Page 19 of 37
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 9:49 am
by 323baur
Nee. Rondom zijn het vooral krassen. Het gedeukte spatbord heb ik vervangen voor een met roest
De auto staat er eigenlijk nog best netjes bij.
Zeker op iets afstand is het nog steeds een mega mooi ding.
Ik kan alleen slecht tegen schades. Gelukkig ben ik schadeloos gesteld voor een belangrijk gedeelte.
Ik denk wel dat het tijdelijk is, maar ik heb geen zin om overhaast iets te kopen.
Zeker ook omdat ik eigenlijk niet weet wat ik nu wil.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 9:50 am
by uwbuurman
dan is dit een goede oplossing. Jij weet pas wat je wilt als je het te koop ziet staan.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 10:55 am
by 323baur
Precies. Aankomende zaterdag zijn we beide geloof ik weer lekker bezig met ouwe meuk:)
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 11:37 am
by loentje
kunnen we niet een vrachtwagentje lpg over laten komen naar Nederland, grijze import
Ach mijn 540 kost ook 5 euro per dag wegenbelasting (zo lijkt het een stukje goedkoper zolang je het niet per maand uitrekent

)
Ik zit er juist over te denken iets kleiners te kopen, ik laat grotere auto's nu vaak via een transporteur halen.
groeten loentje
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 12:22 pm
by 323baur
Ik heb een hekel aan lenen.
En...ik hou van dikke bakken.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 9:24 pm
by Smartie
Waarom eigenlijk geen 535d?
Toch een trekgewicht van 2 ton.
En 2e hands zeker in omringende landen met goede opties betaalbaar.
Helaas wel een lage instap....
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 9:43 pm
by Jeroen
Ja en motor- en bakrevisies gegarandeerd! Daarom zijn ze zo betaalbaar... bijv dealerpersoneel brandt z'n handen er niet aan, die weten wat er komen gaat...
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 9:48 pm
by Smartie
Ah, alleen op de eerste types of latere ook?
Gedeeltelijk afhankelijk van sportief gebruik?
Is dus allemaal niet zo makkelijk...
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 9:56 pm
by Jeroen
Gebruik idd. Diegene die 'm besteld heeft, was vast geen 98 en heeft 'm ook niet gebruikt om met 80 van A naar B te tokkelen, die dingen zijn allemaal gekocht om mee te stampen. Prima, maar met een blok dat tot op het bot uitgeknepen is en niet per sé altijd even deskundig is gebruikt (altijd lastig turbo's haha) neem je dan veel, heel veel risico. En aangezien de bakken van een beetje 530d het al knap moeilijk hebben kun je bedenken hoe het met deze gaat...
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu Nov 26, 2015 11:48 pm
by Robbert
Nissan Patrol of Pathfinder niks? Die mogen volgens mij aardig wat trekken..
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Fri Nov 27, 2015 8:04 am
by 323baur
Precies. Ik heb eigenlijk al besloten dat 3liter diesel en automaat bij bmw niet samen gaan.
Ik ga zeer op mijn gemak rondkijken. Voorlopig dus eerst per statige e23
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Mon Nov 30, 2015 1:02 pm
by Smartie
Zag van het weekend een Toyota Tundra.
Mooie verschijning en mag 3500 kg trekken.
Interieur is wel iets te plastic op t Amerikaans.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Mon Nov 30, 2015 3:01 pm
by 323baur
Ik hink echt op een paar benen.
Allereerst financieel:
Ik heb een goede prijs voor mijn e39 gekregen. Daarmee breng ik weer een beetje geld terug naar de huishoudpot.
Als ik optel wat hier staat aan automotive is een reset wel op zijn plaats. Ik ben een beetje doorgeschoten. Als ik denk waar ik plezier aan beleef, zijn het toch de speelautos. (323i, m535i).
De werkautos moeten vooral doen waar ze voor zijn: A-B transport en km maken.
De e23 heb ik uit boosheid op de overheid en een schade van de ANWB (kut bedrijf) 2 jaar geleden stil gezet. Hoewel ik met deze auto door de schade uitkering op een minimale 'boekwaarde' sta kan ik er op een of andere manier maar geen afscheid van nemen. En omdat stilstand toch echt achteruit gang is, heb ik besloten deze eerst maar eens in te zetten. Met euro 160,- aan onderdelen en 1 zaterdag onderhoud is deze weer op gewenst nivo.
Tussentijds kijk ik wel naar een goede trekauto, maar door de idiote mrb op zwaar degelijk spul ben ik er nog niet uit.
2ton aan diesel gestookt kost gewoon 200,- per maand!
De komende maanden was ik niet van plan veel te kopen, (er moet eerst nog maar eens wat weg) dus echte trekklussen zijn er nog niet.
Ik heb eigenlijk wel zin om een paar maanden met de 735 te gaan rijden.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Mon Nov 30, 2015 3:32 pm
by Jeroen
Daar lijkt me helemaal niks mis mee!
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Mon Nov 30, 2015 3:47 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Daar lijkt me helemaal niks mis mee!
+1 al zal dat wel een uitdaging worden om even rustig aan te doen.