Leonidas' 323i Baur - Sold!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi Mensen,
Kijk dat zijn nu leuke reacties voor iemand die thuiskomt van zijn werk. Ik ben ook zeer tevreden. Op naar de eerste rit zou ik zeggen..
Gr Peter V.
Kijk dat zijn nu leuke reacties voor iemand die thuiskomt van zijn werk. Ik ben ook zeer tevreden. Op naar de eerste rit zou ik zeggen..
Gr Peter V.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik heb de mijne net wakker gemaakt na 2 maanden rust.
Starten en lopen, wel erg bokkig met humeur, maar na 2 km liep ze al weer te snorren.
Heerlijk rustig warm gereden en na 30 km even los.
Geweldig genoten. Laat de zomer maar komen.
Baurtime!
Starten en lopen, wel erg bokkig met humeur, maar na 2 km liep ze al weer te snorren.
Heerlijk rustig warm gereden en na 30 km even los.
Geweldig genoten. Laat de zomer maar komen.
Baurtime!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Hmm de overijverige wegbeheerders van Nrd-Holland hadden besloten ook het laatste restje pekel uit te rijden en wel afgelopen nacht.
Of te wel, het moet eerst weer flink regenen om die zooi van de weg te spoelen voor ik weer ga rijden.
Prutsers
Laat de lente maar komen!!
Of te wel, het moet eerst weer flink regenen om die zooi van de weg te spoelen voor ik weer ga rijden.
Prutsers
Laat de lente maar komen!!
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik heb zelfs open gereden! wel allemachtig koud, verwarming op vol en nog pure armoe...maar het geluid - ben geestelijk klaar gekomen. (off topic, sorry)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
En ik nog maar steeds wachten totdat ik kan rijden. Aankomende week is rotweer voorspelt dus of de BAUR mag buiten spelen is maar afwachten.
Gr Peter
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Kom op, ze zijn niet van suiker hoor.
Gebruiken die karren. Netjes warm rijden, en niet nat in de garage zetten.
Dan kan er maar weinig gebeuren hoor.
Zeker met een paar eigenaren zoals wij gezamelijk het zijn...
Gebruiken die karren. Netjes warm rijden, en niet nat in de garage zetten.
Dan kan er maar weinig gebeuren hoor.
Zeker met een paar eigenaren zoals wij gezamelijk het zijn...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ben misschien bang dat ik al die PK's niet aan kan.....
Ben tenslotten een Vectra gewend op dit moment.
Ben tenslotten een Vectra gewend op dit moment.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Peter V. wrote:Ben misschien bang dat ik al die PK's niet aan kan.....![]()
Ben tenslotten een Vectra gewend op dit moment.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Update 10-3-2009:
Vandaag was het zover, de eerste testrit is een feit
Het is wel wennen, wat betreft ophanging is het allemaal wat slap t.o.v. mijn 320/6 (was verlaagd). Verder loopt de motor vrij aardig. Een lichte vibratie rond de 80 km/h ( waarschijnlijk balancering banden want de 320/6 had dit ook).
Er zijn nog wel wat optische dingen te doen maar ik kan ermee gaan rijden en zo wat vertrouwen ontwikkelen voordat ik ermee naar Friesland ga.
*Starten doet hij perfect.
*De onregelmatigheid en tikken is uit het motorblok.
*Remmen doet hij naar behoren (voor een auto uit 1981).
*Lichte fluittoon vanuit het Diff als je je gas loslaat.
*Bij lang stationair draaien, als hij op temperatuur is, 'gaat het toerental wat slingeren. Hij doet dit ook soms als je gaat afremmen voor een stoplicht en het toerental gaat dan naar stationair. Nu moet de CO nog afgesteld worden dus misschien dat dat wat oplost. Hij heeft tenslotte lang stilgestaan.
Verder is het gewoon genieten dat ik ermee kan rijden.
Gr Peter V
Update 10-3-2009:
Vandaag was het zover, de eerste testrit is een feit
Het is wel wennen, wat betreft ophanging is het allemaal wat slap t.o.v. mijn 320/6 (was verlaagd). Verder loopt de motor vrij aardig. Een lichte vibratie rond de 80 km/h ( waarschijnlijk balancering banden want de 320/6 had dit ook).
Er zijn nog wel wat optische dingen te doen maar ik kan ermee gaan rijden en zo wat vertrouwen ontwikkelen voordat ik ermee naar Friesland ga.
*Starten doet hij perfect.
*De onregelmatigheid en tikken is uit het motorblok.
*Remmen doet hij naar behoren (voor een auto uit 1981).
*Lichte fluittoon vanuit het Diff als je je gas loslaat.
*Bij lang stationair draaien, als hij op temperatuur is, 'gaat het toerental wat slingeren. Hij doet dit ook soms als je gaat afremmen voor een stoplicht en het toerental gaat dan naar stationair. Nu moet de CO nog afgesteld worden dus misschien dat dat wat oplost. Hij heeft tenslotte lang stilgestaan.
Verder is het gewoon genieten dat ik ermee kan rijden.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Leuk en die puntjes komen wel.
De remmen zijn niet vergelijkbaar met de huidige remmerij van de moderne auto's. Bij mijn mompel hoef je maar naar het pedaal te wijzen en je neus zit tegen het glas.
Moest daar echt aan wennen in de E21. Ondanks nieuwe blokken en zo goed als nieuwe schijven.
De remmen zijn niet vergelijkbaar met de huidige remmerij van de moderne auto's. Bij mijn mompel hoef je maar naar het pedaal te wijzen en je neus zit tegen het glas.
Moest daar echt aan wennen in de E21. Ondanks nieuwe blokken en zo goed als nieuwe schijven.
So many cars, so little time
Gefeliciteerd! Leuk man, die eerst testrit na een lange tijd sleutelen, moet wel satisfying zijn of niet?
Ben wel benieuwd waardoor het komt dat je toerental naar beneden gaat als je remt, vorige auto van ons (civic) had dat ook.
Dat remmen in een "nieuwe" auto is idd raar nadat je een poos in je e21 hebt gereden ja, heb je het gevoel dat je een noodstop maakt haha
Ben wel benieuwd waardoor het komt dat je toerental naar beneden gaat als je remt, vorige auto van ons (civic) had dat ook.
Dat remmen in een "nieuwe" auto is idd raar nadat je een poos in je e21 hebt gereden ja, heb je het gevoel dat je een noodstop maakt haha
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
@Wondermike, Wat betreft dat remmen heb je gelijk, ondanks dat er bij mij dus ook nieuwe schijven en blokken rondom zitten.
@Dennis, Ik denk dat je het verhaal verkeerd begrepen heb, of ik heb het onduidelijk geschreven. Mijn jojo-en gebeurd op het moment dat je dan de koppeling intrapt en het toerental zakt terug naar stationair. Overigens dit is niet altijd dus op het moment wacht ik eerst het afstellen en wat meer kilometers maken af.
Het verhaal wat jij omschrijft geeft aan dat je rembekrachtiger of de slang vanaf je inlaatspruitstuk lek is. Je hebt dan een vacuumlek zodra je remt. Hierdoor zakt je toerental weg en hij kan er zelfs door uitvallen.
Maar het belangrijkste is dat het een heerlijk gevoel is om ermee te rijden.
Gr Peter V.
@Wondermike, Wat betreft dat remmen heb je gelijk, ondanks dat er bij mij dus ook nieuwe schijven en blokken rondom zitten.
@Dennis, Ik denk dat je het verhaal verkeerd begrepen heb, of ik heb het onduidelijk geschreven. Mijn jojo-en gebeurd op het moment dat je dan de koppeling intrapt en het toerental zakt terug naar stationair. Overigens dit is niet altijd dus op het moment wacht ik eerst het afstellen en wat meer kilometers maken af.
Het verhaal wat jij omschrijft geeft aan dat je rembekrachtiger of de slang vanaf je inlaatspruitstuk lek is. Je hebt dan een vacuumlek zodra je remt. Hierdoor zakt je toerental weg en hij kan er zelfs door uitvallen.
Maar het belangrijkste is dat het een heerlijk gevoel is om ermee te rijden.
Gr Peter V.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Leuk Peter dat het er op begint te lijken.
En dan te bedenken dat de zomer nog moet beginnen..
En dan te bedenken dat de zomer nog moet beginnen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.