Page 15 of 53
Posted: Thu Feb 12, 2009 12:11 am
by Peter V.
Ik doe mijn best om moed te houden, ik neem aan dat jij soms ook weleens heb gedacht, waar ben ik aan begonnen.
Wat betreft het verlangen naar roest, ik denk.. en hoop niet dat ik die gedachte met je ga delen.
Gr Peter
Posted: Thu Feb 12, 2009 1:10 am
by 325ixbaur
Er zijn geen verstevigingen. Hier kun je zien hoe het er aan toe ging:
Gr Jeroen
Posted: Thu Feb 12, 2009 9:30 am
by Peter V.
Hey,
bedankt voor de info, achteraf bekeken had ik die documentatie ook kunnen bekijken
Gr Peter V
Posted: Fri Feb 13, 2009 12:28 am
by Peter V.
Update 12-2-2009
Vanavond weer actief geweest.
*De kachelunit is weer geplaatst.
*Bedrading gaan uitzoeken en erachter gekomen dat het gelukkig allemaal meevalt. Alleen zonde dat ze verschillende draadjes hebben afgeknipt van verlichting in het dashboard, e.e.a. hersteld wat belangrijk is. Bedrading weer bevestigd zoals het hoort.
*De tellerunit compleet omgewisseld (wel de kmteller teruggezet) i.v.m. kapotte print (flexibeleprint was gescheurd).
Schakelaars teruggezet want alleen de lichtschakelaar was aangesloten en de rest was losgetrokken.
*De speling van de stuurkolom gerepareerd. Hier lagen de juiste onderdelen van in het dashboardkastje dus niet gemonteerd.
*Overtollige bedrading weggehaald.
Langzaam kom ik zover dat ik weer bekleding kan gaan plaatsen zodat de binnenkant weer redelijk is.
Gr Peter
Posted: Fri Feb 13, 2009 4:32 pm
by Peter V.
Hoi,
Ik heb net contact gehad met 1 van de personen die ooit mijn BAUR heeft gehad.
Hij had hem van de broer van Ton van de Born gekocht als project. Hij heeft hem alleen nooit afgemaakt en hem als project doorverkocht aan diegene waar ik hem van gekocht heb. Hij heeft er in ieder geval een foto bijgestuurt zoals hij hem had.
Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik nooit een auto wegbreng voor onderhoud naar een bepaalde garage in Barneveld.
Zoals hij hem had:
In ieder geval had hij er niet de Hertengewei-dingen op gezet.
Gr Peter
Posted: Fri Feb 13, 2009 6:10 pm
by loentje
Hoezo wat was er in Barneveld dan?
groeten loentje
Posted: Fri Feb 13, 2009 6:44 pm
by Peter V.
In Barneveld werkt diegene waar ik de BAUR van gekocht heb, dit is een automonteur bij een peugeot-garage.
Volgens de persoon waar ik vandaag contact mee heb gehad moet hij hem in elkaar hebben gezet.
Gr Peter
Posted: Wed Feb 18, 2009 6:14 pm
by Peter V.
Update 18-2-2009:
Vandaag eindelijk weer wat gedaan:
*Eerst de bedrading bij het dashboard verder goedgemaakt.
*Hierna de achterbank en rugleuning terug geplaatst.
*Isolatiematten terug geplaatst.
*Eerst de vloerbedekking enigszins schoongemaakt en terug geplaatst.
*Beide "nieuwe" voorstoelen gemonteerd.
Is al een heel ander zicht. Tevens van de achterbank en leuning die ik van Jos had gekocht de bekleding verwijdert en opgeborgen (reserve).
Ik kom langzaam toe aan het mechanische werk voordat de sleutel weer omgedraaid kan worden.
Gr Peter V.
Posted: Wed Feb 18, 2009 7:09 pm
by 323baur
Pas op! het achterbank frame is ietsjes anders van een Baur!
Dus niet de originele achter bank weggooien. Het past allemaal wel van een standaard uitvoering maar wel veel minder mooi.
De leuning heeft aan weerszijden een kleine sparing en de zitting is ietjes korter.
Posted: Wed Feb 18, 2009 9:12 pm
by Peter V.
Hoi Ite,
Dat klopt wat jij zegt. Ten eerste heb je natuurlijk tegen de achterleuning die constructie staan waardoor ook de leuning iets rechter loopt, hierdoor dus de kortere zitting.
Toch gaat het frame van de originele niet BAUR achterbank en leuning wel weg. Het frame wat erin zit (het BAUR-frame) is goed en kan in een later stadium opnieuw bekleed worden met de stof van de originele achterbank en leuning.
Gr Peter V
Posted: Thu Feb 19, 2009 6:17 pm
by gerrit323
Leuk om lezen dat alles al bij al nog meevalt je bent leuk bezig ... 18 april moet vast wel lukken

Suc6
Gerrit
Posted: Thu Feb 19, 2009 6:58 pm
by Peter V.
Hoi,
@Gerrit, Inderdaad, er zijn toch wel zaken die met wat aandacht op te lossen zijn. Ik doe mijn best voor 18 April
Gr Peter
Posted: Sat Feb 21, 2009 11:52 pm
by Peter V.
Update: 20-2-2009:
Vandaag gedacht om het dashboardverhaal af te ronden maar helaas ik zag weer iets wat ik niet kon weerstaan.
De onderplaat van de stuurkolom paste niet lekker en tevens de gehele afdekplaat. Bleek dat de stuurkolom niet vastzat aan het chassis met de breekbouten. Nu is dat niet zo erg maar de constructie met grote vulplaten was zodanig dat ik erna moest kijken. Wat bleek, de gehele stuurkolom zat veel te ver het schutbord in dus de gewone manier van vastzetten ging niet.
Bij het stuurhuis gekeken en beide klemmen zaten verkeerd op de rondsels. Deze zaten veel te ver erop geschoven dus de kruiskoppelingen liepen ook niet soepel (merkte dit wel iets bij sturen). Dit gaan goedzetten maar dat valt niet mee als de motorruimte gevuld is.
Na wat hulp van de vrouw en wat meten en kijken zit nu alles zoals het hoort. en passen de kappen onder het dashboard wel goed.
Zo kom ik iedere keer dingen tegen die niet goed in elkaar gezet zijn
Morgen weer een dag..
Gr Peter
Posted: Sun Feb 22, 2009 12:26 pm
by 323baur
Peter,
Respect voor je moed en inzet. Je gaat toch bijna de "mensen" verwensen die een auto zo kunnen vernaggelen.
Keep up the good work!
Posted: Sun Feb 22, 2009 12:46 pm
by Arnold D
Hoi Peter, volkomen met Ite eens. En iedere keer komen we een stapje dichterbij.
Heb je het email adres van de vorige eigenaar, dan kun je dit topic wel even doorlinken. Volgens mij moet deze knakker op zoek naar een andere baan, want hij is toch 'monteur'?