Vergeet je zekering niet terug te plaatsen van de benzine pompertWondermike wrote: Dan kan ik volgende week alle sappen van de auto vullen en hopen dat er nog geluid uit gaat komen.
323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Vanavond weer eens vooruitgang geboekt. Alles in de motorruimte is weer aangesloten incl. mijn nieuwe radiateur. Ziet er allemaal weer netjes uit.
Slangen van de stuurbekrachtiging aangepast omdat die te lang waren voor een M20 motor. Past nu allemaal netjes en de nieuwe poelie zit erop.
We denken dat de snaar net niet helemaal in lijn staat maar dat is marginaal. Dus meten is weten en het verschil is 3mm.
Als ik hierdoor problemen krijg maak ik een vulring die tussen de krukaspoelie komt maar ik denk dat het wel los loopt.
Waarschijnlijk zijn morgen de banjo bouten van de stuurbekrachtiging binnen en wil ik ook proberen om de remolie en koelvloeistof te vullen.
Laatste benzinepijpje is besteld en nu moet ik alleen nog uitlaatrubbers halen. Ik hoop echt dit weekend hem weer te kunnen starten.
Slangen van de stuurbekrachtiging aangepast omdat die te lang waren voor een M20 motor. Past nu allemaal netjes en de nieuwe poelie zit erop.
We denken dat de snaar net niet helemaal in lijn staat maar dat is marginaal. Dus meten is weten en het verschil is 3mm.
Als ik hierdoor problemen krijg maak ik een vulring die tussen de krukaspoelie komt maar ik denk dat het wel los loopt.
Waarschijnlijk zijn morgen de banjo bouten van de stuurbekrachtiging binnen en wil ik ook proberen om de remolie en koelvloeistof te vullen.
Laatste benzinepijpje is besteld en nu moet ik alleen nog uitlaatrubbers halen. Ik hoop echt dit weekend hem weer te kunnen starten.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Weet je het zeker...Wondermike wrote:
Waarschijnlijk zijn morgen de banjo bouten van de stuurbekrachtiging binnen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
He Arnold, ze zijn al binnen hoor en weet je, ze zitten er al op.
Wel heb ik de banjobouten aangepast naar het origineel.
De nieuwe banjobouten hadden 1 1,5mm gaatje om de olie door te laten en de originele 2 * 4mm gaten. Ik heb de nieuwe dus opgeboord en gelijk doorgeboord zodat er 2 doorvoergaten zijn.
Verder is nu de stb olie gevuld, het koelwater weer gevuld en heb ik de beide uitlaatdempers weer opgehangen met nieuwe rubbers.
Wat onderdelen betreft ben ik op het benzine pijpje na klaar. Hierna kan de pomp unit weer op zijn plek.
Vanavond als het weer mee zit de remolie vullen en ontluchten.
Het wisselen van de versnellingsbak komt later, ik heb inmiddels een juiste as gevonden maar ik wil eerst rijden.
Het wisselen doe ik dan wel een keer als hij op de brug staat.
Wel heb ik de banjobouten aangepast naar het origineel.
De nieuwe banjobouten hadden 1 1,5mm gaatje om de olie door te laten en de originele 2 * 4mm gaten. Ik heb de nieuwe dus opgeboord en gelijk doorgeboord zodat er 2 doorvoergaten zijn.
Verder is nu de stb olie gevuld, het koelwater weer gevuld en heb ik de beide uitlaatdempers weer opgehangen met nieuwe rubbers.
Wat onderdelen betreft ben ik op het benzine pijpje na klaar. Hierna kan de pomp unit weer op zijn plek.
Vanavond als het weer mee zit de remolie vullen en ontluchten.
Het wisselen van de versnellingsbak komt later, ik heb inmiddels een juiste as gevonden maar ik wil eerst rijden.
Het wisselen doe ik dan wel een keer als hij op de brug staat.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Kleine status update:
Gisteren heb ik samen met mijn vader de remmen ontlucht. De volvo klauwen hebben 3 ontluchtingsnippels per klauw en die moet je ook echt alle 3 gebruiken. Hierna nogmaals alles nog eens langsgelopen voordat de Alpina's er weer onder gingen.
Niet voordat ik ze helemaal gepoetst had natuurlijk.
De Baur staat nu dus weer op zijn wielen en alles is aangesloten, behalve de benzinepomp
. Het pijpje was niet binnen helaas dus moet ik nog even geduld hebben.
Nu hij weer op zijn wielen staat ben ik weer helemaal heppy want wat zijn het toch leuke auto's.
Jammer dat je van al het werk wat er aan gedaan is nu niks meer te zien is
Gisteren heb ik samen met mijn vader de remmen ontlucht. De volvo klauwen hebben 3 ontluchtingsnippels per klauw en die moet je ook echt alle 3 gebruiken. Hierna nogmaals alles nog eens langsgelopen voordat de Alpina's er weer onder gingen.
Niet voordat ik ze helemaal gepoetst had natuurlijk.
De Baur staat nu dus weer op zijn wielen en alles is aangesloten, behalve de benzinepomp
Nu hij weer op zijn wielen staat ben ik weer helemaal heppy want wat zijn het toch leuke auto's.
Jammer dat je van al het werk wat er aan gedaan is nu niks meer te zien is
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Precies....en daarom is mijn auto van onderen een stukkie minder mooi dan de jouwe. En kan ik nu wel rijdenWondermike wrote:Jammer dat je van al het werk wat er aan gedaan is nu niks meer te zien is
Hier schijnt de zon
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
neuh,Wondermike wrote:zit je trekhaak al ouwe zemelaar
Ik ben net trùg van Cees de e23 goeroe.
Een grote algemene e23 check up, alvorens ik grote kosten wil ga maken.
Ik ben nog steeds enthousiast, en Cees ook. Goed ding!
Alleen de automaat bak olie is aan vervanging toe en ook hier moet een trekhaak onder..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Als jullie allemaal aan de trekhaak gaan dan moet er ook een tachtiger jaren sleurhut bij
. Dan rijd je echt in stijl.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)