Page 17 of 64
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Thu May 10, 2012 12:19 am
by loentje
idd, of ik neem voor 400 euro de rest over, slopen we dat ding samen in een dagje
Mocht je zoiets willen dan stuur mij maar ff een pbtje.
groeten loentje
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Wed May 16, 2012 9:19 pm
by uwbuurman
Zo, ze staat weer thuis. Vanmorgen om 11 uur gebeld of de auto rond een uur of 3 klaar zou zijn. Dat zou wel lukken dus ik was er half 4. Daar aangekomen lag de hele uitlaat er nog af, het subframe voor was nog los en de bak was nog niet afgemonteerd. al met al was het 7 uur ind e avond voor ik huiswaards kon...
wat is er gedaan: twee keerringen zijn vervangen en een bus, die wel slijtage vertoonde. Verderwat kleine pakkingen. Maar ook de pakking van de carterpan. Die most er dus ook af. De bak zit voor een deel over die pakking en bij het loshalen ging de pakking er aan. Carterpan is dus los geweest, zat niet veel drap in. Al met al ben ik weer een klap centen lichter en moet mijn bak goed zijn.
De reis naar huis heb ik de auto stevig aan de tand gevoeld. De problemen lijken voorbij, maar vanaf ca 5500 toeren (175km/h en verder) in de kickdown op volle snelheid en dan gaslos gooit de bak m nog steeds in de vrij of N. Dan bij het terugvallen van de snelheid heb ik een ontkoppelde bak tot ongeveer 130, 140km/h slaat de bak weer in een versnelling en kan ik weer snelheid maken. Onder de 175, 180 km/h geen probleem. Ik ben dus wel blij. Vooral als de olielekkage over is. Dat zal blijken, maar voorlopig lijkt alles mooi droog te blijven.
Daarnaast ben ik gisteravnd gebeld door de taxateur. Ik ben erg tevreden.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Wed May 16, 2012 9:22 pm
by gerrit323
Mooi .. probleem met de bak van de baan en op naar de eifel

Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Wed May 16, 2012 9:26 pm
by Jeroen
Al een heel stuk verder al zal een specialist zich nog eens moeten buigen over dat rare schakelen naar neutraal natuurlijk. Nou eerst maar es wat km's erop zetten!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Wed May 16, 2012 10:33 pm
by Danny043
Goed om te horen dat je er toch verder mee gegaan bent (had ik wel verwacht

)
Nou plezier beleven aan dat ding en er later nog meer bakken met geld in steken

Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Fri May 18, 2012 3:53 pm
by Ruud
Fijn Koos! En nu rijden met die auto!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sun May 27, 2012 9:26 pm
by uwbuurman
Tijd voor een update. Ik heb de auto nu een week ingezet voor wat stadsverkeer en een ritje naar Arnold. Gaat allemaal prima, de auto voelt lekker aan en schakelt prima. Ik kijk zo langzamerhand uit naar de Eiffel, het vertrouwen groeit namelijk. Ik merk wel dat het onderstel niet zo fris meer is, beetje vaag stuurgedrag op snelheid en in bochten nogal last van duiken. Maar alles doet het en er is niets lek of kapot. Gewoon 25 jaar gebruikt. Nou ja, gewoon opletten in de Eiffel en aansluiten bij de groep die niet in de snelle groep mogen van hun vrouw...
Het rechter deurpaneel zat niet mooi aangesloten. Dat heb ik daarom eerst maar eens verwijderd. Daarachter trof ik geen plastic als vochtkerende laag. Wel trof ik twee draadjes waarvan ik denk dat die wel eens voor een tweeter kunnen zijn. Maar wat ik verder zag maakte me niet heel blij...
Kennelijk is er iets met de elektrische raambediening of het mechanisme geweest en heeft men geen moodzaak gezien moeilijk te doen. De flex er ff in! Past niet in mijn idee van een originele auto. Voor de lange termijn staat nu een deur op het wensenlijstje. Voor de korte termijn wil ik een nieuwe vochtkerende laag. Een nieuwe deur is ook lekker omdat ik verder roest vond.
Omdat het deurpaneel er toch af was maar eens aan het reinigen gegaan met de kunststof reiniger van Colourlock. Fe-no-me-naal.
Voor:
en na
De auto komt steeds beter in mijn smaak. Vandaag mijn nieuwe elektrische Hirschmann antenne in de E30 gezet. Die heb ik op de SM'12 gekocht bij Ivo Christov, die had 'm voor 55 euro. Ik was van plan deze bij Conrad te scoren voor 49,99 euro, maar dan ben ik met verzenden duurder uit. Bij het verwijderen van de handmatig bediende antenne bleek dat de antennedraden achter bij de antenne zelf gewoon met een stukje tape aan elkaar gezet waren. aarde en kerndraad gewoon tegen elkaar aan. En zo kom ik steeds nieuwe verrassingen en verbazingen tegen. Maar het gaat de goede kant op! De aanstuurdraad lag al in de auto, dus ik had m in 5 minuten werkend. Daarna heb ik nog 10 minuten lopen klooien om de antenne netjes recht te krijgen. Maar hij doet het!
Tot slot, na alle aftermarketbende verwijderd te hebben, heb ik weer een klein stukje terug gezet. Ik heb namelijk een lichtverklikker ingebouwd. Bij mijn E81 en E91 gaan de lampen namelijk gewoon uit met het contact, dus laat ik ze altijd aan staan. Die gewoonte heb ik bij de E30 dus ook en dat levert potentieel gevaar voor een lege accu, maar daar heb ik dus nu wat aan gedaan. Het is dingetje van niks, maar ik ga er veel plezier van hebben!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sun May 27, 2012 9:41 pm
by uwbuurman
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sun May 27, 2012 11:15 pm
by Peter V.
Toch weer wat verrassingen maar gezien de foto's wel een hele mooie verschijning.
Het vage onderstel had ik ook bij de E30. Inderdaad een goede investering in het onderstel en je heb een wereld van verschil.
Wij hebben rondom de originele M-technic dempers gezet.
Voor de draagarmen, spoorstangen en bevestigingsmateriaal (silentblocs, stabirubbers) van Meyhle HD en achter de toplagers van de dempers origineel.
Ik heb nog wel iets aan de achterzijde wat te slap is en bij herhalende ribbels op de weg een tik tegen de onderzijde van de auto geeft, lijkt op de uitlaat dacht ik eerst maar wellicht zijn de twee supportrubbers van de dwarsdrager minder vers dan ik lees uit de facturen
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Mon May 28, 2012 12:41 am
by Wilmo
@Koos. Met ideal heeft Conrad geen verzendkosten...
Maar verder gave auto hoor! Vandaag nog twee E30 cabrio's zien rijden en dat is met dit weer toch wel erg leuk hoor.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue May 29, 2012 8:49 am
by Jeroen
Ziet er sjiek uit, maar de manier waarop de werkzaamheden aan het raammechaniek zijn uitgevoerd is verbazend en kansloos. Hoe haalt iemand het in z'n hoofd! Anyway, hij wordt wel steeds een fraaier en beter!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue May 29, 2012 9:39 am
by uwbuurman
ik begrijp van Rob dat hij de auto zo gekocht heeft destijds. Dus kan het bijna niet anders dan dat dit zo is gedaan door een dealer. (Piet Oldenhof?)
Ik heb gisteren de andere deurkaart losgehaald en gereinigd. Die was, als bestuurdersdeur, nog vuiler maar is net zo mooi geworden. Deze deur is helemaal origineel, met damplaag en geluidsdemping. Blij toe!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue May 29, 2012 10:39 am
by Jeroen
Beetje vreemd en met de bende die je maakt met doorslijpen en vervolgens weer moeten terugbakken kan ik me niet voorstellen dat je ook maar één minuut wint met dergelijk prutswerk. Maar ondertussen heb je wel een zootje ijzerslijpsel onderin de deur gelegd wat ook vanzelf een keer roest gaat doorgeven. Getuigt niet van een indrukwekkend IQ zeg maar.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue May 29, 2012 8:32 pm
by gerrit323
Zeer knappe verschijning Koos ... Nog even en ze mag de eifel in

Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue May 29, 2012 11:06 pm
by Zavit
Supermooie auto Koos !
(en dat voor een cabrio.....

)
Zo mooi gaat die van mij nooit worden. Vind maar eens een touring met een mooie, goede basis (carrosserie).
Veel plezier in de Eiffel !
Als dat geen pret word.....