Page 17 of 69

Posted: Sat Mar 06, 2010 11:37 am
by Wondermike
Vanmorgen mijn (standaard :? ) differentieel weer onder de auto gehangen en de aandrijfassen gemonteerd.(kanonne wat is dat ding zwaar)
Begint langszaam weer wat te worden als je onder de auto kijkt.

Op de uitlaten en benzinepomp unit is alles klaar. Het wachten is weer eens op onderdelen. :(

Posted: Sat Mar 06, 2010 11:54 am
by Jeroen
Als alles d'r weer onder zit wordt het wel hoog tijd voor een fotoshoot van onder een brug ofzo... dat moet wel heel mooi zijn nu!

Posted: Sat Mar 06, 2010 12:25 pm
by 323baur
Precies meneer pietje precies

Posted: Sun Mar 07, 2010 3:14 pm
by Wondermike
Vandaag was ondanks het mooie weer een bud dag, en ja ik bedoel eigenlijk dat andere woord.

Het plan was simpel en eenvoudig. Ik wilde vandaag de stuurbekrachtiging op orde maken.
Om de nieuwe steun aan de motor te bevestigen moet helaas de trillingsdemper worden verwijderd. Dit gaat het makkelijkst zonder radiateur dus strippen maar.

Het kwam zowieso goed uit omdat ik dan gelijk alle waterslangen kon vervangen. Het ging al mis met het ontwateren, slang zat vast, iets harder trekken, slang schiet pardoes los en met mijn elleboog stoor ik gelijk de emmer om.
Precies, daar waar het water in had moeten lopen.
Ach shit happens, dus alles gedweild en wat een plaktroep is dat koelwater. Vol goede moed weer verder.

Radiateur is in minder mooie staat, verteld dat ik hem lek maakte bij het verwijderen dus mag ik een nieuwe bestellen. (leugentje om bestwil) en een reserve kan geen kwaad.

Doosje van Walloth erbij met allemaal nieuwe slangen en de eerste die ik pak is een hap uit. Tot op de verstevigingsdraden.
Die monteren we dus niet met de hete zomer in het vooruitzicht.
Rest van de slangen gelukkig wel goed.

Toen Accu verwijderd en het potje van de stuurbekrachtiging afgetekend.
Weer 2 extra gaten in de auto geboord en het potje staat op zijn plek.
Vol goede moed de servopomp opgehangen met de nieuwe beugels, past perfect. Maar bij het monteren van de riem blijkt dat hij helemaal niet in lijn staat met de xtra poulie op de krukas.
En van af dat moment had ik er de balen van, vond ik het een troep in mijn schuur en kon niet rusten tot ik wist wat er mis was.
De servopomp is waarschijnlijk van een E28.

Gelukkig wat steun van Ite met een linkje naar Ebay. Helaas wel precies de pomp die ik al heb. Maar na wat verder zoeken blijken er andere poulies te bestaan voor op de pomp. Hiermee kan je de riem verder naar achter verplaatsen waardoor het waarschijnlijk gaat passen.
Helaas voor vandaag geen zin meer om te klussen, soms zit het mee en soms helemaal niet. :roll:

Posted: Sun Mar 07, 2010 3:47 pm
by 323baur
..tot zover het zo bekende en herkenbare relaas van een klassieker bezitter.
Soms zit het mee, meestal zit het tegen.

Die kleine leugen van "ik maak hem kapot bij loshalen" ga ik onthouden....scheelt weer een bos bloemen. :lol:

Posted: Sun Mar 07, 2010 4:44 pm
by Wondermike
Yep, ik zei dat ik zo absoluut niet veilig door de intensieve zomerritten heen kom en dat gaf de doorslag.
Ze sputterde nog wel even van kan je hem niet solderen ofzo... :?
In haar ogen zijn de scheve lamellen echt stuk :lol:

Alleen welke zal ik bestellen, W&N adverteert ook met een beter koelende versie.

Posted: Sun Mar 07, 2010 5:12 pm
by Peter V.
Ik kan me voorstellen dat tijdens de Alpentour dat je wellicht wat extra koelcapaciteit wilt hebben tijdens het klimmen. Met afdalen heb je hem echt niet nodig.

Aangezien het overige van je koelsysteem helemaal vernieuwt is zal je thermostaat e.e.a. toch wel afsluiten als hij te koud wordt.

Posted: Sun Mar 07, 2010 6:52 pm
by 323baur
Doe nou wijs, en koop die extra dikke. Ik heb hem er tussen zitten en met 33 graden in de file is dat een heerlijke garantie.
Bovendien: ik vind de standaard koelcapaciteit bij M20 blokkies knap onderbemeten.

Posted: Mon Mar 08, 2010 7:54 pm
by Wondermike
ehhh sorry maar ik heb degene gekocht die het meest op mijn portomonnee lijkt.

De dunne dus :(

Incl. andere onderdelen begint de Baur momenteel meer te kosten dan in de planning zat. Wat zal ik me vervelen als deze klus af is zeg. (en rijk worden natuurlijk)

Posted: Mon Mar 08, 2010 11:41 pm
by 323baur
Wondermike wrote:ehhh sorry maar ik heb degene gekocht die het meest op mijn portomonnee lijkt.

De dunne dus :(

Incl. andere onderdelen begint de Baur momenteel meer te kosten dan in de planning zat. Wat zal ik me vervelen als deze klus af is zeg. (en rijk worden natuurlijk)
Én weer opnieuw taxeren...
Goed bezig WM, je bent er nu bijna. Komende winter komt vast het zusje van Charlotte bij je langs omdat je je zo verveeld...

Posted: Tue Mar 09, 2010 6:13 pm
by Wondermike
Yep het lijstje opties kan worden uitgebreid met de volgende opties.
- Stuurbekrachtiging
- Originele erg mooie afneembare kampeerknots
- Mistlampen voor
- SWRA
- Nieuwe ventieldopjes.

Moet toch wat opleveren.

Posted: Tue Mar 09, 2010 7:04 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Yep het lijstje opties kan worden uitgebreid met de volgende opties.
- Stuurbekrachtiging
- Originele erg mooie afneembare kampeerknots
- Mistlampen voor
- SWRA
- Nieuwe ventieldopjes.

Moet toch wat opleveren.
Heeft u SWRA ??
Dat is leuk! en zeer mooi!

Posted: Tue Mar 09, 2010 7:15 pm
by Arnold D
Ite leert het ook nooit he :mrgreen:

Posted: Tue Mar 09, 2010 7:25 pm
by Jeroen
:P :P :P :P die dreutel biedt zich suf denkende dat een SWRA zo gewild is, en wij liggen in een kreukel om die ene knakker die er elke keer weer overheen biedt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Posted: Tue Mar 09, 2010 7:30 pm
by 323baur
hahahaha, ik weet dat er maar 930 setjes zijn in the hooole wooorld.
Dusse.. ga je gang met lol maken.