FF lekker zeuren over de overheid
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: FF lekker zeuren over de overheid
In Den Haag is momenteel een grote politieactie gaande. Het is toe te juichen dat men vooral druk is om bellers en niet-gordeldragers op de bon te slingeren. Gaan ze het eindelijk eens snappen? Gelijk bekruipt mij een angstig gevoel. Op het moment dat een ambtenaar iets goed gaat doen, herstel, überhaupt iets doet, dan moet je echt gaan oppassen. Want doorgaans betekent dat er privé zakken gevuld worden, en sprake is van kostenoverschrijdingen die in de honderden procenten lopen, of dat men finaal de plank mis slaat. Ik bereid mij voor om aangehouden te worden voor het feit dat mijn auto lichter is dan een Espace, of dat er een vlieg op een cruciale plaats op mijn kentekenplaat zit ofzo. Maar nog niet...
Maar lang mocht het ook niet duren, want 500m verder staat een auto van de Dienst Motorrijtuigenbelasting. Een camera doet het werk natuurlijk, maar toezicht is nodig. En ja hoor, net als bij de begeleiding van afvalprikkers van de Arbeidsvoorziening moeten daarvoor wel twee van die simpels in een auto zitten. Op een zware dag waarin het aantal kopjes koffie ongetwijfeld hoger ligt dan het IQ van zo'n kansloze, sja dan moet er ook wel gewaterd worden. En hoewel je voor dit soort werk wel zo goed als seniel moet zijn, dat is toch wat anders dan incontinent dus die twee hersencellen behoeden je nog net voor vlekken in de bekleding en een natte zitplaats. Maar stel je voor dat je dan net het meest spannende van de dag mist, een neuspulkje in de vorm van Villa Morero ofzo, dat kunnen we niet hebben. En ach, er is een oneindige stroom belastingcenten en de BTW gaat ook nog maar eens omhoog. Sja zet dan maar minimaal twee van die down syndroompjes bij elkaar in een auto.
Maar lang mocht het ook niet duren, want 500m verder staat een auto van de Dienst Motorrijtuigenbelasting. Een camera doet het werk natuurlijk, maar toezicht is nodig. En ja hoor, net als bij de begeleiding van afvalprikkers van de Arbeidsvoorziening moeten daarvoor wel twee van die simpels in een auto zitten. Op een zware dag waarin het aantal kopjes koffie ongetwijfeld hoger ligt dan het IQ van zo'n kansloze, sja dan moet er ook wel gewaterd worden. En hoewel je voor dit soort werk wel zo goed als seniel moet zijn, dat is toch wat anders dan incontinent dus die twee hersencellen behoeden je nog net voor vlekken in de bekleding en een natte zitplaats. Maar stel je voor dat je dan net het meest spannende van de dag mist, een neuspulkje in de vorm van Villa Morero ofzo, dat kunnen we niet hebben. En ach, er is een oneindige stroom belastingcenten en de BTW gaat ook nog maar eens omhoog. Sja zet dan maar minimaal twee van die down syndroompjes bij elkaar in een auto.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Ik zou al deze bijdrage in boekvorm uitbrengen - word jij ook nog eens rijk 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Het is toch best schattig die overheid. Onze koopkracht zal in 2013 met slechts 0.75% dalen. Met de explosie van de zorgkosten, stijging van de BTW van 19 naar 21%, extra accijnzen en de ontwikkelingen van de energiekosten... vraag ik me af op welk vlak we zo angstaanjagend veel voordeliger uit zijn dat we toch maar op -0.75% uit komen. Dan mogen ze de Inkomstenbelasting wel afschaffen! Mooi hoe men ons elke keer weer een rad voor de ogen weet te draaien.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Tja, dat heeft alles te maken met het "mandje"en wat er in het mandje zit. Op basis van een aantal producten/diensten wordt de koopkracht bepaald. Deze producten zitten in dat spreekwoordelijke mandje en BTW heeft daar geen invloed op.
Als de onbelaste woonwerkregeling er inderdaad blijft en mijn nu onbelaste leaseauto belast wordt, dan moet ik wel heel veel gaan verdienen als alleen die 550 euro per maand netto slecht 0,75% van mijn totale maandinkomen betreft...
Als de onbelaste woonwerkregeling er inderdaad blijft en mijn nu onbelaste leaseauto belast wordt, dan moet ik wel heel veel gaan verdienen als alleen die 550 euro per maand netto slecht 0,75% van mijn totale maandinkomen betreft...
Hebben jullie er dan wel rekening mee gehouden dan de benzineprijzen de laatste tijd flink zijn gedaald . O nee, die gaan ook alweer richting de €2,00. 
- Jeroen
- Site Admin
Nee, de olieprijs is gedaal. De benzineprijs niet, jij gek! Die zijn alleen aan elkaar gekoppeld bij een stijging van de olieprijs.
Regards/groeten, Jeroen
Shell is niet gek... Iedereen betaalt nog steeds aan de pomp, dus waarom zakken in prijs?
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- Jeroen
- Site Admin
In tijden van crisis moeten burgers en bedrijven de broekriem maar aanhalen vindt Vadertje Staat. Er is minder geld maar met wat aanpassen kun je daar evengoed nog wel mee uit de voeten. Prima, doen we met z'n allen, in steeds meer gevallen is dat zelfs bittere noodzaak.
Maar hoe zit het nou bij de overheid vraag ik me nog steeds af? Dat er aan die zijde aanzienlijk meer voorbeelden te vinden zijn van overcapaciteit, inefficiëntie en regelrechte verspilling dan dat je er voorbeelden zult vinden van een geoliede machine, dat wisten we allang. En na Pim Fortuyn is er niemand meer geweest die dat hardop durfde uit te spreken. Dat leger opvreters van gemeenschapsgeld eh dienaars van het algemeen belang is inmiddels tot zulke proporties uitgegroeid dat het teveel stemmen kost om die tegen de haren in te strijken. Dus hoewel ze zelf regelmatig weinig blijk geven van enig bewustzijn van hun bestaan ten behoeve van algemeen nut en belang, gaan we met dat schier onbestuurbare cluppie met veel omzichtigheid te werk.
Waar leidt dat keer op keer toe? Dat er weinig tot niets gebeurt aan de genoemde overcapaciteit, inefficiëntie en verspillingen. Maar met over de hele linie dalende belastinginkomsten en een groter beroep op overheidsbijdragen komt men nog immer geld tekort. En bij gebrek aan enige vorm van controle over het hele ambtenarenapparaat zal zonder verder ingrijpen dat probleem alleen maar groter worden. Welke oplossing men kan bedenken? BTW kan nog 2% op, accijnzen kunnen nog verder omhoog, OZB kan worden opgeschroefd, noem maar op! Geen kostenbeheersing, gewoon meer stelen. Later gaan we ons wel afvragen hoe het toch kan dat Nederland economisch langzaam maar zeker tot stilstand komt. Dan komt ONS ambtenarenapparaat ons vast redden
Maar hoe zit het nou bij de overheid vraag ik me nog steeds af? Dat er aan die zijde aanzienlijk meer voorbeelden te vinden zijn van overcapaciteit, inefficiëntie en regelrechte verspilling dan dat je er voorbeelden zult vinden van een geoliede machine, dat wisten we allang. En na Pim Fortuyn is er niemand meer geweest die dat hardop durfde uit te spreken. Dat leger opvreters van gemeenschapsgeld eh dienaars van het algemeen belang is inmiddels tot zulke proporties uitgegroeid dat het teveel stemmen kost om die tegen de haren in te strijken. Dus hoewel ze zelf regelmatig weinig blijk geven van enig bewustzijn van hun bestaan ten behoeve van algemeen nut en belang, gaan we met dat schier onbestuurbare cluppie met veel omzichtigheid te werk.
Waar leidt dat keer op keer toe? Dat er weinig tot niets gebeurt aan de genoemde overcapaciteit, inefficiëntie en verspillingen. Maar met over de hele linie dalende belastinginkomsten en een groter beroep op overheidsbijdragen komt men nog immer geld tekort. En bij gebrek aan enige vorm van controle over het hele ambtenarenapparaat zal zonder verder ingrijpen dat probleem alleen maar groter worden. Welke oplossing men kan bedenken? BTW kan nog 2% op, accijnzen kunnen nog verder omhoog, OZB kan worden opgeschroefd, noem maar op! Geen kostenbeheersing, gewoon meer stelen. Later gaan we ons wel afvragen hoe het toch kan dat Nederland economisch langzaam maar zeker tot stilstand komt. Dan komt ONS ambtenarenapparaat ons vast redden
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Tuurlijk, gewoon door laten gaan! Die belastingcenten moeten op!!!!Sap niet bij afscheid Tweede Kamer
DEN HAAG - Jolande Sap is dinsdag niet aanwezig bij haar afscheid van de Tweede Kamer. Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg zal een brief voorlezen van de voormalige lijsttrekker en fractievoorzitter van GroenLinks.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

Nou ja, Jeroen toch, moeten ze al die Russische Eieren en bitterballen wegflikkeren dan? En de wijn is vast al opengetrokken, of zou de rest een SAPje nemen?
- Jeroen
- Site Admin
Aangezien met mate bij de overheid alleen iets is voor de spotjes van Sire zal 't wel weer een tonnetje gekost hebben...
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Aangezien je hier mag zeuren over de overheid ...
Vandaag dus weer een groot productiebedrijf in Belgie dat zijn deuren sluit . na renault en opel nu ook ford genk
Een heel simpele berekening , om maar even te duiden wat dat weer voor een financiële klap is voor België
10.000 mensen zijn hun job kwijt (incl toeleveranciers dus).
Laten we uitgaan van gemiddelde sociale lasten pp van ca 1.500 EUR.
Laten we er van uitgaan dat 1000 mensen met een gemiddelde leeftijd van 55 op brugpensioen gaan en nog 10 jaar door de staat betaald worden.
Laten we er van uitgaan dat 2500 mensen minstens 2 jaar werkloos zijn en gemiddeld 1.250 EUR uitgekeerd krijgen
Verlies sociale lasten: ca. 180 miljoen EUR per jaar
Kost brugpensioen: ca. 180 miljoen EUR (over 10 jaar gezien)
Kost werkloosheidsuitkering: ca. 75 miljoen EUR
Waar gaat dat geld in godsnaam vandaan komen, maw waar gaan we een positief resultaat boeken om dit te kunnen "offsetten"?
Nergens
Wat is het probleem in Belgie .. 1 de véél te hoge loonkost 40% tegenover de 22% in Valencia waar de productie heen gaat .. hier kost een arbeider 44€/u in valencia maar 25,5€/uur ... leve de Belgische Politici
2de
De Belgische overheid geeft blijkbaar liever 4000 keer 1000 euro werkloosheidsuitkering dan 4000 keer 200 euro lastenverlaging op arbeid waarmee je werk kan creeren
ZO dat moest ik toch even kwijt
Vandaag dus weer een groot productiebedrijf in Belgie dat zijn deuren sluit . na renault en opel nu ook ford genk
Een heel simpele berekening , om maar even te duiden wat dat weer voor een financiële klap is voor België
10.000 mensen zijn hun job kwijt (incl toeleveranciers dus).
Laten we uitgaan van gemiddelde sociale lasten pp van ca 1.500 EUR.
Laten we er van uitgaan dat 1000 mensen met een gemiddelde leeftijd van 55 op brugpensioen gaan en nog 10 jaar door de staat betaald worden.
Laten we er van uitgaan dat 2500 mensen minstens 2 jaar werkloos zijn en gemiddeld 1.250 EUR uitgekeerd krijgen
Verlies sociale lasten: ca. 180 miljoen EUR per jaar
Kost brugpensioen: ca. 180 miljoen EUR (over 10 jaar gezien)
Kost werkloosheidsuitkering: ca. 75 miljoen EUR
Waar gaat dat geld in godsnaam vandaan komen, maw waar gaan we een positief resultaat boeken om dit te kunnen "offsetten"?
Nergens
Wat is het probleem in Belgie .. 1 de véél te hoge loonkost 40% tegenover de 22% in Valencia waar de productie heen gaat .. hier kost een arbeider 44€/u in valencia maar 25,5€/uur ... leve de Belgische Politici
2de
De Belgische overheid geeft blijkbaar liever 4000 keer 1000 euro werkloosheidsuitkering dan 4000 keer 200 euro lastenverlaging op arbeid waarmee je werk kan creeren
ZO dat moest ik toch even kwijt
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP

En dan vergeet die zelfde overheid ook nog eens een draadje te trekken in een nieuw gebouw 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

En JAHOOR: De belastingvrijstelling voor oldtimers komt te vervallen vanuit milieuoogpunt... Fijn, zo'n regeerakkoord.
- Jeroen
- Site Admin
Tsja moet nog in detail worden ingevuld. Hoe jammer ook, als er nou één ambtenaar met hersens zou zijn dan zou men dat in lijn brengen met een aantal andere landen zoals Duitsland en de grens op 30 jaar zetten, dan gaat dat kletsverhaal van één Europa tenminste nog eens ergens op lijken in plaats van alleen maar geld op te slokken ten behoeve van een aantal landen die niet voornemens of bij machte zijn hun eigen broek op te houden.
Aanpakken van het inefficiënte inproductieve ambtenarenapparaat dat z'n doel een factor duizend voor bij is geschoten (en kostentechnisch een factor ontelbaar duizend lol), daar hoor je niemand over. Ofwel, het einde is gewoon zoek. Mijn emigratieplannen komen steeds dichterbij want dit, en een aantal andere maatregelen, hebben werkelijk niets te maken met het bezweren van de crisis, de broekriem aanhalen of de koe bij de hoorns vatten. Dit is gewoon burgers uitkloppen en met een grote boog om de hete brij heen. 156 miljoen ophalen met het milieu als excuus en de grote klappers laten we liggen. Welkom in kansloos Nederland. Kansloos ten onder.
Aanpakken van het inefficiënte inproductieve ambtenarenapparaat dat z'n doel een factor duizend voor bij is geschoten (en kostentechnisch een factor ontelbaar duizend lol), daar hoor je niemand over. Ofwel, het einde is gewoon zoek. Mijn emigratieplannen komen steeds dichterbij want dit, en een aantal andere maatregelen, hebben werkelijk niets te maken met het bezweren van de crisis, de broekriem aanhalen of de koe bij de hoorns vatten. Dit is gewoon burgers uitkloppen en met een grote boog om de hete brij heen. 156 miljoen ophalen met het milieu als excuus en de grote klappers laten we liggen. Welkom in kansloos Nederland. Kansloos ten onder.
Regards/groeten, Jeroen