Page 16 of 28
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 16, 2011 6:04 pm
by Wondermike
Suc6 Ite met je Baur.
Dat hij maar weer snel terugkomt.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue May 17, 2011 10:34 am
by uwbuurman
das een nette trailer. Waar laat je de oprijplaten dan bij deze? En nog een leuke mod is een electrische lier met afstandsbediening. Daar heb je echt plezier van als je alleen bent en je de auto er niet op kunt rijden. Veel plezier met deze trailer!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue May 17, 2011 11:08 am
by 323baur
Er zaten opklapbare oprijplaten bij, maar die heb ik eraf gehaald.
Ik heb nu losse, zware extra lange.
Ik ga nog eea laten verlassen.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Sat May 21, 2011 7:08 pm
by Peter V.
323baur wrote:And confirmed...
14 mei brengen,
21 mei afrekenen en inrijden..
Ik ben al benieuwd????????
Bij hun prijsopgave gevraagd en al gekregen voor een revisiemotor voor de E30 cabrio inclusief plaatsen dus ik hoor graag een referentie

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Sat May 21, 2011 11:07 pm
by Jeroen
Volgens mij gaat Ite 'm komend week pas ophalen maar ik kan 't mis hebben
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Sun May 22, 2011 7:25 pm
by 323baur
Yup,
Ik was weer eens erg druk, dus ik kan hem pas deze week ophalen.
Ik laat ook gelijk de bak olie en pakking verversen - ik ben er echt even klaar mee zoals je kan lezen.
Met geld is alles te koop zullen we maar zeggen.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Sun May 22, 2011 10:47 pm
by uwbuurman
klopt! Maar mooi dat het kan toch?
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 1:29 pm
by Peter V.
Ik heb wel een leuke update voor je Ite!
Ik ben net bij het revisiebedrijf geweest voor de E30 motorrevisie en gelijk even jouw Baur bekeken. Ze zijn er druk mee bezig in ieder geval. Je oude motor heeft in ieder geval een verrotte oliepomp en heel veel vloeibare pakking. Verder was de koppelingsplaat redelijk vers maar de drukgroep en druklager zeker niet. Veel "donkere verbrande" olie te zien bij het onderblok. Uiteraard wil jij een foto zien en dat kan....
Nog helemaal leeg!
Je oude onderblok.
Bij de plaats van de oliedrukzender was wel aardig wat "slijptolwerk" te zien.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 1:51 pm
by Jeroen
Leuke update dank zij Peter! Wat bedoel je met slijptolwerk?? IJzerslijpsel of knutselwerk aan 't blok?
Voor jezelf trouwens wat wijzer geworden ook?
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 1:58 pm
by Peter V.
Het slijptolwerk is waarschijnlijk gedaan om de oliedruksensor te kunnen plaatsen. Aan de buitenzijde van de motor was wat materiaal weggefreest om iets passend te krijgen.
Wijzer voor mezelf zeker.
We laten een gereviseerde M40 motor plaatsen in de E30 door hem. Best een nette prijs voor de werkzaamheden en blok.
Ik ga hem 4 Juni brengen en pas na de alpentoer ophalen.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 2:04 pm
by e-einundzwanzig
moet jij bij het uittakelen van de motor, de motorkap er niet eerst even afschroeven??
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 2:18 pm
by Jeroen
Zeker bij een E21 is motorkap even verwijderen wel zo handig, maar ik kan me ook voorstellen dat ze 'm daarna gauw weer terugleggen anders ligt dat onding alleen maar in de weg en te wachten op schade.
Peter: ik begrijp 'm niet helemaal, aansluiting voor oliedrukzender zit toch standaard op elk M20 blok, hoe oud dan ook? Of heeft men ipv een t- of y-stuk te gebruiken een tweede aansluiting voor een zender geboord? Verder dus wel een blok waar wel aan gepield is, ook gezien de vloeibare pakking, en precies op tijd de geest gegeven want hiermee wil je niet in de Alpen stranden. Weet jij wie er aan dat blok gewerkt heeft Ite? (ik heb een vermoeden)
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 2:36 pm
by uwbuurman
Jeroen wrote:...Weet jij wie er aan dat blok gewerkt heeft Ite? (ik heb een vermoeden)
toch niet die zelfde prutsers waar ik ook plezier van heb?
@ Peter: fijn dat je binnenkort een gereviseerde motor in de e30 318i hebt! Paar andere achterlampen en klaar ben je maar weer!
@ Ite: komt er ook gelijk een nieuwe drukgroep en lager in dan? o niet, dan wellicht nog even heroverwegen? En als ik de bevindingen van Peter zo lees, dan ben je mooi klaar, dat je een nieuw blok hebt, want dat oude is goed gaar...
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 2:41 pm
by Peter V.
@Koos, Ik denk het wel van de prutser.
De achterlichten van de E30 is ook al best interesse in om te ruilen naar origineel.
@Jeroen/Ite. De vloeibare pakking zat o.a. bij het carter, krukasdeksel voorzijde bovenop de normale pakking.
Het druklager maakt heel veel herrie en de drukgroep had al aardig ingelopen vingers van het diafragma. Zeker meer gedraaid dan de hoeveelheid kilometers die ermee gedaan zijn na de revisie/restauratie.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon May 23, 2011 6:38 pm
by 323baur
en daar istie dan de eigenaar van dit gebakje.
En idd; dit blok is door Brové opgebouwd en ingebouwd.
Wie zei u? BROVE zei ik. Ok..
ZO te zien idd lekker optijd..
Al moet ik zeggen dat ik er tussentijds (15kkm) nimmer iets mee gehad heb, maar met het overlijden van de oliepompert was dit denk ik wel de laatste ademhaling.
Wiebrand belde me vanmiddag idd voor de koppeling: alles komt er nieuw in - no doubt.
Ik hoop wel hierna klaar te zijn want mijn hobby kost zo wel bakken draagvlak.
Oh en Peter: zeer bedankt!