Page 16 of 55
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Nov 19, 2013 1:54 pm
by Peter V.
Thanks allen. Dat het stuurgedrag aanzienlijk zal verbeteren hoop ik wel.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Nov 19, 2013 11:14 pm
by pattam2009
Ik las dat je de dempers gaat vervangen voor de Bilstein, ga je ook nog verlagen?
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Wed Nov 20, 2013 6:03 pm
by Peter V.
pattam2009 wrote:Ik las dat je de dempers gaat vervangen voor de Bilstein, ga je ook nog verlagen?
Nee, Ik ga proberen om met standaard veren en gele bilsteins te rijden. Eens kijken of dat wat wordt.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Wed Nov 20, 2013 6:44 pm
by Jeroen
Lijkt me een prima combi. Had destijds mijn E30 Baur op standaard veren en verse Eibachs en dat stuurde heerlijk stabiel zonder ook maar iets aan comfort in te leveren. Niet op en top sportief maar duidelijk beter dan op standaard fietspompen.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Nov 26, 2013 12:49 am
by Arnold D
Dat ziet er eerlijk uit Peter.
Als je de draagarmen laat coaten, zaag dan alleen de rubberen kraag van de bus. Zo wordt de rand ook gecoat en druk je naderhand de bus er zo uit en pers je de nieuwe erin zonder dat de diameter door de coating is verkleind.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Nov 26, 2013 6:22 am
by uwbuurman
mooi werk weer!! Met name achter die subframebevestiging willen ze wel rotten, nou ja, je hebt de mijne gezien. Dit geeft hoop!
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 7:07 pm
by Peter V.
Weer een stukje verder.
Vandaag de tanks verwijderd en de complete voorwielophanging. De voorste dwarsbalk blijft zitten totdat ik mijn andere gecoat heb, dan met de takel de motor ondersteunen en omzetten.
Wederom positief verrast want er is nog steeds geen roest.
De kilometerstand wordt ook steeds geloofwaardiger omdat ik verschillende dingen heb losgegooid waar de verzegellak nog op zat. Tevens zijn de datum aanduidingen in de rubberdelen uit 1981.
Het was wel duidelijk dat de schokdempers voor echt versleten waren. Je kon ze wel heel makkelijk met een hand op en neer bewegen.
Nee, geen nieuwe leidingen maar gewoon de originele:
Voorpoot kaal:
En alles leeg:
Nu alle delen voorbereiden zodat ik ze kan aanbieden om te laten poedercoaten. De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 7:17 pm
by Wondermike
De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast
Bedoel je de moer die de demper in de voorpoot vast zet?
Met een moordenaar krijg je alles los, eventueel kan je het een beetje warmstoken.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 7:23 pm
by Peter V.
Die bedoel ik inderdaad, ik heb nog geen warmte gebruikt maar wel de moordenaar (dat was nog geen succes). Komt goed hoor.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 7:25 pm
by Wondermike
Moordenaar goed klemmen en dan een korte droge klap op de moordenaar, werkt bij mij altijd.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 7:46 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:Moordenaar goed klemmen en dan een korte droge klap op de moordenaar, werkt bij mij altijd.
Is toch wel gewone rechtse schroefdraad? Morgen eens proberen dan.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 8:32 pm
by Arnold D
Goed bezig Peter.
Wat ook nog wel wil helpen is de poot bij de moer te laten schrikken en rekken. 1 vuisthamer tegen de ene kant van de buis en met de andere vuisthamer op de andere kant van de buis kloppen. En wat WD40 erop.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sat Dec 07, 2013 9:04 pm
by pattam2009
Mis het wel een beetje om zo lekker bezig te zijn.... Ziet er allemaal nog meer dan netjes uit Peter
Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Dec 08, 2013 12:00 am
by Peter V.
pattam2009 wrote:Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
De schroeven die je ziet zitten zijn van de droger van de airco. Lang leven de Italiaanse monteurs. Deze ga ik nog netjes afwerken en behandelen.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Dec 08, 2013 8:03 am
by uwbuurman
Ziet er erg gaaf uit aan de onderzijde. Stoer om die nieuwe leidingen uit 1981 te zien zeg!