Page 17 of 102

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Apr 30, 2018 9:27 pm
by Peter V.
:thumbsup

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Apr 30, 2018 9:45 pm
by uwbuurman
Leuk verslag, wederom. En wat mij betreft mag voor dit doel best meer combi autootje caravannetje gepost worden, hoor!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri May 04, 2018 2:46 pm
by BertjeConti
Vandaag was het werkendag voor de pastellblauer. 250km sleuren over de ardennen en door de eifel tot aan de moezel

Image

30 liter peut opgestookt, valt mij allezinds niet tegen.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri May 04, 2018 3:59 pm
by bmw e12 e21
Dat is mooi!
Mijn e12 lust een beetje meer zonder sleurhut erachter. :mrgreen:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri May 04, 2018 5:06 pm
by uwbuurman
Mooi werk, Rob!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri May 04, 2018 7:31 pm
by Manitoba
Mooi plaatje Rob. Veel plezier, het weer zit zeker mee!

Greetz,
Walter.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Sun May 13, 2018 11:36 pm
by BertjeConti
ECCR 2018

Het ECCR 2018 treffen zit erop, voorafgaand aan het treffen, dat altijd in het Hemelvaart weekend gehouden wordt, waren we al in de goede richting gereden om alvast lekker een 6 tal dagen op een kleine camping direct aan de oever van de moezel te staan.
Zoals hierboven al vermeld was die heenreis zonder problemen verlopen. Op de camping aangekomen waren alle plaatsen direct aan de rivier al besproken, maar toen de eigenaresse onze combinatie zag (denk toch voornamelijk de caravan) mochten we toch direct aan de rivier staan ( of was het mijn charme die haar overtuigde ? :bag )
In die dagen hebben we ook een aantal tochtjes met de BMW door de heuvels en langs de moezel gemaakt, en ik moet eerlijk zeggen, ik begin steeds gekker op deze BMW te worden. Ook heerlijk weer dus schuifdakje helemaal open en genieten maar.
BMW's schijnen gemaakt te zijn voor de wegen die daar aangelegd zijn, heerlijk...

Als we dan toch in Duitsland zijn, dan gaat het ook steevast even naar de "Happy getranke shop" om lekker bier in te slaan. En dan probeer ik telkens weer wat nieuws.
Vorig jaar een bak "Astra urtyp" geprobeerd en die beviel erg goed, dus ging er nu weer een bak Astra Urtyp en een bak Paulaner mee, maar nu heb ik deze eens meegenomen, en ik moet eerlijk zeggen helemaal geen verkeerde keuze:

Image

Na 6 dagen ging het dan toch naar het ECCR treffen in Echternachbruck, aan de luxemburgse grens bij Echternach dus. dik 200 oldie caravans bij elkaar aan de oever van de rivier Sauer.
Het was maar een ritje van goed 50 km dus we waren er zo.

Hier een greep van de groep:
Image

De eerste avond was er natuurlijk een gezamelijk welkom met bijbehorende drankjes. We hadden allebei al zo'n heerlijke " HB " achter de kiezen en dan valt het regionale aangeboden bitburgertje wel heel erg tegen, maarja gezellig was het toch.

Dit jaar maar een paar plaatjes geschoten, alleen van exemplaren die echt opbevielen, hier een paar:

heel scheef frans ding:
Image

Heel mooi amerikaans exemplaar uit 1947 geen airstream maar een "Curtis Wright Clipper"
Image

en de achterzijde is ook al niet mis:
Image

En een prachtige Detleffs met maar liefst 3 deuren, die aan het einde van het weekend tot winnaar verkozen is (zeldzaam, origineel en conditie):
Image

Op vrijdagmiddag zijn we naar Luxemburg stad gereden om daar de aankomst van de een na laatste etappe van de Tulpenrally te gaan bekijken, vanaf 17:00 uur zouden de eerste deelnemers aan de finish bij het Hotel verwacht worden.
Toe we er waren om 17:00 uur was het al een drukte van jewelste, maar wat bleek, alle deelnemers voor de "Tulpenrally PARTNER rit" liepen binnen. De zogenaamde partners mogen de laatste dag ook een ritje mee komen rijden om zo de sfeer te kunnen proeven. Het is gewoon een geldverzamelactie van de organisatie.
En tsjongejonge wat zaten daar diknekken tussen zeg :wtf brrrr .
Een dagje komen patsen in een hagelnieuwe Jaguar XK of veel te protserige mercedes of ferrari, bah.
De Partnerritters zijn herkenbaar aan startnummers boven 300 en mogen dus de laatste dag een afwijkend uitgezet parcours rijden.

Maar Later stroomde als eerste de deelnemers van de "Vintage klasse" binnen, het echte oude spul zeg maar, erg indrukwekkend:

Image

Image

Image

mijn favoriet:
Image

Image

Daarna was het de beurt aan de sport en toer klasse, verreweg de grootste groep. Hierin ontzettend veel Alfa's, maar BMW's slechts sporadisch:

Image

Image

Image

Image

En uiteindelijk na uren wachten kwamen de echte helden binnengedruppeld, de "Expert klasse", hierin juist wel opvallend veel BMW en Porche en maar weinig Alfa's, ik heb er heel veel (bijna allemaal) gefotografeerd, een greep:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Uiteindelijk hebben we de winnaars (Harm Lamberigts en Bart den Hartog) niet gezien in hun oranje Escort Mexico (jammer jammer)

Het was toch wel eens erg leuk om zoiets van dichtbij te zien, en dan zie je ook dat het "spelletje" precies hetzelfde is als de rally's die we zelf rijden.

Dan Zondag terug van Echternachbruck naar Weert, einde van een lang weekend of meivakantie voor velen dus topdrukte verwacht op de snelwegen. En jawel hoor, Belgie (wat een sukkels zijn het toch ook) 1 uur vertraging voor Malmedy omdat er over een lengte van 18 km maar 1 rijstrook beschikbaar is. Na 20 minuten in die vooruitkruipende elend ben ik de weg overgestoken (de vangrails was weg, en er was wat asfalt weg gefreesd) om terug te rijden en de eerste afslag eraf om zo over de "Hautes Fagnes" (Hoge venen) lekker binnendoor via Eupen en Aken weer op de snelweg naar huis te tuffen.
En dat was een goede keuze, heerlijke steile klimmen en afdalingen gehad, zodat de Pastellblauer maar weer eens kon laten zien wat ze nog kan.

Uiteindelijk zo'n kleine 800km gemaakt de afgelopen week en daarin samen een 15 liter bier, 3 liter Wijn, halve liter olie en 90 liter benzine erdoor gejaagd. :cheers

Zo nu mag de Pastellblauer bijna 2 weekjes rusten om dan weer naar de Eifel te knallen tijdens de 4 landenrit :launch

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon May 14, 2018 7:34 am
by uwbuurman
Met die sleurhut erachter is 90 liter in 800 kilometer echt weinig en respectabel. Al met al een mooi verslag van wat klinkt als een prettige vakantiebesteding!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon May 14, 2018 9:41 am
by BertjeConti
uwbuurman wrote:Met die sleurhut erachter is 90 liter in 800 kilometer echt weinig en respectabel. Al met al een mooi verslag van wat klinkt als een prettige vakantiebesteding!
Ja, ik vind het ook erg verrassend, zeker omdat juist de M20B20 als erg dorstig bekend staat.

Bij mij valt de benzinetoevoer helemaal uit zodra ik het gas los laat en er dus afgeremd wordt op de motor, en dat scheelt heel veel, vooral in de heuvels natuurlijk (wel geen geroffel in de uitlaat daardoor).
De computer meet het verbruik zeer accuraat, bij elke tankvulling krijg ik er nauwelijks het aantal volgens de computer verbruikte liters weer in, de getallen liegen dus niet.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Wed May 16, 2018 11:39 am
by Jeroen
Mooi verslag, de overige verbruikscijfers vallen ook reuze mee hahaha! En grappig hoe het veld qua auto's verandert zodra er echt gereden moet worden, was met driftdagen bijv ook altijd leuk.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon May 28, 2018 10:51 pm
by BertjeConti
4 Landen Rit 2018

Afgelopen weekend voor het eerst de 4 landen rit gedaan, georganiseerd door de EMAC (Eindhovense Motor en Automobiel Club) al voor de 61e keer, dus weten ze wel hoe zoiets moet.

De 4 landenrit is een 2 daagse auto en motorrit die start in Nederland (Weert) en de eerste dag finisht in Schweich aan de Moezel om de volgende dag weer terug naar Nederland te gaan. In de route worden de meest mooie en onbekende wegen opgenomen, waarbij 4 landen aangedaan worden, waarbij de Ardennen, Luxemburg en de Eifel uiteraard centraal liggen.

Er zit ook een wedstrijd element in, namelijk wie de uitgezette route zo exact mogelijk op de juiste tijd weet te rijden. Hiervoor is een gemiddelde snelheid van 42km/u vast gelegd. Onderweg zul je dan ook regelmatig bij (niet vooraf bekende) tijdcontroles uit komen.
Vergis je niet, om die 42km/u te halen moet er af en toe toch stevig doorgereden worden.

Wij hebben mee gedaan om eens te kunnen ervaren hoe ons een meerdaagse rit zou bevallen.
Zaterdag morgen mochten we om 07:49 (startnummer 97 en elke minuut starten er 2 deelnemers) van start gaan.
De gehele rit bestaat uit route beschrijving, goed opgezet, want de rit heeft niet de intensie dat het moeilijk is de juiste route te rijden, maar vooral om te genieten van de prachtige wegen die in de route zitten.
Daarom hebben we voor deze keer de rollen omgedraaid en mocht ik zelf achter het stuur :driving jippieee.
In het ochtendeel zaten dik 200 km en met de middagpauze zaten we dan ook al ergens in luxemburg op een hoogvlakte.
Onderweg kwamen we regelmatig bij tijdcontroles, waarbij je je controle kaart moest laten afstempelen, hiervoor heeft de EMAC heel oude mechanische stempelklokken in gebruik, en op een paar plaatsen een barcode scanner.
Ook wordt er 2 keer per dag ergens je tijd geklok met een camera, waar weet je dus niet.
In het begin zaten we lekker op schema, maar later in de ochtend zijn we toch ergens verkeerd gereden waarna we de tijd niet meer goed konden maken tot aan de middagpauze.

Zo zag onze controle kaart van dag 2 er uit:
Image

In de meeste gevallen waren we te vroeg bij een tijdcontrole, dus dan snel de juiste tijd uitrekenen en dan maar wachten, bijna altijd ergens ver buitenaf:
Image

In het middagdeel kregen we de echte mooie wegen van luxemburg en de eifel voorgeschoteld, heerlijk gewoon om de oude Pastellblauer nog maar eens flik de sporen te geven. Aan het einde van de middag hebben we, net zoals heel veel andere deelnemers, een aanwijzing gemist, waardoor we bijna 10 km weer terug moesten om op de juiste route te komen, gevolg 18 minuten te laat bij de TC, gelukkig wel de laatste TC van dag 1.
18:25 na bijna 400 km waren we bij de finish, dit betekend dus dik 10 en een half uur gestuurd. En dan bij dik 30 graden, vollop zon en geen airco....

Overnachtingsplek kon je ook door de EMAC laten regelen en dat hadden we voor het gemak dan ook maar gedaan (FOUT). ons pension lag 20 km verderop aan de moesel, en was echt helemaal top (NIET DUS !!!!!)

Na een slechte nachtrust en dito ontbijt begonnen we aan dag 2.
De uitgezette route door de eifel was werkelijk fenomenaal mooi, over de meest mooie en rustige wegen slingerde we ons langzaam noordwaards. De tweede dag was de zon minder sterk en viel er zowaar soms een drup regen, waardoor de wegen plaatselijk nat waren. Ik was al onder indruk van de prestaties van de klebers bij droog wegdek, maar ook op nat is de grip echt fenomenaal. Slingerend omhoog motoren zoek rijden was totaal geen probleem op de vochtige wegen.
Remmen in de afdaling voor hairpins gaat ook fantastisch op de klebers, de remkracht is zo goed dat de waarschuwingslamp van het remvloestof niveau aan flitst (nog nooit eerder mee gemaakt), niveau is nog boven minimum hoor.
Oh ja er rijden ook motoren mee, het grootste gedeelte hebben ze een eigen route, maar soms dus ook gezamelijk, en dan duurt het lang voordat je een voorrangsweg over bent:
Image

Het ochtenddeel van dag 2 was volledig Eifel in duitsland, waarna we (helaas) weer belgie in doken en de wegen dus zeer veel slechter van kwaliteit waren. Soms zo slecht zelfs dat je je af vraagt of je niet ergens in het midden oosten beland bent, maar aan de Pastellblauer geen rammeltje waar te nemen, dus ook met de wielophanging zit het wel goed.
Door de hitte en te weinig gedronken ( ja stom stom stom) was dit middagdeel eigenlijk niet zo leuk meer, en waren we blij dat we tegen 17:30 terug in Weert waren.

het word zwaar, wachten bij een van de laatste controles:
Image

Kwa tijd hadden we het deze 2e dag echter heel erg goed gedaan, op alle controles meestal exact op de juiste tijd en soms maar 1 minuut er naast. ( de geheime camera controle dat weten we nog niet)

Uitslag is tijdens dit schrijven nog niet bekend, maar ik verwacht wel ergens bij de eerste 25% te zitten.

Tsja, en wat voor deelnemersveld is dat dan eigenlijk bij deze 4 landenrit. Zo gevarieerd als je maar kan bedenken dus....

En dan de Pastellblauer, die heeft het (saai saai saai) weer probleemloos doorstaan. Ook nu weer is het verbruik zelfs binnen de perken gebleven, 9,9liter/100km, terwijl ik toch behoorlijk op het gas heb gedrukt.

Zo nu mag de Pastellblauer genieten van een welverdiende rust tot ergens in augustus.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon May 28, 2018 11:47 pm
by uwbuurman
ha, klinkt als een mooie twee dagen, afgezien van je hotel en ochtendvoer.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Tue Jun 05, 2018 8:20 am
by BertjeConti
Goed georganiseerd die 4 landenrit :thumbsup , na een paar dagen ontvang je je persoonlijke resultaat in een mooi overzicht:

Image

Nu nog even afwachten op welke plek we geƫindigd zijn met deze 41 strafpunten.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Tue Jun 05, 2018 6:35 pm
by uwbuurman
Potverdikke, die gtc15 was vervelend, anders halveer je bijna je strafpunten. Wel netjes weergegeven door de organisatie!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri Jun 15, 2018 9:06 pm
by BertjeConti
Uitslagen van de 4 landenrit hadden jullie nog te goed, 26e plek van de 136 deelnemende auto's, zoals wel verwacht.

komende tijd is er niet veel te rijden voor de Pastellblauer, wel staat er deze zomer weer APK voor de deur, en heb ik nog wat spullen voor een klus verzameld, en nog wat geknutseld, wordt vervolgd:

Image


Image