Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by 323baur »

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Wat wil je laten zien Ite?
Ik krijg het Ebay inlogscherm te zien nl.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Zeker die laatse is een toppert. heeft wel zijn centen opgebracht. Wat een fijne Ford is dat zeg.
Geen idee om een Tow compagny te starten om m zo op grijs te kunnen laten rijden?
Vindt het echt zonde dat er zo vele auto's (en werk) ons land dreigen te verlaten. (kijkt sip)
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Full agree, maar ik heb tijd tekort en als prive persoon kost deze echt veel te veel.
Wat het oplevert...brr ik moet er niet aan denken. Zit best een beetje geld in.
Maar goed, volgens mij heb jij ook nog een smakelijke e32 staan wat niet meer goed gaat komen.
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Na het laatste poetsklusje (zie de E30 320iS van Ite) de zin om wat meer te detaileren weer helemaal terug gekregen. Met oog op de toekomst om weer wat vaker andere auto's te gaan doen en wat nieuwe materialen ingeslagen om het detaileren een stuk gemakkelijker te maken.

Image
Image
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Idd.. der Kotzgrune E32 735iA waar ik vandaag een heel nieuw brandstoffilter a €13,57 bruto voor heb besteld. Gelijk het budget van 2014 er doorheen gerost.
Niets meer waard in de handel maar voor mij is ie onbetaalbaar, wat een fijne auto. Van alle gemakken voorzien, automaat, cruise, clima, electrische zetels en ramen en een fameuze M30 3.5 in het vooronder. Wie doet me wat? Komend jaar als ie naar binnen mag voor de winterslaap ga ik m compleet een nieuwe jas geven. Als winter auto zal ik dan met een E32 of E38 750 gaan rijden, gewoon omdat het kan :driving
Last edited by Michiel E32 on Fri Dec 27, 2013 3:52 pm, edited 1 time in total.
Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Mooi spul Ger. Wanneer kom je bij mij je kunsten vertonen? De zwarte E32 zit weer geheel onder het stof :mrgreen:
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Groot gelijk Michiel, Geldt evenzo voor mijn bronzit.
Met schade en nog wat andere probleempjes zet ik haar eerst maar eens weg. Verkopen kan altijd nog.
Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Bronzit moet je niet verkopen. Mooie auto en die paar kleine dingen los je gewoon tzt op.
Mocht je het in de kop krijgen om m te verkopen dan gewoon E3's gaan zoeken die te koop staan. Sta je gelijk weer met de voetjes op aarde en weet je ook dat bewaren van mooi spul zijn vruchten afwerpt :banana
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Wederom eens, was al op zoek...tot 7-8k is eigenlijk alleen maar ellende.
Deze ga ik netjes opbergen. Komt vanzelf een keer goed..
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Vanmorgen eerst maar eens begonnen met wat opruimen; er lagen nog wat oude onderdelen van de E39/ klaar voor het archief, maar niet voor een afsluitend onderzoekje. Daarbij kwam een nieuw feit boven water; de onderste O-ring van de oliefilter-dop is verdwenen. Ik weet zeker dat die er bij de laatste oliewissel nog zat?! Maar maakt niet uit, het nieuwe oliefilterhuis functioneert naar volle tevredenheid.

Verder heb ik het afbouwen van de E34 M5 weer opgepakt. Wat sierlijstjes schoonmaken en spiegeltjes monteren. Dat soort klusjes. Verder heb ik de voetensteun linksvoor gerepareerd. Daar zat een scheur in en een nieuwe in 'Schieffer' is niet meer leverbaar. Maakt niet uit; ik heb de scheur met speciale twee-componenten lijm kunnen lijmen; aan de achterzijde kunnen verstevigen met kunststof strookjes.

Verder heb ik het 1:18 schaalmodel van de F10 M5 opgehaald. Nu heb ik er 4/5, maar die laatste komt ook wel.
Carpe Diem, Raymond
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

@Thegs, die "clay bar" werkt dat goed? Ik heb er al dikwijls van gehoord maar nog nooit zelf gebruikt.
De rest van de producten ken ik niet, zitten hier nog interessante dingen tussen? Altijd leuk te weten wat goed is :)

Gisteren een dagje winterefteling gedaan met de madam, vandaag ga ik verder werken aan een 944 die 10 jaar heeft stilgestaan :?
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Was weer een druk dagje hier, eerst een paar uur demonteren van de 316. Dit schiet al lekker op want alleen de motor, bak en assen zitten er nog onder. En hierna was het onvermijdelijke stallen van de 524td maar wel in een lekker warme kelder onder een huis. Zojuist geschorst dus dat is ook een zorg minder.

De E28 525i had wat last van het lange staan en liep erg beroerd. Lijkt erop of de extra luchtschuif de geest heeft gegeven dus die moeten we morgen vervangen. Gisteren al het spul voor onderhoud besteld bij de dealer alleen de olie op een goedkoper adres gehaald. Een onderhoudsbeurt zal hem goed doen! Bedenk me net dat ik het benzinefilter ben vergeten te bestellen :bag

Gelijk de 325i touring nog even afgemaakt omdat de bougies binnen waren. Dat is nog een leuk klusje want je moet eerst het een en ander weghalen voor je goed en wel bij de laatste 2 bougies kan komen.
Het verwijderen van de bobines was ook nog een hele klus maar uiteindelijk alles gelukt en die kan er weer een tijdje tegenaan.
So many cars, so little time
Post Reply