Page 19 of 27

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Thu Apr 14, 2011 8:41 pm
by gerrit323
Altijd minder leuk als een wagen afgekeurd wordt .. nu moet je maar denken dat als de draagarmen compleet zijn vervangen ze veel strakken en veiliger zal rijden .. je vrouwtje is er tenslotte mee onderweg :wink: komt goed.

@ Ite ook suc6 morgen met de baur :wink:

Gerrit

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Thu Apr 14, 2011 8:42 pm
by Wondermike
Jij geluksvogel, je kijkt gewoon per dag waar zal ik nou eens aan gaan sleutelen. :mrgreen:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Thu Apr 14, 2011 8:53 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:Jij geluksvogel, je kijkt gewoon per dag waar zal ik nou eens aan gaan sleutelen. :mrgreen:

Is dat geluksvogel zijn :shock

Natuurlijk is het leuk om aan je E21'ers te werken maar op beide staat een deadline en dat is minder. De 316 moet aanstaande 23ste klaar zijn om met een E21 jouw meeting te rijden en de 320/6 moet eigenlijk klaar zijn op 11 juni voor de SM2011.

Ook heb ik nog wat werkzaamheden in en om het huis te doen, mijn gewone werk incl cursussen en het gezin uiteraard.

Ik doe mijn best maar garandeer niets. Gelukkig maakt het rijden in een E21 heel erg veel goed :driving

Nog even een fotobewijs van de meetgegevens van de 316.
Wellicht kan er nog wat verbetering maar ik denk dat voorlopig dit niet eens zo slecht is.
Image

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Thu Apr 14, 2011 9:59 pm
by Jeroen
Dat zijn hele nette waarden bij -23 graden hoor! :lol:

Nee best netjes, laatste kleine beetje om de lambda en HC goed te krijgen zal je pas lukken als de auto eerst eens wat km's gemaakt heeft en schoongebrand is, daarna kan die lambda nog wel es halveren! Maar voorlopig prima waarden hoor! :thumbsup

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Thu Apr 14, 2011 10:18 pm
by Peter V.
Ik was er ook best tevreden mee gezien de carburateur werkzaamheden en het kleppen stellen erbij.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 12:21 pm
by Peter V.
Het wordt allemaal wel heel erg kort dag. :?

De onderdelen zijn binnen en de draagarmen voor zijn vervangen. Tevens de einddemper vervangen. Het rijden nu is een heel andere ervaring want het sturen is heel apart. Ik moet laten uitlijnen alvorens er een herkeuring gedaan kan worden.

Ze staat nu trouwens ook op de 15 inch BBS wielen. :wink:

Afspraak is gemaakt voor donderdag a.s. omdat men niet zeker is dat vrijdag de RDW kan afmelden.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 12:27 pm
by Jeroen
Als het nu ineens heel raar stuurt dan is de sporing aardig veranderd. ik zie nog niet hoe dat APK afkeur is maar je wilt het wel gecorrigeerd hebben natuurlijk. Als jullie de afkeurpunten naar duidelijke oorzaken hebben herleid en die heb je aangepakt dan zie ik geen belemmering voor een verse APK. Neem aan dat wel gecontroleerd is op verdere spelingen voor en op remklauwen die evt blijven hangen.

Dus dat uitlijnen en die APK, dat komt wel goed donderdag en zaterdag is het gewoon E21 feest voor jullie! Wij komen met de Daihatsu, misschien kunnen we daar dan samen een Baur van maken? :lol:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 12:35 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Als het nu ineens heel raar stuurt dan is de sporing aardig veranderd. ik zie nog niet hoe dat APK afkeur is maar je wilt het wel gecorrigeerd hebben natuurlijk. Als jullie de afkeurpunten naar duidelijke oorzaken hebben herleid en die heb je aangepakt dan zie ik geen belemmering voor een verse APK. Neem aan dat wel gecontroleerd is op verdere spelingen voor en op remklauwen die evt blijven hangen.

Dus dat uitlijnen en die APK, dat komt wel goed donderdag en zaterdag is het gewoon E21 feest voor jullie! Wij komen met de Daihatsu, misschien kunnen we daar dan samen een Baur van maken? :lol:
De sporing is zodanig verandert dat het heel licht stuurt en bij de uiterste stuuruitslag wordt het wiel geforceerd door getrokken zeg maar. De remklauwen voor zijn gereviseerde en alle vier de zuigers zijn mooi soepel, meerdere malen ontlucht. De pennen en veren zijn nieuw en origineel BMW alsmede de remblokken. We hebben aan de voorzijde daadwerkelijk geconstateerd dat de rubbers van de draagarmen rechts en links een verschillende stijfheid hadden waardoor het rechterwiel een stuk makkelijker te verplaatsen was dan het linker. Ik heb nu alleen een beetje spijt dat ik niet gelijk nieuwe spoorstangkogels heb gekocht ook (dan was echt alles gelijk vers).

Verder was er op een lekke einddemper na geen APK-afkeurpunten aan de auto.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 12:41 pm
by Jeroen
Dus niks aan 't handje! :thumbsup

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 12:47 pm
by Peter V.
Ik hoop het :wink:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 4:25 pm
by uwbuurman
fijn dat eea verholpen is en het zou op zijn minst vreemd zijn als er nu ineens nieuwe punten aan het licht zouden komen. Ergo: twee afkeurpunten, nu twee keer verholpen = 1 verse APK...

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 8:32 pm
by Wondermike
Mijn APK mannetje heeft mijn Baur na het verlagen wel eens op het oog uitgelijnd voor de APK.
Hij had zo'n in de breedte verstelbare brug en mijn voorwielen drukte bij het erop rijden ze zo naar elkaar toe :bag
Daarna reed ik eraf en was hij snaarstrak. Hij heeft daar echt een oogje voor.

Daarna nog wel officieel laten doen maar het aanpassen was minimaal.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 9:19 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:Mijn APK mannetje heeft mijn Baur na het verlagen wel eens op het oog uitgelijnd voor de APK.
Hij had zo'n in de breedte verstelbare brug en mijn voorwielen drukte bij het erop rijden ze zo naar elkaar toe :bag
Daarna reed ik eraf en was hij snaarstrak. Hij heeft daar echt een oogje voor.

Daarna nog wel officieel laten doen maar het aanpassen was minimaal.
Dat is dan wel een vakman. :thumbsup

Ik kan echt zien dat de wielstand verkeerd is. dus aanpassing is gewenst.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 9:27 pm
by gerrit323
We duimen voor je Peter :wink:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Posted: Tue Apr 19, 2011 9:29 pm
by Peter V.
gerrit323 wrote:We duimen voor je Peter :wink:
Mocht het niet lukken dan rijd ik zaterdag in een E23 dus zo'n straf is dat ook niet :mrgreen:

Ik heb alleen een hekel om het allemaal op het laatse moment te regelen.