Excursie motorenrevisie bedrijf ESA 22 jan 2011, foto's p 20
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Jij had toch ook zo'n ding om foto's te maken?
Maar het was een geweldige, leerzame dag!
Maar het was een geweldige, leerzame dag!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29782
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Nou hier dan!
Toch best een leuke opkomst vwb auto's!



Bij binnenkomst struikelden we gelijk al over de 327i van het Alfa College, gelukkig hebben ze zich door hun naam niet laten misleiden tot het racen in inferieur spul

Voorzien van 2.7 liter eta conversie

Saillant detail (tot 3x toe heeft men Gerrit moeten wegsturen die met steeksleutels in de aanslag stond)

Ontvangst met koffie en koek

Uitleg door de mannen van Esa, mooie opkomst trouwens, goed te zien zo!


Analyse van de M20 van Koos



De kop is eerder al gelast en bewerkt, hier ter illustratie de verbrandingskamer van cil 5. Kanaal onder laat dat duidelijk zien dat er gelast en bewerkt is, niet helemaal netjes. Ook de klepzitting is niet netjes ingeslepen en is losgekomen.

Scheurtje bij cil 2

Hoewel het oude schade lijkt, zijn er inslagen van de kleppen te zien in zuigers 2 t/m 5.

Demospul krukas en cilinderkop van een Caterpillar 16 liter 6 in lijn

Arnold licht toe bij de versnellingsbak van de B6


Kop vlakken


Demo boren

Demo honen

Spelen met zuigers en samen door het dikke boek van Mahle

En de lunch...


Weer genoten van een goed georganiseerde dag, een gezellige ploeg en de hele onderdelen stoelendans was dikke lol om te zien!
Arnold nog bedankt voor de prima organisatie, en alle moeite voor onderdelen opsporen, stralen, etc!
Toch best een leuke opkomst vwb auto's!



Bij binnenkomst struikelden we gelijk al over de 327i van het Alfa College, gelukkig hebben ze zich door hun naam niet laten misleiden tot het racen in inferieur spul


Voorzien van 2.7 liter eta conversie

Saillant detail (tot 3x toe heeft men Gerrit moeten wegsturen die met steeksleutels in de aanslag stond)

Ontvangst met koffie en koek

Uitleg door de mannen van Esa, mooie opkomst trouwens, goed te zien zo!


Analyse van de M20 van Koos



De kop is eerder al gelast en bewerkt, hier ter illustratie de verbrandingskamer van cil 5. Kanaal onder laat dat duidelijk zien dat er gelast en bewerkt is, niet helemaal netjes. Ook de klepzitting is niet netjes ingeslepen en is losgekomen.

Scheurtje bij cil 2

Hoewel het oude schade lijkt, zijn er inslagen van de kleppen te zien in zuigers 2 t/m 5.

Demospul krukas en cilinderkop van een Caterpillar 16 liter 6 in lijn

Arnold licht toe bij de versnellingsbak van de B6


Kop vlakken


Demo boren

Demo honen

Spelen met zuigers en samen door het dikke boek van Mahle

En de lunch...


Weer genoten van een goed georganiseerde dag, een gezellige ploeg en de hele onderdelen stoelendans was dikke lol om te zien!
Arnold nog bedankt voor de prima organisatie, en alle moeite voor onderdelen opsporen, stralen, etc!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Bedankt Jeroen voor de foto's!
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Mooie foto's, fijne dag,
Ik ben afgelopen zaterdag i.i.g. wijzer geworden aangaande revisie en alles wat daarbij komt kijken. Onderdelen zijn niet gewoon vervangbaar in een motorblok maar afhankelijk van slijtage kan pas worden bepaald wat benodigd is.
Thnx
Ik ben afgelopen zaterdag i.i.g. wijzer geworden aangaande revisie en alles wat daarbij komt kijken. Onderdelen zijn niet gewoon vervangbaar in een motorblok maar afhankelijk van slijtage kan pas worden bepaald wat benodigd is.

Thnx
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Mooie foto's Jeroen!
Mag ik een paar gebruiken voor mijn eigen draadje van mijn auto?
Mag ik een paar gebruiken voor mijn eigen draadje van mijn auto?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Top Jeroen!
En mijn foto's (beduidend mindere kwaliteit)
We waren op bezoek bij


De vroege vogels voor een dicht hek...


Nieuwe boring van een cilinder


daarna de cilinderwand honen (kruislings profiel)




Krukas slijpen




Kleppen slijpen



Daarna de zittingen opnieuw slijpen zodat alles mooi past


Ondertussen alles goed vastleggen

En de kop vlakken


Tot slot nog kijken naar Belgische lagers voor een Duitse vernellingsbak in Friesch bezit...


Terug naar de auto's

En een hapje eten!


En mijn foto's (beduidend mindere kwaliteit)
We waren op bezoek bij


De vroege vogels voor een dicht hek...


Nieuwe boring van een cilinder


daarna de cilinderwand honen (kruislings profiel)




Krukas slijpen




Kleppen slijpen



Daarna de zittingen opnieuw slijpen zodat alles mooi past


Ondertussen alles goed vastleggen

En de kop vlakken


Tot slot nog kijken naar Belgische lagers voor een Duitse vernellingsbak in Friesch bezit...


Terug naar de auto's

En een hapje eten!


Last edited by uwbuurman on Tue Jan 25, 2011 9:29 am, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29782
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Leuk! 1 opmerking: tis niet nokkenas maar krukas slijpen op je foto.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Hey, nobody's perfect, wanna be a nobody?uwbuurman wrote:

- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Excursie motorenrevisie bedrijf ESA- 22 januari 2011
Leuke fotos Ik baal nog steeds dat ik er niet bij was - en ja ik ben ook nog steeds ziek.
En Gerwin, ik vind hem nog steeds zooo gaaf, zooo fout...
En Gerwin, ik vind hem nog steeds zooo gaaf, zooo fout...

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.