Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> MOVIE 06-03-2012
Posted: Mon May 21, 2012 10:54 am
Toch maar even weer een Update...
Zoals wellicht bekend bij sommige: mijn koelfan kwam wel eens tegen de radiator... dat heeft een flinke schade aangericht aan de radiator...
Na wat research (en kennis van mensen hiero), heb ik het kunnen verhelpen, oplossing: nieuwe motorsteunen en een stugge fan. Nou ligt de motor tijdens het rijden een stuk stabieler dan voorheen.
Verder heb ik even alle carbs eraf gehaald en ook weer het inlaatspruitstuk, gvd die rembekrachtiger zit me steeds in de weg.
Qua flow zit ie al niet fijn, maar als je alles even gaat demonteren en weer opnieuw gaat monteren, dan kom je er pas echt achter hoe krap het daar is. Je kan er niet fatsoenlijk bij met een sleutel en je bent al snel genoodzaakt wat tools te maken. Maar, zoals altijd is het gelukt.
Tevens heb ik meteen nieuwe o-ringen en revetten geplaatst bij de carter ontluchting, maar mijn vraag is dan eigenlijk wel: waarom is dat een veer systeem?
Zo nou is de auto dus z.g.a. klaar voor zaterdag... De motor heeft toch wel al bijna 600 km gedraaid en twijfel om de olie VOOR of NA zaterdag te vervangen (ik ga over op Gastrol TWS)
Doordat ik wat leaking problems heb gehad met olie (pijlbuis en carterontluchting) is mijn blok wel wat vettig.
En wat mij trouwens ook opvalt, is dat mijn andere 320/6 en het blok wat ik uit deze auto gehaald heb (ook 320/6) allemaal vettig (mengsel: vuil-olie) zijn rondom deze carterontluchting, hoe kan dit? want t lijkt erop dat ik dat bij dit blok ook weer ga creƫren, is dat te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
En meteen weer een things-to-do list:
- Gastrol TWS
- motorruimte afwerken (kabels van linnentape voorzien en wat steuntjes in de lak zetten)
- KWS inlaat sensor plaatsen
- oil catch can (vind die olie damp maar niks in mijn motorruimte)
Zoals wellicht bekend bij sommige: mijn koelfan kwam wel eens tegen de radiator... dat heeft een flinke schade aangericht aan de radiator...
Na wat research (en kennis van mensen hiero), heb ik het kunnen verhelpen, oplossing: nieuwe motorsteunen en een stugge fan. Nou ligt de motor tijdens het rijden een stuk stabieler dan voorheen.
Verder heb ik even alle carbs eraf gehaald en ook weer het inlaatspruitstuk, gvd die rembekrachtiger zit me steeds in de weg.
Qua flow zit ie al niet fijn, maar als je alles even gaat demonteren en weer opnieuw gaat monteren, dan kom je er pas echt achter hoe krap het daar is. Je kan er niet fatsoenlijk bij met een sleutel en je bent al snel genoodzaakt wat tools te maken. Maar, zoals altijd is het gelukt.
Tevens heb ik meteen nieuwe o-ringen en revetten geplaatst bij de carter ontluchting, maar mijn vraag is dan eigenlijk wel: waarom is dat een veer systeem?
Zo nou is de auto dus z.g.a. klaar voor zaterdag... De motor heeft toch wel al bijna 600 km gedraaid en twijfel om de olie VOOR of NA zaterdag te vervangen (ik ga over op Gastrol TWS)
Doordat ik wat leaking problems heb gehad met olie (pijlbuis en carterontluchting) is mijn blok wel wat vettig.
En wat mij trouwens ook opvalt, is dat mijn andere 320/6 en het blok wat ik uit deze auto gehaald heb (ook 320/6) allemaal vettig (mengsel: vuil-olie) zijn rondom deze carterontluchting, hoe kan dit? want t lijkt erop dat ik dat bij dit blok ook weer ga creƫren, is dat te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
En meteen weer een things-to-do list:
- Gastrol TWS
- motorruimte afwerken (kabels van linnentape voorzien en wat steuntjes in de lak zetten)
- KWS inlaat sensor plaatsen
- oil catch can (vind die olie damp maar niks in mijn motorruimte)