Page 18 of 37

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Tue Nov 24, 2015 10:43 pm
by bmw e12 e21

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Tue Nov 24, 2015 11:14 pm
by Jeroen
Punt is dat steeds meer steden oudere diesels weren, oa Utrecht houdt momenteel 15 jaar en ouder aan dus ik zou zeker niet kiezen voor een auto die daarbij in de buurt komt, dus zou wel een paar jaar marge nemen. Tenzij je 't zakelijk gaat doen want dan wordt het weer een ander fiscaal verhaal maar met die onzin zullen we Belgen niet nodeloos vermoeien, onze systemen zijn net als de breinen van elke ambtenaar volstrekt onlogisch, irreƫel en ondoorgrondelijk.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:05 pm
by bmw e12 e21
Een goede oude G-klasse met onverslijtbare 5 in lijn diesel, mag 3 ton trekken.
http://www.kapaza.be/nl/mercedes-benz/g ... 729413.htm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:11 pm
by 323baur
Ik heb besloten om mijn goede oude bmw 735ia e23 eerst weer in te zetten.
Vandaag even laten checken bij mijn vaste garage.
2,5jaar stilstand is eigenlijk geen probleem, alleen alle vloeistoffen verversen en wat lampjes en ze kan gewoon weer worden ingezet. Dat ga ik dan eerst maar ook doen.
Zaterdag eens ouderwets aan een e23 sleutelen! Best zin in. Is eigenlijk te lang geleden.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:15 pm
by Jeroen
Terug bij je oorspronkelijke liefde, zal Mathilde blij mee zijn :wink:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:16 pm
by 323baur
Ik zag haar weer staan, en had gelijk zoiets van: wat een gave bak is het toch.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:28 pm
by bmw e12 e21
Leuk, als daily? Wat mag die trekken? ongeveer 1700kg schat ik.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:31 pm
by 323baur
Formeel maar 1600, maar 2 ton is echt geen probleem. Staat iig op de trekhaak :)

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:32 pm
by 323baur
Bovendien is deze auto voor mij afgeschreven, ondanks de liefde ervoor.
Ze echter nog steeds niet moe, dus eerst maar eens een paar maanden rondkarren.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:45 pm
by bmw e12 e21
Die rijd op LPG, niet? Moet je in NL dan niet volle pot betalen omdat ie nog geen 40j is?

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:53 pm
by 323baur
Yup. 160/mnd. Voor een paar maanden kan het wel. Een x5 diesel kost hier euro 200,- per maand!
Als het me bevalt ga ik haar weer netjes en origineel maken.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 9:57 pm
by bmw e12 e21
323baur wrote:Yup. 160/mnd. Voor een paar maanden kan het wel. Een x5 diesel kost hier euro 200,- per maand!
Als het me bevalt ga ik haar weer netjes en origineel maken.
Dat valt dan nog me aan 30ct/L. :D

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 10:12 pm
by 323baur
In nl rond de 0,62...

Ik word belg denk ik.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Nov 25, 2015 10:20 pm
by bmw e12 e21
323baur wrote:In nl rond de 0,62...

Ik word belg denk ik.
:shock
Idd, ik woon in Limburg:
http://brandstofprijzen.vroom.be/best_price.php

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Thu Nov 26, 2015 9:32 am
by uwbuurman
Leuk, Ite!! Geen roest aan de schadeplekken?