Vandaag was ondanks het mooie weer een bud dag, en ja ik bedoel eigenlijk dat andere woord.
Het plan was simpel en eenvoudig. Ik wilde vandaag de stuurbekrachtiging op orde maken.
Om de nieuwe steun aan de motor te bevestigen moet helaas de trillingsdemper worden verwijderd. Dit gaat het makkelijkst zonder radiateur dus strippen maar.
Het kwam zowieso goed uit omdat ik dan gelijk alle waterslangen kon vervangen. Het ging al mis met het ontwateren, slang zat vast, iets harder trekken, slang schiet pardoes los en met mijn elleboog stoor ik gelijk de emmer om.
Precies, daar waar het water in had moeten lopen.
Ach shit happens, dus alles gedweild en wat een plaktroep is dat koelwater. Vol goede moed weer verder.
Radiateur is in minder mooie staat, verteld dat ik hem lek maakte bij het verwijderen dus mag ik een nieuwe bestellen. (leugentje om bestwil) en een reserve kan geen kwaad.
Doosje van Walloth erbij met allemaal nieuwe slangen en de eerste die ik pak is een hap uit. Tot op de verstevigingsdraden.
Die monteren we dus niet met de hete zomer in het vooruitzicht.
Rest van de slangen gelukkig wel goed.
Toen Accu verwijderd en het potje van de stuurbekrachtiging afgetekend.
Weer 2 extra gaten in de auto geboord en het potje staat op zijn plek.
Vol goede moed de servopomp opgehangen met de nieuwe beugels, past perfect. Maar bij het monteren van de riem blijkt dat hij helemaal niet in lijn staat met de xtra poulie op de krukas.
En van af dat moment had ik er de balen van, vond ik het een troep in mijn schuur en kon niet rusten tot ik wist wat er mis was.
De servopomp is waarschijnlijk van een E28.
Gelukkig wat steun van Ite met een linkje naar Ebay. Helaas wel precies de pomp die ik al heb. Maar na wat verder zoeken blijken er andere poulies te bestaan voor op de pomp. Hiermee kan je de riem verder naar achter verplaatsen waardoor het waarschijnlijk gaat passen.
Helaas voor vandaag geen zin meer om te klussen, soms zit het mee en soms helemaal niet.
