Tot slot de temperatuurschakelaars in de radiateur nog aangepast. Hier is alles fout gegaan in augustus 2020 waardoor de kop uiteindelijk is gescheurd. De witte is de lage temperatuur schakelaar, schakelt vanaf 91⁰C., terwijl de rode de tweede trap van de elektrische fan aanstuurt vanaf 98⁰C. Die witte was na twee jaar dus kapot en de rode, die via een relais loopt had een kapot relais… Geen koeling bij stationair en stilstand, de rest is geschiedenis. Nu heb ik de witte vervangen door een temperatuurschakelaar die schakelt bij 82⁰C. Die slaat dus 9⁰C. eerder aan en dat past me goed. Eventueel is de rode te vervangen door de originele witte die dus de tweede trap dan al aangooit bij 91⁰C., maar daar heb ik nog geen besluit over genomen.
Nou ja, alles op z’n plekje, sapjes erop, peut zat er nog wel in, dus de bobinekabel eraf en oliedrukdraaien. Dat ging prima, dus bobinekabel erop en starten. En warempel, 2x rond en vroem! Wel na 3 seconden weer afslaan en dat een paar keer, maar de hele brandstofvoorziening was leeg, hè? Dus toen overal peut zat en geen lucht, was het gelijk prachtig mooi rondlopen, zonder afstellen.
Klein blokje rijden leek me mooi, want ik was helemaal blij! Dus ongeveer 50 meter van de loods overdacht ik alles en heb ik de auto heel voorzichtig gedraaid en ben ik zeer langzaam naar de oprit gehobbeld om de velgen te voorzien van de resterende twee bouten en de handvaste allemaal op moment te zetten

. Nog even de rest nagelopen en dan toch een klein rondje dorp.
Niks mis mee eigenlijk! De auto heeft een donkerder grom gekregen, de motor lijkt gretig, maar ik wil de eerste 500 kilometer niet sneller dan 3.000 toeren. Met sportbak betekent dat maximaal 86 km/h. Niet erg, maar je bent daar zo maar. Dus motorkap op de auto gedaan en die avond stond ze weer thuis sinds september 2020.
All good? Welnee, dit is mijn weerbarstige 323i, de auto die niet wil heel blijven bij mij… So watskebeurt? Dat lees je binnenkort!