Page 18 of 53

Posted: Sat Feb 28, 2009 10:24 pm
by ac/dennis
Ik kon er ook aan een kant met mn arm langs, om zo de contactjes daar aan te sluiten, ik vroeg me toen af of je dan ook genoeg ruimte zou hebben om er te kunnen sleutelen.

Ite geeft je een goede tip trouwens, al die schakel stangetjes, ringetjes etc kan je mooi vervangen. Is wel even gepiel van onderaf, maar het is echt de moeite waard!
Heb het zelf destijds ook gedaan en waar je eerst niet kon zien of de bak nou in zn 3 of in zn 5 stond, is het nu heel duidelijk. En t geeft weer een nieuw gevoel :)

Posted: Sun Mar 01, 2009 7:44 am
by Peter V.
Hoi,

Bedankt voor de tip, ik heb inderdaad hierna gekeken en e.e.a. vervangen. Het schakelen zowieso voelde al beter als mijn Vectra.

peter

Posted: Sun Mar 01, 2009 7:36 pm
by Peter V.
Update 1-3-2009:

Vandaag de gereviseerde cardanas gemonteerd. Dat val nog vies tegen met een nieuwe hardyschijf. Wel een klemband geplaatst zoals beschreven in het handboek maar toch. Hierna de middendemper al op zijn plaats geschoven. Begint er langzaam op te lijken aan de onderkant.

Gr Peter

Posted: Mon Mar 02, 2009 12:33 am
by loentje
Goed bezig Peter!

Hou vol!


groeten loentje

Posted: Thu Mar 05, 2009 11:07 pm
by Peter V.
Update 5-3-2009:

Vandaag weer wat gedaan.

*De ophangbeugel van de uitlaat opgehaald bij de dealer en tevens het uitlatenverhaal afgerond.
*Snelheidsmeterkabel goed gelegd en vast gelegd. Lag los te bungelen t.h.v. de bak.
*Afdekplaatje (half maantje) bij de versnellingsbak gemonteerd, lag gewoon los in de achterbak.
*motorblok zijn beurtje gegeven.
*Nieuwe brandstoffilter gezet.
*Motorklep weer gemonteerd, ik moet hem nog een beetje netjes hangen.

Als ik morgen de achterremmen even los heb gehad en de handremschoenen heb bekeken dan kunnen de achterwielen er weer op en kan hij achter op zijn wieltjes staan. Dan staat de auto gelijk achterover zodat ik het koelsysteem kan vullen en optimaal kan ontluchten.

Met een beetje mazzel kan ik dan a.s. weekend de sleutel omdraaien en testdraaien :lol:

Gr Peter

Posted: Fri Mar 06, 2009 7:42 am
by Wondermike
Met een beetje mazzel kan ik dan a.s. weekend de sleutel omdraaien en testdraaien
yeahhh, heb je een trekhaak, kan je met de Baur komen de 14e.
Staan er gelijk 3 op de oprit (of 4 :shock: )

Posted: Fri Mar 06, 2009 9:18 am
by Peter V.
Jammer maar helaas, geen trekhaak.

Maar het heeft wel te maken met zaterdag a.s. dat de BAUR moet rijden. Ik moet tenslotte die bodemplaat wel ergens kunnen neerzetten.

Kan ik nog mooi wat testkilometers maken voor 18 april. :wink:

Gr Peter

Posted: Fri Mar 06, 2009 10:18 pm
by Peter V.
Update 6-3-2009:

Vandaag was de dag dat.... Hij loopt :lol: :lol: :lol:

Eerst koelsysteem verder gevuld en toen was het tijd om te proberen.

En wat bleek, accu leeg. Geen nood dacht ik, ik heb nog een accu staan maar ook die was leeg. Dus eerst de accu onder de lader gezet vanmiddag en zonet geprobeerd.

Hij startte goed en liep gelijk mooi vlak. Het koelsysteem is nu ontlucht en de motor klinkt goed. Geen lekkages tot nu toe dus geen probleem.

Nu nog wat kleine dingen doen en dan kan hij op zijn wielen worden gezet en kan de eerste echte testrit en dus mijn eerste 323i ervaringen beginnen.

Uiteraard een filmpje:



Motor op temperatuur:



Gr Peter V.

Posted: Fri Mar 06, 2009 10:25 pm
by 323baur
hmmm I love the sound!
congrats.

Posted: Fri Mar 06, 2009 10:29 pm
by Peter V.
Thanks,

Ik ben ook heel blij dat hij gelijk goed startte. Ik kan niet wachten om ermee te gaan rijden.

Peter

Posted: Sat Mar 07, 2009 12:19 am
by Arnold D
Gefeliciteerd Peter, heb er alle vertouwen in.

Gr. Arnold

Posted: Sat Mar 07, 2009 9:31 am
by Wondermike
Hoi Peter, gefeliciteerd man!!

Wat me wel opvalt is bij je eerste start de motor gelijk zo'n 1000 toeren draait.
Als de auto echt koud is zou hij door de extra luchtschuif eerst ongeveer 1500 toeren moeten maken tot hij wat warmer wordt en dan zakt hij in naar 900 toeren.

Dit deed mijn Baur keurig met het vorige blok maar met mijn ruilblok doet hij precies hetzelfde als de jouwe...... :?
Maar what the heck, hij start en loopt keurig dus waar zeur ik over.

De 18e moet geen probleem meer zijn voor jouw.

Posted: Sat Mar 07, 2009 9:33 am
by 323baur
hey dat is interessant:

De mijne start net zo als die van Peter.
Starten en lopen maar wel ongeveer op 1000rpm, daarna terug zakkend naar 850rpm.

Posted: Sat Mar 07, 2009 9:51 am
by gerrit323
Idem de mijne start ook direct op 900 t/min ... trouwens proficiat nog maar is Peter met de vorderingen ... het gaat echt wel vooruit ... :wink:

Gerrit

Posted: Sat Mar 07, 2009 12:20 pm
by 325ixbaur
Hoef jou alleen maar te qouten:
Hij loopt! Mooi man...
:lol:

Gr Jeroen