Page 20 of 28
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 5:54 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Het gaat om de losse verdelers,hier heb ik er zeker 8 van liggen dus wellicht ook nog wel een goede.....
Maar is de SM niet een beetje laat?
Doppie 13, ringsleutel 17 en een schroevendraaier die goed in de 3 schroeven van de verdeler past.
Ik kan eventueel ook wel een set met luchtfilterhuis en al meenemen hoor, dan hebben we ook nog een ringsleuteltje 10 nodig.
eens, maar ik weet echt niet hoe ik het eerder moet regelen.
Ik probeer het ook even via Leon, daar kom ik morgen langs.
Ik zal mij co meter meenemen.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 7:20 pm
by Wondermike
Ik heb niet zo'n lange imbus om de CO af te stellen

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 7:42 pm
by 323baur
Ik wel

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 7:52 pm
by gerrit323
Ik heb al het nodige gereedschap wel bij .. deels in de grote toolkit en deels in de doppenset

komt goed

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 8:42 pm
by 323baur
Geweldig zo'n sm. Doet u ook oliewissels?

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 8:49 pm
by Wondermike
Je kan het natuurlijk ook te ver doordrijven

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 9:02 pm
by gerrit323
323baur wrote:Geweldig zo'n sm. Doet u ook oliewissels?

Dat niet .. we maken wel geheel gratis om de beurt de inrij kilometers

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Mon Jun 06, 2011 9:16 pm
by 323baur
Is goe!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 12:37 am
by Peter V.
Zal ik dan maar weer een overall meenemen.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 9:29 am
by 323baur
hahahaha, doe maar Peter, je zou nog ontwenningsverschijnselen kunnen krijgen.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:58 am
by Peter V.
Ga je hem vandaag halen zeker???
Kijk voor de gein eens of hij al aan mijn E30 is begonnen?
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 11:17 am
by 323baur
Yup, wel met de trailer, ik wil eigenlijk eerst de verdeler vervangen.
't wordt allemaal haastwerk.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 7:12 pm
by uwbuurman
ja, das jammer. Maar de grootste klus is gedaan, de motor hangt!

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 8:23 pm
by gerrit323
En Ite heb je hem terug ...

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 9:47 pm
by 323baur
Yes, de dame staat bij mij voor de deur!
Met 6 werkende cilinders, goed op druk enzovoort.
De 5 cilinderpoort op de verdeler heb ik doorgeblazen met een compressor (10 bar).
In het kader, hij is toch al stuk, wellicht helpt het, en anders moet ik toch een nieuwe..
1minuut goed de blazer erop gehouden, daarna starten: en TADAAA ze doet het perfect.
De test met toeren val gedaan door een voor een de bougie kabels los te trekken en alle cilinders geven dezelfde val.
Co stond nu natuurlijk veel te laag, ze pingelde als een gek.
Co heb ik nu op 1.8 staan (dat digitale ding is werkelijk weergaloos - gaat mee de Alpen in!!)
En dan het rijden..
Welnu, ik ben nu vreselijk voorzichtig maar het is werkelijk een geweldig verschil.
Een koppel verbetering - niet te geloven.
Ik ga de eerste 1000km niet boven de 3500rpm draaien maar er zit veel meer in.
Morgen heb ik een lange dag - zeker 500km - en dat ga ik met de Baur doen. Dan volgt een up date!