Page 15 of 27
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Sun Apr 21, 2013 9:40 am
by uwbuurman
Ik ben gek op een setje mooie ronde koplampen. Staat prima!
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Sun Apr 21, 2013 9:27 pm
by gerrit323
Mooie lampjes alleen doen die kale achterbanden wat afbreuk aan de foto

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Mon Apr 22, 2013 8:41 am
by Jeroen
Mijn fout, was vrijdag vergeten de Michelins op te halen, zal ik van de week maar even doen!
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Tue May 14, 2013 9:58 pm
by Jeroen
Deze ook maar ff updaten! Omgebouwd naar E30 achterremmen met Ferodo blokken.
Meer over deze ombouw:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... &start=113
En tot slot eindelijk ook achter Michelin Pilot Exalto's eronder, die lagen al zowat 2 maanden bij de garage

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Wed Jun 26, 2013 10:49 pm
by Arnold D
En hoe bevallen jou de E30 remklauwen?
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Wed Jun 26, 2013 11:41 pm
by Jeroen
Nog niet enorm veel mee kunnen rijden, maar mijn gevoel zegt dat er meer vertraging in zit en dat je stabieler aanremt omdat de achterkant nu eindelijk eens fatsoenlijk meewerkt. Maar ik denk dat een meer uitgebreide test nodig is, in de Alpen ofzo. Nou okee, Eifel dan

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Sun Aug 25, 2013 8:04 pm
by Jkoster
Dat verhaal in de bmw magazine, ik dacht dat een 323i een zes cilinder was?
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Sun Aug 25, 2013 10:07 pm
by Jeroen
Dat dacht ik ook. Maar ja, weten ze bij BMW veel

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Sun Feb 02, 2014 2:08 pm
by bmw e12 e21
Supermooie e21 323i baur! Een echt plaatje!

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Mon Jul 20, 2015 2:29 pm
by uwbuurman
Een scharnier van de kofferklep is prima te stellen. De boutjes van het scharnier , bij de C-stijl onder de hoedenplank, kun je een slag of 2 lossen, dan kun je het hele scharnier iets in alle richtingen bewegen, of juist roteren. Dus als je wilt dat je klep iets lager komt te liggen, moet je de bovenste en onderste bout losdraaien en de middelste een pietsie. Dan kun je het scharnier iets naar voren kantelen. Dat legt de klep iets lager. Komt de klep daardoor te ver naar voren, dan kun je die weer aan de scharnierzijde, waar de klep zelf zit gebout, iets naar achter schuiven.
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Mon Jul 20, 2015 4:23 pm
by Jeroen
Moet ik nog aan de gang ook. Maar geheel nieuw voor me, dank en ik ga es aan de slag!
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Mon Jul 20, 2015 4:39 pm
by loentje
Inderdaad en als je het met twee man doet, de een gaat in de koffer liggen en draait los/vast, de ander stelt aan de buitenkant. Dan gaat het een stuk sneller dan dat je alleen gaat afstellen.
Moet je wel ff de ander vertrouwen dat ie niet snel de kofferbak op slot doet

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Mon Jul 20, 2015 4:55 pm
by uwbuurman
Sjonge, dat ik nog eens wat kan leren aan de godfather hiero...
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Tue Dec 15, 2015 12:15 pm
by Jeroen
Om daarop nog even terug te komen, gelukt, dank voor de tip Koos!
Ik had even dit diagrammetje gemaakt voor Remy, dan gelijk ook hier maar even delen, de resultaten van de Baur op de remmentestbank.
Voor: Wilwood met DS2500
Achter: E30 met DS2500
Was voor mij een mega verbetering qua vertraging en stabiliteit bij aanremmen, ik denk dan ook dat zeker de originele achterremmetjes weinig werking meer hadden, hooguit genoeg om de schijf vrij van roest te houden

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Posted: Tue Dec 15, 2015 12:31 pm
by bmw e12 e21
Thx!
