Page 17 of 55

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun Dec 08, 2013 9:06 am
by 323baur
Mooi man!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun Dec 08, 2013 9:35 am
by Groentje_me
1 woord: Gaaf!

Gr. Jan

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun Dec 08, 2013 9:52 am
by Peter V.
uwbuurman wrote:Ziet er erg gaaf uit aan de onderzijde. Stoer om die nieuwe leidingen uit 1981 te zien zeg!
Het is ook daarom dat ik steeds meer geloof dat de kilometerstand daadwerkelijk de juiste is. Uiteraard heeft het Italiaanse klimaat in positieve zin geholpen maar er zijn aanwijzingen genoeg. Als ik later deze winter de complete vloerbedekking ga vervangen en de bodemplaat aan de binnenzijde zichtbaar wordt zal het allemaal nog veel duidelijker worden.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun Dec 08, 2013 2:13 pm
by Jeroen
Erg netjes hoor, heerlijk! Wat me wel opvalt is dat jouw brandstofleidingen grijs/metaalkleurig zijn en de mijne koperkleurig, terwijl het beiden 81-ers zijn en ik bij beiden ervan overtuigd ben dat het nog origineel af fabriek is. Wellicht van leverancier veranderd.

Image

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun Dec 08, 2013 2:21 pm
by Peter V.
Ik dacht eerst dat het eventueel het lichtverschil met de foto was maar inderdaad. De mijne zijn wat meer metaalkleurig maar dat zijn de beugeltjes dan ook.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:30 am
by uwbuurman
Volgens mij is die van Peter meer gebruikt, stalen leiding. Die van jou lijkt wel verzinkt ofzo, Jeroen.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:04 pm
by Peter V.
Om dit topic compleet te houden de huidige update.

Ik heb vandaag de laatste hand gelegd om alles klaar te maken voor poedercoating. Nu kwam er een grote verrassing....
Ik had Arnold net een compliment voor de passing van alle afdekdelen voor de poedercoating waarbij ik het wel apart vond dat zijn schroefdoppen voor de voorpoten passen. Hij heeft immers 323i voorpoten en geen 320/6.
Nader onderzoek geeft aan dat ik onder de 320/6 de voorpoten heb zitten van een 323i. :shock

Het is nu wel jammer dat ik dus bilstein B6 dempers heb liggen voor een 320/6 en niet voor een 323i.
Nader onderzoek in het ETK van BMW geeft de volgende oorzaak.

Vanaf september 1981 bestaat er de mogelijkheid dat de BMW 320/6 is uitgerust met een sportonderstel en/of een onderstel voor warme landen (tropen) Aangezien die van mij van begin 1982 is moet het bijna zijn dat ik een uitvoering heb met het zogenaamde tropen onderstel. Dit betekent dus dat ik aan de voorzijde 323i voorpoten heb.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:28 pm
by 323baur
Hahaha, wat een goede grap!
Vandaar dat jij zo hard de bocht om kan.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:44 pm
by uwbuurman
Straks vertel je nog dat je een 5 bak hebt.....

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:44 pm
by Peter V.
JAJAJA, kom maar op, ik kan het hebben.

We zullen het maar houden op een tropen onderstel.

Ik hoop alleen maar dat ik de originele veren wel zover kan samendrukken dat ze gebruikt kunnen worden met de bilsteins anders moet ik alsnog over op H&R.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:59 pm
by pattam2009
Peter V. wrote:JAJAJA, kom maar op, ik kan het hebben.
Ze rijden daar als gekken in Italiƫ, ik denk dat er een keer een nieuwe neus van een 323i is overgezet :whistle

Even serieus, het enige verschil in de voorpoten zit hem toch in de diameter van de demper?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Dec 09, 2013 9:31 pm
by Peter V.
Het verschil tussen de 320/6 en 323i is inderdaad de diameter van de pijp. De lagers en naven zijn gelukkig gelijk.

Je kan dus een demper van een 323i erin zetten wat toch een verbetering is t.o.v. een 320/6 demper.

Mijn probleem nu is dan ook alleen maar dat ik een set Bilsteins heb liggen voor de 320/6 en nu voor de 323i moet gaan kopen.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue Dec 24, 2013 3:45 pm
by Peter V.
Vandaag dus de onderdelen van het onderstel opgehaald voorzien van een poedercoating. Ik ben zeer tevreden en kan niet wachten om straks alles gemonteerd te hebben met nieuwe bouten/moeren etc.

Excuses voor de foto's via de mobiel (camera heeft een lege batterij).
Image

Image

Image

Image

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue Dec 24, 2013 4:00 pm
by gerrit323
Mooi man

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue Dec 24, 2013 4:03 pm
by 323baur
Zwart goud!