! dapper om het aan te pakken, goed dat je het gewoon doen!
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Posted: Sat Mar 26, 2011 8:07 pm
by Wondermike
Toch even een update-je van het lassen en dan meer de bevindingen met de Cebora.
Inmiddels is bovenstaande gat naar tevredenheid gedicht en ben ik ook alle andere plekjes aan het repareren. Foto's maken is niet mijn ding helaas.
Het lasapparaat werkt erg prettig, als je een basis setting hebt gevonden is het een kwestie van stekker erin, gas open draaien hij doet het zoals je hem de laatste keer hebt achtergelaten.
Belangrijkste blijft bij ieder lasapparaat dat het metaal waar je mee werkt goed schoon is.
Helemaal blij mee.
Ik had wel een klein probleempje en dat kwam door het op zijn kop lassen. Hierbij is een lasspetter in de lasmond gevallen tot helemaal binnenin en daar hard geworden.
Resultaat was dat het lasmondje niet meer te verwijderen viel, de lasspetter blokkeerde dit en ik heb hiervoor de lasmond doorgeslepen met een dremel.
Gelukkig zat er een extra bij geleverd.
Al met al een goed apparaat wat tot nog toe zijn geld dubbel en dwars waard is.
Inmiddels zijn de verzettang en ponstang ook in mijn bezit en die werken ook erg goed!
Al moet ik zeggen dat ik inmiddels meer aan het inlassen ben i.p.v. puntlassen.
Nu nog op zoek naar een zetbankje
Ow ja de automatische laskap werkt ook heerlijk al ben ik niet tevreden met het "kantelmechanisme" wat erin zit.
Als je hem 3 keer op en neer doet draaien de knoppen automatisch losser dus valt hij automatisch voor je ogen. (of bedoelen ze dat met automatische laskap???)
Maar als je gewend met met zo'n "ik zie niks kap" dan is dit super.