Page 15 of 62
Posted: Mon Nov 02, 2009 4:00 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Ik had het er op onze meeting over, afgelopen weekend.
Probleem.
Het blok staat er mooi bij, het lijkt 1 geheel, zal ik hem weer uit elkaar halen en poelies, beugels en andere delen laten verzinken? Ze zijn nu zwart gelakt.
Het feit is nu eenmaal dat als je e.e.a. gaat demonteren dat je toch meer eraan gaat doen dat in eerste instantie de bedoeling was. Laat eens een foto zien hoe dat het motorblok er nu bij staat misschien dat dat de meningen bijsteld.
Gr Peter V
Posted: Mon Nov 02, 2009 4:47 pm
by ac/dennis
Lekker bezig weer Arnold.
Heb destijds bij de 318i ook opnieuw remleidingen gelegd, vond het een verschrikkelijke rotklus. resultaat bij jou is weer top!
Posted: Tue Nov 03, 2009 1:21 pm
by uwbuurman
Ik geloof dat ik binnenkort maar eens naar Oudega (welke van de drie?) moet rijden, om dit wonderproject te aanschouwen. Dat wordt een machtig mooie E21!!
Posted: Tue Nov 03, 2009 1:42 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Ik gelloof dat ik binnenkort maar eens naar Oudega (welke van de drie?) moet rijden, om dit wonderproject te aanschouwen. Dat wordt een machtig mooie Baur!!
Hoi,
Ik zou het gauw aanpassen voordat men het ziet want je moet aardig met de slijptol aan de gang om van de Alpina van Arnold een Baur te maken
Gr Peter V
Posted: Tue Nov 03, 2009 2:08 pm
by Arnold D
Ik woon in de gemeente van Drachten, het dichts bij, Buurman.
@ Peter, ik laat het blok grotendeels zoals ie nu is, ga wel wat nieuwe bouten vervangen voor de oude opnieuw verzinkte. De poelie en vin van de dynamo laat ik nog wel verzinken. Dan pas krijg je een foto te zien

Posted: Tue Nov 03, 2009 10:41 pm
by Arnold D
De laatste onderdelen zijn binnen, van de dealer en onze duitse vrienden W&N.
De extra tank gemonteerd.
Benzinepomp e.d.
Linker tank.
Rechter tank
Rembekrachtiger zit op z'n plek en is aangesloten.
Verlichting units gemonteerd. Of deze zwart wordt, hangt af van het resultaat met de gril ervoor. Ik vindt het zo ook leuk

Posted: Tue Nov 03, 2009 11:52 pm
by Peter V.
Arnold, dit ziet er weer fantastisch uit. Het moet genieten zijn om op die manier iets in elkaar te zetten.
Heb je al een geplande datum staan voor de spuiter?
Gr Peter V
Posted: Wed Nov 04, 2009 10:20 am
by Arnold D
@ Peter, Eind deze maand wil ik hem bij de spuiter hebben. Ik ben hem 4 weken kwijt, misschien 2 weken kerstvakantie erbij en dan nog 2 weken rekken van mijn kant, kan ik hem eind januari halen. Dan is de lak weer wat harder en heeft ie de slechste maanden lekker binnen gestaan.

Posted: Wed Nov 04, 2009 10:23 am
by e-einundzwanzig
Arnold D wrote:De laatste onderdelen zijn binnen, van de dealer en onze duitse vrienden W&N.
wat zit hier zoal tussen? kan het moeilijk zien!
mvg. Martin
Posted: Wed Nov 04, 2009 10:41 am
by Peter V.
Dat zijn leuke zoekplaatjes:
*Isolatiemat motorkap.
*Ophangingsrubbers achterdwarsligger.
*Slangenklemmen.
*Tussenlegvellen(pakking) achterschokdempers naar carrosserie.
*Verschillende rubbertjes
*Ik denk onderdeeltjes van het schakelmechanisme.
*Koelwaterslangen??? of slangen bij de brandstoftanks.
*Deur of achterkleprubbers of raamrubbers?
*Verschillende originele stickers.
*Plastic klemmetjes voor verschillende kabels/elektradraden in de motorruimte te binden aan de binnenschermen.
Meer kan ik zo snel er niet uit halen.
Gr Peter V
Posted: Wed Nov 04, 2009 10:46 am
by Arnold D
@ Martin, allerlei soorten klemmetjes, rubberen blokken voor het subframe achter, isolatiemat voor de motorkap, deurrubbers, raamrubbers, dikke benzineslangen en klemmen, hitteschild, stickers, pakkingen, enz.
Posted: Wed Nov 04, 2009 10:47 am
by Arnold D
@Peter, da is een dikke 9
Posted: Wed Nov 04, 2009 11:13 am
by Peter V.
Bedankt meester Arnold
Gr Peter V
Posted: Wed Nov 04, 2009 11:37 am
by r@n-d
Weet je, ik droom wel eens over mijn bmw,

hahah... en dan droom ik eigenlijk wat jij waar maakt...
lijkt me zo leuk om mn auto helemaal kaal te maken en helemaal opnieuw op te bouwen zodat deze weer helemaal nieuw is...
groetjes Randy
Posted: Sat Nov 07, 2009 4:31 pm
by Arnold D
Ik had laatst alles laten verzinken. De banjobouten van het stuurhuis zijn er niet goed uitgekomen. De draad is kompleet weggevreten door het zuurbad, zit er waarschijnlijk aluminium in verwerkt.
Stuurhuis, met de nieuwe banjobouten, op het subframe gemonteerd en klaar om onder het blok gezet te worden.
Vandaag het diff en het subframe gemonteerd. Het sperdifferentieel is voorzien van nieuwe keerringen, niet dat ze lek zijn, maar dat gaat komen na 30 jaar.
Op het diff staan de volgende nummers ingeslagen, kan het net ontcijferen.
11 S 3
Daar onder
9
Aan de andere zijde staan de nummers
3 5 ingeslagen, dat zal de overbrenging 3,45 zijn, denk ik. Als ik de as ronddraai, kom ik daar op uit.
