Page 20 of 62
Posted: Sun Jan 24, 2010 8:25 pm
by Wondermike
He arnold dat tussenlager vervangen, heb je daar een how to van gemaakt???
Moet ik ook nog doen.
Spuitwerk ziet er zo netjes uit. En dat voor onder een carport.....

Posted: Sun Jan 24, 2010 9:01 pm
by Arnold D
@Patrick, als je de kleur van de velgen bedoelt, dat is een standaard velgenkleur die ze bij de coater gebruiken.
De kleur die er nu op zit is donkerder dan de kleur op andere velgen van mij. De Alpina velgen zitten wat dikker in de lak. Vind het wel mooier.
Ik heb voor coaten gekozen, omdat er geen grote beschadigingen op de velg zitten, het is harder en goedkoper.
Ontlakken, stalen, grondcoat, basiscoat en de blanke coat voor € 35,- per velg.
@Michel, daar heb ik geen 'how to' van gemaakt.
De bout zit vast met loctite, dat gaat dus zwaar. Ik heb er wel een steeksleutel voor verslepen om de bout op het eind los te kunnen draaien. Het mannetje en vrouwje even merken, maar als je goed kijkt, dan zijn ze al gemerkt met het cijfer 3. De 2 delen zitten goed vast en heb ze uiteindelijk warm moeten stoken, waarna ze redelijk goed los kwamen met behulp van de kunstof hamer.
Het huis van de tussenlager kapot geflext en de kogellager met een trekker verwijderd.
Er zit nog wel een schijf achter het lager om stof te keren, verniel deze niet bij het doorslijpen van het huis.
Posted: Sun Jan 24, 2010 10:21 pm
by Jeroen
ehm een how to van steunlager en centreerbus (?) is evengoed nog van herte welkom kan ik straks ook aan de gang... het zegt mij nog te weinig zo maar dat ligt ongetwijfeld aan mij...
verder fraai hoor!
Posted: Sun Jan 24, 2010 11:17 pm
by Peter V.
Hoi,
Als jullie een beschrijving willen hebben van de cardanasrevisie moet je even mijn topic van de Baur doornemen. Hierin staat het met foto's beschreven
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... &start=240
Posted: Mon Jan 25, 2010 7:06 am
by Wondermike
Hoi Peter, kon je het nieuwe lager zonder problemen plaatsen op de as?
Ik bedoel zonder speciaal gereedschap.
En kan je je moment sleutel daar wel kwijt om de boel weer met de juiste spanning vast te zetten?
Posted: Mon Jan 25, 2010 10:05 am
by Arnold D
@michel, het nieuwe lager kan zonder problemen op de nieuwe as getikt worden, volgens mij gebruikte peter een stuk PVC buis.
Ruimte voor een momentsleutel is er niet, wel moet de bout met loctite vast worden gezet.
Posted: Mon Jan 25, 2010 2:57 pm
by Peter V.
Inderdaad zoals omschreven. Als je loctite gebruikt op de bout en een platte sleutel 19 (als ik me niet vergis) kun je hem goed aanzetten.
Je heb meer moeite om de glijbus in het voorste deel eruit te krijgen. Ik had niet zo'n kleine inwendige trekker liggen dus moest er een stukje uit gezaags worden mbv de dremel.
Posted: Mon Jan 25, 2010 8:57 pm
by pattam2009
Bedankt voor je reactie Arnold.
35,- compleet coaten per velg is een mooie prijs.
waar kan ik dat laten doen.
Gr,
Patrick.
Posted: Mon Jan 25, 2010 11:08 pm
by Arnold D
@Patrick, BCS in Drachten.
Posted: Tue Jan 26, 2010 4:05 pm
by pattam2009
Was ik al bang voor, woon namelijk in Oostvoorne 2,5 uur verder.
toch bedankt.
Posted: Tue Jan 26, 2010 5:17 pm
by tseard
Hee arnold voor de velgen van die van mij bij bcs vroegen ze 40:P dus zal ze der even op aan spreken als ik ze laat poeder coaten.
Posted: Tue Jan 26, 2010 5:59 pm
by Arnold D
Ja, nieuw jaar, nieuwe prijzen.
Altijd al zo geweest, bij mij ook.
Posted: Mon Feb 08, 2010 6:56 am
by Lars-Nord
Arnold D wrote:Motor is klaar.
Uitlaat spruitstukken zijn vervangen door nieuwe van Alpina. Gekocht bij een dealer,Hammer, in Duitsland voor € 480,-, maar dat is wel incl. pakkingen en bevestigings materiaal. Dat is een ander bedrag dan de €1800,-

die ze bij Interstate rekenen.
De kop is blijven zitten, maar de rest is voorzien van nieuwe pakkingen en nieuwe slangen.
Al het aluminium is gestraald, gepareld en voorzien van blanke lak.
Injectoren zijn gereinigd en getest.
Enkele onderdelen zijn geelverzinkt.

Have you done all this with the engine yourselve?
Posted: Mon Feb 08, 2010 10:31 am
by Arnold D
Yes, i did

Posted: Mon Feb 08, 2010 12:41 pm
by Lars-Nord
Do you want to fix one more....For me.
I have a B6 2.8 that I am gona look at on Thursday. If the car is good I take it, but I need to give the engine an overhaulin. And since I am not so good at it, I find someone like you
