Dat hij maar weer snel terugkomt.
323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Suc6 Ite met je Baur.
Dat hij maar weer snel terugkomt.
Dat hij maar weer snel terugkomt.
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
das een nette trailer. Waar laat je de oprijplaten dan bij deze? En nog een leuke mod is een electrische lier met afstandsbediening. Daar heb je echt plezier van als je alleen bent en je de auto er niet op kunt rijden. Veel plezier met deze trailer!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Er zaten opklapbare oprijplaten bij, maar die heb ik eraf gehaald.
Ik heb nu losse, zware extra lange.
Ik ga nog eea laten verlassen.
Ik heb nu losse, zware extra lange.
Ik ga nog eea laten verlassen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Ik ben al benieuwd????????323baur wrote:And confirmed...
14 mei brengen,
21 mei afrekenen en inrijden..
Bij hun prijsopgave gevraagd en al gekregen voor een revisiemotor voor de E30 cabrio inclusief plaatsen dus ik hoor graag een referentie
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Volgens mij gaat Ite 'm komend week pas ophalen maar ik kan 't mis hebben
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Yup,
Ik was weer eens erg druk, dus ik kan hem pas deze week ophalen.
Ik laat ook gelijk de bak olie en pakking verversen - ik ben er echt even klaar mee zoals je kan lezen.
Met geld is alles te koop zullen we maar zeggen.
Ik was weer eens erg druk, dus ik kan hem pas deze week ophalen.
Ik laat ook gelijk de bak olie en pakking verversen - ik ben er echt even klaar mee zoals je kan lezen.
Met geld is alles te koop zullen we maar zeggen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Ik heb wel een leuke update voor je Ite!
Ik ben net bij het revisiebedrijf geweest voor de E30 motorrevisie en gelijk even jouw Baur bekeken. Ze zijn er druk mee bezig in ieder geval. Je oude motor heeft in ieder geval een verrotte oliepomp en heel veel vloeibare pakking. Verder was de koppelingsplaat redelijk vers maar de drukgroep en druklager zeker niet. Veel "donkere verbrande" olie te zien bij het onderblok. Uiteraard wil jij een foto zien en dat kan....

Nog helemaal leeg!

Je oude onderblok.

Bij de plaats van de oliedrukzender was wel aardig wat "slijptolwerk" te zien.
Ik ben net bij het revisiebedrijf geweest voor de E30 motorrevisie en gelijk even jouw Baur bekeken. Ze zijn er druk mee bezig in ieder geval. Je oude motor heeft in ieder geval een verrotte oliepomp en heel veel vloeibare pakking. Verder was de koppelingsplaat redelijk vers maar de drukgroep en druklager zeker niet. Veel "donkere verbrande" olie te zien bij het onderblok. Uiteraard wil jij een foto zien en dat kan....

Nog helemaal leeg!

Je oude onderblok.

Bij de plaats van de oliedrukzender was wel aardig wat "slijptolwerk" te zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Leuke update dank zij Peter! Wat bedoel je met slijptolwerk?? IJzerslijpsel of knutselwerk aan 't blok?
Voor jezelf trouwens wat wijzer geworden ook?
Voor jezelf trouwens wat wijzer geworden ook?
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Het slijptolwerk is waarschijnlijk gedaan om de oliedruksensor te kunnen plaatsen. Aan de buitenzijde van de motor was wat materiaal weggefreest om iets passend te krijgen.
Wijzer voor mezelf zeker.
We laten een gereviseerde M40 motor plaatsen in de E30 door hem. Best een nette prijs voor de werkzaamheden en blok.
Ik ga hem 4 Juni brengen en pas na de alpentoer ophalen.
Wijzer voor mezelf zeker.
We laten een gereviseerde M40 motor plaatsen in de E30 door hem. Best een nette prijs voor de werkzaamheden en blok.
Ik ga hem 4 Juni brengen en pas na de alpentoer ophalen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
moet jij bij het uittakelen van de motor, de motorkap er niet eerst even afschroeven??
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Zeker bij een E21 is motorkap even verwijderen wel zo handig, maar ik kan me ook voorstellen dat ze 'm daarna gauw weer terugleggen anders ligt dat onding alleen maar in de weg en te wachten op schade.
Peter: ik begrijp 'm niet helemaal, aansluiting voor oliedrukzender zit toch standaard op elk M20 blok, hoe oud dan ook? Of heeft men ipv een t- of y-stuk te gebruiken een tweede aansluiting voor een zender geboord? Verder dus wel een blok waar wel aan gepield is, ook gezien de vloeibare pakking, en precies op tijd de geest gegeven want hiermee wil je niet in de Alpen stranden. Weet jij wie er aan dat blok gewerkt heeft Ite? (ik heb een vermoeden)
Peter: ik begrijp 'm niet helemaal, aansluiting voor oliedrukzender zit toch standaard op elk M20 blok, hoe oud dan ook? Of heeft men ipv een t- of y-stuk te gebruiken een tweede aansluiting voor een zender geboord? Verder dus wel een blok waar wel aan gepield is, ook gezien de vloeibare pakking, en precies op tijd de geest gegeven want hiermee wil je niet in de Alpen stranden. Weet jij wie er aan dat blok gewerkt heeft Ite? (ik heb een vermoeden)
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
toch niet die zelfde prutsers waar ik ook plezier van heb?Jeroen wrote:...Weet jij wie er aan dat blok gewerkt heeft Ite? (ik heb een vermoeden)
@ Peter: fijn dat je binnenkort een gereviseerde motor in de e30 318i hebt! Paar andere achterlampen en klaar ben je maar weer!
@ Ite: komt er ook gelijk een nieuwe drukgroep en lager in dan? o niet, dan wellicht nog even heroverwegen? En als ik de bevindingen van Peter zo lees, dan ben je mooi klaar, dat je een nieuw blok hebt, want dat oude is goed gaar...
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
@Koos, Ik denk het wel van de prutser.
De achterlichten van de E30 is ook al best interesse in om te ruilen naar origineel.
@Jeroen/Ite. De vloeibare pakking zat o.a. bij het carter, krukasdeksel voorzijde bovenop de normale pakking.
Het druklager maakt heel veel herrie en de drukgroep had al aardig ingelopen vingers van het diafragma. Zeker meer gedraaid dan de hoeveelheid kilometers die ermee gedaan zijn na de revisie/restauratie.
De achterlichten van de E30 is ook al best interesse in om te ruilen naar origineel.
@Jeroen/Ite. De vloeibare pakking zat o.a. bij het carter, krukasdeksel voorzijde bovenop de normale pakking.
Het druklager maakt heel veel herrie en de drukgroep had al aardig ingelopen vingers van het diafragma. Zeker meer gedraaid dan de hoeveelheid kilometers die ermee gedaan zijn na de revisie/restauratie.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
en daar istie dan de eigenaar van dit gebakje.
En idd; dit blok is door Brové opgebouwd en ingebouwd.
Wie zei u? BROVE zei ik. Ok..
ZO te zien idd lekker optijd..
Al moet ik zeggen dat ik er tussentijds (15kkm) nimmer iets mee gehad heb, maar met het overlijden van de oliepompert was dit denk ik wel de laatste ademhaling.
Wiebrand belde me vanmiddag idd voor de koppeling: alles komt er nieuw in - no doubt.
Ik hoop wel hierna klaar te zijn want mijn hobby kost zo wel bakken draagvlak.
Oh en Peter: zeer bedankt!
En idd; dit blok is door Brové opgebouwd en ingebouwd.
Wie zei u? BROVE zei ik. Ok..
ZO te zien idd lekker optijd..
Al moet ik zeggen dat ik er tussentijds (15kkm) nimmer iets mee gehad heb, maar met het overlijden van de oliepompert was dit denk ik wel de laatste ademhaling.
Wiebrand belde me vanmiddag idd voor de koppeling: alles komt er nieuw in - no doubt.
Ik hoop wel hierna klaar te zijn want mijn hobby kost zo wel bakken draagvlak.
Oh en Peter: zeer bedankt!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.