Page 18 of 69

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Sep 10, 2011 11:31 pm
by Arnold D
Dat stuk afval wel bewaren hoor, volgens mij kun je die niet meer krijgen.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Sep 11, 2011 7:41 am
by Wondermike
Dat stuk afval wel bewaren hoor, volgens mij kun je die niet meer krijgen.
+1, heb er ook nog wat bewaard :thumbsup

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Sep 11, 2011 10:43 am
by uwbuurman
Waarom past die bak niet meer? vanwege de motronic die jij gaat gebruiken? Ik zet de K-jet er weer op en dan past alles gewoon. Enige wat je extra ziet is een extra oliekoelertje straks, ergens onderaan.

Goed bezig trouwens! Schuur jij alles met die 3m schijven? Hoe kom je dan in de hoeken? En waar spuit je het blanke metaal mee?

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sun Sep 11, 2011 12:00 pm
by pattam2009
Accu bak zal ik dan zeker bewaren :thumbsup

Mijn basis wordt de B25 en dus zonder K-jet vandaar heb ik de ruimte nodig voor de inlaat.
Met K-Jet zal je hooguit komen op zo'n 170 pk, mijn doel is minimaal 200 pk.


Ik schuur het eerste laagje vet, vuil en tectyl eraf met zo'n 3M schijf.
Dan schuur ik verder met 180 schuurlinnen, tot slot met korrel 400 maak ik het glad.
na goed ontvetten heb ik een roest primer die ik op de afgeschuurde roest plekjes en metaal zet.
uiteindelijk nalopen met korrel 600, ontvetten en met een 1 componenten primer afspuiten.(Motip)


Lekker schuren :crazy

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Fri Oct 07, 2011 3:39 pm
by uwbuurman
pattam2009 wrote:Mijn laatste aankoop..... tot nu toe dan :bag

Chromen kop lampringen.
Image

is toch geen logo voor een merk. :wink:
Passen die ringen ook als je koplampwissers hebt?? En wat mag een setje kosten?

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Fri Oct 07, 2011 9:19 pm
by 323baur
Die ringen zijn anders vanwege de zwarte plastic opvanghaakjes.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Fri Oct 07, 2011 9:40 pm
by pattam2009
uwbuurman wrote: Passen die ringen ook als je koplampwissers hebt?? En wat mag een setje kosten?
[/quote]


Ik heb ze via ebay.de gekocht.
Een aantal keren er naast gezeten maar uiteindelijk kunnen kopen voor € 45,-

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Fri Oct 07, 2011 10:36 pm
by gerrit323
Mooi werk vericht :thumbsup ik volg dit nog steeds hoor :wink:

Gerrit

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Oct 08, 2011 4:29 pm
by Gert jan
Goed bezig Patrick !!

Word tijd dat ik een keer kom kijken :oops:

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Sat Oct 08, 2011 8:32 pm
by pattam2009
Ha Gert-jan.

Hoor het graag van je wanneer je in de buurt bent.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Wed Oct 26, 2011 10:40 pm
by pattam2009
Update :!:

Motor ruimte glad, schoon, roestvrij en volledig in de primer. op naar de kofferbak :bag

Image

Image

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Wed Oct 26, 2011 11:17 pm
by uwbuurman
wanneer kan ik de mijne brengen???

Mooi hoor!

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Wed Oct 26, 2011 11:32 pm
by Jeroen
Ziet er idd weer erg netjes uit. Maar heb je nu de metalen klemmetjes laten zitten? Dat zou ik nl niet doen, als je ergens kans op roest hebt... beter even eruit schuiven zodat je juist daarachter een dikke laag bescherming hebt zitten...

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Thu Oct 27, 2011 12:23 am
by uwbuurman
scherp gezien Jeroen!

Die heb ik er inderdaad allemaal uit gehaald. bij het monteren verschuiven ze toch, dus je lak beschadigd gelijk waardoor je bescherming minder goed is...

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"

Posted: Thu Oct 27, 2011 10:15 am
by pattam2009
Klopt..... mede perfectionisten. :wink:

Ik heb de klemmetjes er eerst uitgehaald en verder alles geschuurd, behandeld en gespoten.
Vervolgens heb ik ervoor gekozen ze terug te plaatsen en ook in de primer te spuiten.
Twee motivaties, geen krasjes in de nieuwe lak en zo zijn de klemmetjes later gelijk mooi meegespoten.