Page 18 of 69
Posted: Tue Mar 09, 2010 7:57 pm
by Wondermike
In the UK zijn er zat geleverd en daar kostte de set niet veel.
Is wel rechtsgestuurd.
Posted: Tue Mar 09, 2010 8:02 pm
by 323baur
Ik heb van een Duitse freak (op de lelystad meeting

) begrepen dat er maar heel weinig setjes van zijn. Hij noemde zeer specifiek een aantal van 930.
Het gaat dan om de specifieke e21 set, e30 gaat niet passen (daar zijn er meer van).
Neemt niet weg dat ik het prachtig vind staan. Ik schroef ze er dus ook niet af voor een goed bod.
Oh ja, de rechtse is weer eens stuk..

Posted: Wed Mar 10, 2010 8:33 pm
by Wondermike
Vandaag de knoop doorgehakt en even een motorsteun dinges opgehaald.
Licht waarschijnlijk hierna heel erg in de weg maar is nog wel even heel handig.
Ook werd ik weer blij gemaakt van een pakketje uit Duitsland.
Mijn "vrienden" waren weer snel met sturen.
En zo rommelt het lekker verder.
Morgenavond ga ik de hoofdremcylinder uitbouwen zodat ik goed bij mijn stuurinrichting kan komen. Als dat allemaal lukt om los te maken is er goeie kans dat ik dit weekend veel weg kan strepen van mijn lijst

Posted: Wed Mar 10, 2010 8:36 pm
by gerrit323
Mooi die stapjes voorwaarts

Posted: Wed Mar 10, 2010 9:11 pm
by 323baur
Kijk je uit met monteren van je radiateur, voor je weet heb je scheve lamellen en moet je weer...
Ik ga zaterdag mijn Peka er onder schroeven!
Posted: Thu Mar 11, 2010 8:27 pm
by Wondermike
Ik ga zaterdag mijn Peka er onder schroeven!
Leuk hoor
Als morgen alles gaat zoals ik nu wil zijn de volgende zaken morgenavond vervangen:
- subframe voor en motorrubbers
- draagarmen en veerpoten
- stabilisatiestang voor
- stuurhuis
- mooie VOLVO remklauwen

- alle waterslangen en de nieuwe radiateur
- Het kleine blauwe slangetje tussen remoliereservoir en de koppelingcylinder
En als ik tijd over heb de rembekrachtiger spuiten en een andere hoofdremcylinder monteren.
Posted: Thu Mar 11, 2010 9:34 pm
by 323baur
En dan te bedenken dat je het allemaal zelf doet/ kan ipv de dealert..
Leuk man. Ik heb zin in het voorjaar. Lekker rijden en elkaar weer ontmoeten.
Posted: Thu Mar 11, 2010 9:53 pm
by Peter V.
Goed bezig WM. Jij bent straks zo goed als klaar voor een mooi seizoen toeren.
We krijgen toch wel wat mooie foto's van het vernieuwde onderstel zeker?
Posted: Fri Mar 12, 2010 9:29 am
by Wondermike
kleine update, 9:00 lag alles er onderuit aan de voorkant.
Eerst even lekker schoonmaken en in de tectiel en dan opbouwen

Posted: Sat Mar 13, 2010 8:02 pm
by Wondermike
jaja die foto's..... eigenlijk heb ik heel veel gedaan en errug weinig foto's gemaakt.
Gisteren was een topdag wat klussen betreft
Aan de voorzijde heb ik alles vervangen wat ik wilde doen.
Enige wat tegen zat waren de bilsteins die heel weinig zin hadden om in hun nieuwe huisje te kruipen.
Waarschijnlijk heeft er nog wat olieresten in gezeten wat na het poedercoaten aan de zijkant is vastgekoekt.
Maar na wat aandringen zijn ze toch op hun plek gekomen
Ook de volvo upgrade is gelijk klaar.
Ik heb helaas nog geen nieuwe poelie voor de stuurbekrachtiging maar de rest heb ik inmiddels wel aangesloten. Wachten is nog op nieuwe rubbers en 2 banjobouten die ik stuk heb gemaakt.
Vandaag alleen een beetje opgeruimd maar ook nog mijn rembekrachtiger gespoten en de hoofdremcylinder opgeknapt.
Morgen nogmaals spuiten en als dan de stuurbekrachtiging klaar is kunnen die er weer op.
Heb nog wel kriebels om het luchtfilterhuis gelijk op te knappen maar ik moet komende winter ook nog wat te doen hebben.....
Ik loop nu al met ideeen om het blok eruit te halen en dan alles vers in de lak te zetten.
Zodra de rest van de spullen binnen zijn is het grootste deel van de klussen geklaard.
Laat de zomer maar komen

Posted: Sun Mar 14, 2010 9:34 am
by Wondermike
Nou na een slechte nacht vanmorgen de schade eens goed bekeken en gelukkig valt het mee. Zo ver als ik kan zien geen deuk of vervorming en is alleen van de meest uitstekende punt de lak eraf voor ongeveer 3 cm.
Waarschijnlijk met spotrepair wel te fixen
Goed even teruglezend in mijn topicje:
De bedoeling is: (maar hang me er niet aan op)
- Achteras alle delen vervangen door vers gepoedercoat delen met nieuwe rubbers (dank aan Arnold voor het perfecte coatwerk) DONE!
- Benzine tanks onder de auto vandaan en vervangen door een betere set die vers in de lak staat DONE!
- Alles slangen om en rond de tank vervangen DONE!
- Benzinepomp/Accumulator/filter ophanging voorzien van nieuwe slangen en ophangrubbers Wacht op onderdelen
- Nieuwe benzine leidingen van voor naar achter DONE!
- Vooras delen vervangen door vers gepoedercoate delen en nieuwe rubbers DONE!
- Plaatsen stuurbekrachtiging Almost DONE!
- Alle waterslangen vervangen en nieuwe motorsteunrubbers DONE!
- Plaatsen van een ECO 5-bak i.p.v. sportbak en ophanging van bak en schakelplaat voorzien van nieuwe rubbers Dat eerste gaat hem waarschijnlijk niet worden dit jaar. Rubbers doe ik nog wel.
- en verder nog wat klein werk als ik tijd over heb. opknappen rembekrachtiger/hoofdremcylinder, Almost DONE!
Eigenlijk is dat het wel......
Extra: Volvo remupgrade
Ik zie licht aan het eind van de tunnel, achteraf misschien erg veel tegelijk aangepakt maar ben straks wel bijna helemaal klaar.
Het wisselen van de sportbak voor de eco bak is afhankelijk van het tijdig vinden van een goede as of flens. Aan de andere kant kunnen de korte overbrengingen van de sportbak straks wel eens een voordeel zijn
Dingen die ik nog wil gaan doen in de toekomst
- spuiten zijpaneel
- verlichting in de kofferbak
- verlichting onder de motorkap
- mistlampen voor
- jaja scheurvrij dashboard
- nieuwe uitlaat midden- en voorpijpen
- motorblok optisch mooier maken
Volgorde is kompleet willekeurig

Posted: Sun Mar 14, 2010 9:48 am
by Peter V.
Dat ziet er goed uit Michel
Jammer van de lakschade maar zoals gezegd gelukkig geen deuk. Ik denk dat jij straks een compleet anders rijdende auto terugkrijgt met alle nieuwe rubbers in de ophanging.
Ik ben benieuwd naar het optische resultaat.
Posted: Sun Mar 14, 2010 11:35 am
by 323baur
Je bent bijna zover dat er weer eentje bij bijkan...
Maarre, het gekke is dat het lijstje van TTD nooit helemaal leeg is. Ik heb het ene jaar er 20 dingetjes op staan, dan klussen we weer wat en zakt het ver onder de 10.
Jaartje rijden...en zie daar.. we kunnen weer aan de gang.
Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe veel het nou echt scheelt in prestatie in vergelijk eco en sportbak.
Ook in de economie is dat wel interessant!
Posted: Sun Mar 14, 2010 7:35 pm
by Arnold D
Dat is dan weer jammer van de beschadiging Michel, misschien kun je dat met het zijpaneel kombineren bij de spuiter. Goed dat je daarvoor bent verzekerd.
En natuurlijk de verfraaiing van de auto is geweldig

Posted: Sun Mar 21, 2010 8:38 pm
by Wondermike
Vandaag heb ik mijn schuur weer eens opgeruimd. Alle delen van de Baur die overbodig waren weer op zolder gelegd en al mijn gereedschap weer netjes gesorteerd.
Rembekrachtiger en hoofremcylinder geplaatst en alle leidingen weer aangesloten
Benzineverdeler en luchtfilterhuis geplaatst en de benzine leidingen weer aangesloten.
Hierna de slangen van de stuurbekrachtiging aangepast zodat er geen delen tegen elkaar schuren en alle aansluitingen gecontroleerd.
Omdat de onderplaat van het dashboard er toch af lag voor het aansluiten van het rempedaal gelijk de mistlichtschakelaar vervangen voor de twee standen schakelaar. (dank Ite

)
De beugels voor de voorste mistlampen moet ik nog maken dus dat deel komt later.
Ja, de bestelde onderdelen mogen nu wel binnenkomen hoor
Dan kan ik volgende week alle sappen van de auto vullen en hopen dat er nog geluid uit gaat komen.
