Als je jouw krukas en drijfstangen 130mm gebruikt in combi met een 731 kop moet je de zuigers aanschaffen waarvan ik je al nrs heb bezorgd

Als je opteert voor een 885 kop in combi met een b20/b23 onderblok dan moet je dezelfde werken aan het onderblok laten doen (opboren) maar je hebt wel andere zuigers nodig omdat diegene die ik ja al had doorgegeven bedoeld zijn voor de 731 kop.
Ofwel gebruik je zoals Jos zegt de 325i NFL e30 zuigers maar dan moet er 2mm van het blok en dan kom je op een compressie verhouding van 9,4/1. Als je iets meer van het blok doet kan dit nog wat hoger 9,8/1 dit zorgt voor wat extra pk's maar je moet dan wel steeds 98 octaan tanken
Of je gebruikt de zuigers van de zogenaamde super eta 129pk (27 6k B) deze zijn al voorzien om te werken in combi met een 885 kop en dan moet er dus niets van het blok af .. compressieverhouding is dan 8,5/1, je kan wel van de kop halen max 0.3mm en dan komt de verhouding op 9.0/1 dit laat nog probleemloos 95 octaan toe
e30 325i NFL zuiger - 11 25 1 735 755 standaard maat 83,980mm
e30 325e 129pk zuiger - 11 25 1 714 801 standaard maat 83,980mm
Vermogen zal hoger zijn met de 325i zuigers door de hogere compressie maar de kostprijs zal ook hoger liggen want je moet naast nieuwe zuigers ook het blok laten afvlakken.
Beste optie kosten technisch .. 129pk super eta blok .. meestal zijn deze nog in goede staat .. hohnen volstaat meestal, krukas laten balanceren zou ik altijd doen want die krukassen zijn standaard beperkt door bmw in de diesel tot 4500 en in de eta tot 5000 t/min .. met wat geluk spaar je dan zuigers ed uit .. enkel een 885 kop vinden en bewerken en klaar.
B20/B23 laten boren en zuigers naar keuze/kop naar keuze ... kostprijs waarschijnlijk iets duurder maar kan je best zelf vergelijken in nederland
Gerrit