Kleine maar belangrijke update:
Hij is voor het eerst gestart!
Ging eigenlijk zonder al te veel problemen... na wat hoofdkrabben bleek de benzinepomp geen benzine te geven, zat lucht in. Deze dus uitgepompt en toen gaf 'ie benzine. Even kort de choke openhouden, stationairgas hoog zetten, paar keer gas geven en hij start! Auto stond ook al 2 maanden stil, dus starten zal ook wel niet heel makkelijk zijn geweest met een standaard carb.
Dat klinkt dus positief, maar er zijn nog wat dingetjes:
- Carb knalt er aan alle kanten benzine uit omdat (zeer hoogstwaarschijnlijk) de benzinedruk te hoog is voor de vlotter om te blokkeren. Drukregelaar (en gelijk filter) staan in de bestelling.
- Gaskabel moet nog verlengd worden, iemand tips hoe dit makkelijk kan? Solderen ofzo? Anders doe ik er een nieuwe in maar dat is ook weer zo'n werk.
- Hij start nu zonder choke en blijft zelf zelf lopen, maar ik denk dat 'ie wel erg rijk is door onder meer de hoge brandstofdruk, even aankijken dus maar. Als 'ie zonder choke gestart kan worden laat ik dat nog even achterwege.
Ik wacht nu dus nog op het volgende:
- Drukregelaar en filter
- kelkjes, hopelijk binnen een week
- Oplossing voor de gaskabel
En dan kan ik gaan rijden!

Eerst afstellen natuurlijk, maar zoals 'ie nu loopt lijkt het al aardig te kloppen
Nog wat dingetjes die ik op korte termijn nog wil:
- Tellerbak met toerenteller, is wat objectiever met beoordelen van de loop etc.
- Oil catch can, carterventilatie gaat nu gewoon direct weer de motor in, dit wil ik liever niet.
- Ik kan waarschijnlijk een goeie deal krijgen voor elektronische, mapbare ontsteking. Als de deal goed genoeg is doe ik dit.
- evt m'n remvloeistofreservoir ergens anders plaatsen, gaat denk ik heel krap uitkomen met de kelkjes.