Page 19 of 69

Posted: Mon Mar 22, 2010 8:56 am
by 323baur
Wondermike wrote: Dan kan ik volgende week alle sappen van de auto vullen en hopen dat er nog geluid uit gaat komen. :?
Vergeet je zekering niet terug te plaatsen van de benzine pompert :oops:

Posted: Tue Mar 23, 2010 9:41 pm
by Wondermike
Vanavond weer eens vooruitgang geboekt. Alles in de motorruimte is weer aangesloten incl. mijn nieuwe radiateur. Ziet er allemaal weer netjes uit.

Slangen van de stuurbekrachtiging aangepast omdat die te lang waren voor een M20 motor. Past nu allemaal netjes en de nieuwe poelie zit erop.
We denken dat de snaar net niet helemaal in lijn staat maar dat is marginaal. Dus meten is weten en het verschil is 3mm.
Als ik hierdoor problemen krijg maak ik een vulring die tussen de krukaspoelie komt maar ik denk dat het wel los loopt.

Waarschijnlijk zijn morgen de banjo bouten van de stuurbekrachtiging binnen en wil ik ook proberen om de remolie en koelvloeistof te vullen.

Laatste benzinepijpje is besteld en nu moet ik alleen nog uitlaatrubbers halen. Ik hoop echt dit weekend hem weer te kunnen starten.

Posted: Tue Mar 23, 2010 10:56 pm
by 323baur
Wondermike wrote:
Waarschijnlijk zijn morgen de banjo bouten van de stuurbekrachtiging binnen
Weet je het zeker... :mrgreen:

Posted: Thu Mar 25, 2010 7:43 am
by Wondermike
He Arnold, ze zijn al binnen hoor en weet je, ze zitten er al op.
Wel heb ik de banjobouten aangepast naar het origineel.

De nieuwe banjobouten hadden 1 1,5mm gaatje om de olie door te laten en de originele 2 * 4mm gaten. Ik heb de nieuwe dus opgeboord en gelijk doorgeboord zodat er 2 doorvoergaten zijn.

Verder is nu de stb olie gevuld, het koelwater weer gevuld en heb ik de beide uitlaatdempers weer opgehangen met nieuwe rubbers.
Wat onderdelen betreft ben ik op het benzine pijpje na klaar. Hierna kan de pomp unit weer op zijn plek.

Vanavond als het weer mee zit de remolie vullen en ontluchten.

Het wisselen van de versnellingsbak komt later, ik heb inmiddels een juiste as gevonden maar ik wil eerst rijden.
Het wisselen doe ik dan wel een keer als hij op de brug staat.

Posted: Thu Mar 25, 2010 11:32 am
by 323baur
Goed bezig..Nu nog even snel rijden. Dit is de laatste mooie dag.
:wink:

Posted: Sat Mar 27, 2010 10:18 am
by Wondermike
Kleine status update:

Gisteren heb ik samen met mijn vader de remmen ontlucht. De volvo klauwen hebben 3 ontluchtingsnippels per klauw en die moet je ook echt alle 3 gebruiken. Hierna nogmaals alles nog eens langsgelopen voordat de Alpina's er weer onder gingen.
Niet voordat ik ze helemaal gepoetst had natuurlijk. 8)

De Baur staat nu dus weer op zijn wielen en alles is aangesloten, behalve de benzinepomp :( . Het pijpje was niet binnen helaas dus moet ik nog even geduld hebben.

Nu hij weer op zijn wielen staat ben ik weer helemaal heppy want wat zijn het toch leuke auto's.
Jammer dat je van al het werk wat er aan gedaan is nu niks meer te zien is :roll:

Posted: Sat Mar 27, 2010 10:34 am
by 323baur
Wondermike wrote:Jammer dat je van al het werk wat er aan gedaan is nu niks meer te zien is :roll:
Precies....en daarom is mijn auto van onderen een stukkie minder mooi dan de jouwe. En kan ik nu wel rijden :wink:
Hier schijnt de zon :roll: 8) 8)

Posted: Sat Mar 27, 2010 10:36 am
by Wondermike
zit je trekhaak al ouwe zemelaar :evil:

Posted: Sat Mar 27, 2010 4:35 pm
by 323baur
Wondermike wrote:zit je trekhaak al ouwe zemelaar :evil:
neuh,

Ik ben net trĂ¹g van Cees de e23 goeroe.
Een grote algemene e23 check up, alvorens ik grote kosten wil ga maken.
Ik ben nog steeds enthousiast, en Cees ook. Goed ding! 8)

Alleen de automaat bak olie is aan vervanging toe en ook hier moet een trekhaak onder..

Posted: Sat Mar 27, 2010 4:52 pm
by Peter V.
Als jullie allemaal aan de trekhaak gaan dan moet er ook een tachtiger jaren sleurhut bij :wink: . Dan rijd je echt in stijl.

Posted: Sat Mar 27, 2010 6:36 pm
by 323baur
Holtkampertje ook goed? Ik heb er nou al zin in! 8)

Posted: Sat Mar 27, 2010 6:44 pm
by ac/dennis
Waarom allemaal een trekhaak eigenlijk? Zolang je geen e21 rear carrier bezit heeft een trekhaak in mijn ogen geen nut.

Rare combo, sportief uitziende E21's en dan een trekhaak erachter :?

Posted: Sat Mar 27, 2010 7:17 pm
by 323baur
Hij is afneembaar hoor - zie je niks van, maar ik vind het wel handig.

Posted: Sat Mar 27, 2010 7:36 pm
by ac/dennis
Nu ik erover nadenk.. Sportieve e21 met mudflaps vind ik dan wel weer kunnen. Moet een trekhaak ook geen probleem zijn.
Ik ga ebay.de ook maar eens afstruinen

Posted: Sat Mar 27, 2010 7:44 pm
by Wondermike
zie je niks van
Heb je hem er al op zitten dan? Gaat je nog vies tegenvallen wat je ziet :?