Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Alléén E21! Auto's én onderdelen. Link: Adressen voor onderdelen
Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Post by 323baur »

Zonder winterbanden is met de 7 echt niet te doen.
Ik heb vorig jaar 1 dagje op kroonkurken (205/14..) in de sneeuw gereden omdat mijn winterset nog in de loods lag.
Heel grappig, maar na 10minuten was ik het al zat.
Nu met de Hartgewieltjes en 225/16 wielen gaat het heel leuk. Je kan echt op het gas gaan staan en heel raar de bocht om komen.
Het stuurwiel kan je wegdenken.. :mrgreen:

Image

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

ha mooi Ite!

op die E82 en de E91 kan die rommel dus beperkt uit. Dan heb je iets meer ruimte maar alles helemaal uitzetten kan dus niet. In het verkeerschaos-draadje heb ik ook al aangegeven dat ik me verbaas over die angstige do'mbo's die mij gaan betuttelen met knipperende grootlichten. Laat ze hun poten aan het stuur houden en de poot op de gas, ipv zich om mij druk te maken....
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

als je dat knopje van dcs/dtc lang blijft inhouden (+- 3sec) dan schakelt hij normaal alles uit denk ik... ben niet 100% zeker bij de e91 maar dacht van wel.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

yep, klopt. uitgevonden en de fun is nu echt begonnen!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Je bedoelde waarschijnlijk dit superieure monster 2 pagina's tergu of niet Jeroen?
Echt een gevalletje Jammer dit :(

http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... &q=bmw+e21
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Haha sinds die uit de modder is gekomen staat hij nu al bij de derde eigenaar te koop.
Volgens mij heeft Leon een oogje op die pickup....

Eeuwig zonde (dat die uit de modder is gekropen)
So many cars, so little time
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP

Post by ac/dennis »

Kost niet duur meer :)
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Deze is bijna net zo erg als die groene lichtgevende van een paar jaar terug.
(die met die 4 vierkante uitlaten).
Allemaal 50,- doneren en gezamelijk platslaan? (degene die dit gemaakt heeft moet er dan wel in blijvenzitten..)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Die groene is zeker dat ding dat door dat verkrachtingsprogramma onder handen is genomen? Ben de naam even kwijt.

Dat was idd die pick up Jan, was al een gek aan het gassen om dat ding aan de praat te houden begreep ik hahaha
Regards/groeten, Jeroen
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

@ Jeroen, je bedoeld DE GROTE BEURT?? hahah....

Ik denk dat Ite een goed idee heeft, als we nou voor SM2012 800 euro bijelkaar leggen en een paar dikke mokers meenemen, hebben we toch nog lol aan deze verkrachting van de o zo mooie e21.....
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
e21bart
Upcoming E21 fanatic

Post by e21bart »

Haha even zonder grappen en grollen,, je kan zeggen wat je wil maar voor 500 euro zie ik er wel kans in om er een mooie e21 Pickup van te maken, met originele achterlichten, klep zoals een pickup hoort te hebben en een recht achterraam met open bak natuurlijk. jammer dat ik nog een project heb staan en niet genoeg ruimte heb :(

Dus iemand met een lasaparaat en die daar mee overweg kan natuurlijk ;) neem de kans om er wat moois van te maken! Bijna de halft van het werk is al gebeurt, met een beetje geluk nog redelijk netjes ook.
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

http://link.marktplaats.nl/531169341

Mensen! Zou dit wat kunnen zijn?

Ik ga zaterdag (uitgesteld) naar Laren om de auto van Robbert te bekijken, maar aangezien deze in de buurt staat wilde ik wel even een kijkje nemen.

Groeten,

Daan
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ziet er zeker niet verkeerd uit! Een late fransoos dus waarschijnlijk al een vijfbak wat een dikke pré is, klapraampjes achter wat ook al iets bijzonders is. Voor dit geld mag je ook eigenlijk wel wat nets verwachten natuurlijk. Alleen op de eerste foto lijken motorkap en voorscherm iets lichter van kleur, kan optisch bedrog zijn maar iets om even in gedachten te houden. Verder ziet de auto er netjes en origineel uit in mijn ogen. Ik zou 'm zeker even gaan bekijken!
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Niets zo fijn als een 318i, maar....

pas op met Franse auto's. Ik ben al een paar keer voor nop naar Frankrijk gereden omdat de auto's toch tegen vallen. Achterbank ff losdraaien en inderdaad het kleurverschil eens goed bekijken.

groeten loentje
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Nou, vandaag de Ford Ka van m´n schoonmoeder gepakt, en de reis naar Westerbork gemaakt.
Daar aangekomen leek de auto in eerste instantie wat tegen te vallen. Hij was niet gepoetst, dus de eerste indruk was matig. Ook het feit dat de auto nog op Frans Kenteken stond verraste me een beetje. Daardoor was echter wel het bewijs geleverd dat de auto echt uit het Zuiden van Frankrijk kwam!
Dat bleek ook wel uit de algehele staat: Hij was zoals in de marktplaats advertentie al stond echt Keihard (althans alle probleemgebieden die ik met lamp en op de brug kon zien).
Het enige roest wat ik kon ontdekken was de chromen omlijsting van de voorruit en op de uitlaat, maar verder heb ik niks kunnen ontdekken (ook niet op de brug).
So far so good, maar op de een of andere manier voelt het toch niet helemaal lekker... Ik heb even foto's gemaakt van de dingen die mij niet bepaald optimaal leken.
-De uitlaat is namelijk lek (het is nog de originele uitlaat), maar dat is natuurlijk makkelijk te fiksen.
-Ook hoorde ik wat gepiep uit de motor (leek mij de distributieriem?) Dat minder werd naarmate hij langer liep. Hij startte overigens in een keer met een accu die bijna leeg was.
-Dan het grootste probleem: de zwarte meuk onder het blok. Gewoon viezigheid die erop zit? Of is hier meer aan de hand? Het leek namelijk een soort olie...
Hiervoor heb ik echt te weinig kijk op auto's momenteel (weet alleen iets van motorfietsen eigenlijk:p) Maar het leek alsof de versnellingsbak olie lekt?
Ik heb dus een foto genomen, en ik hoor graag jullie blik op de zaken!

Km-stand lijkt overigens te kloppen uit de onderhoudshistorie. De cliche slagzin : "is van een oud vrouwtje geweest" kwam ook nog voorbij;)

http://img37.imageshack.us/i/imagepcb.jpg/
http://img696.imageshack.us/i/imagezcjm.jpg/
http://img856.imageshack.us/i/imagersd.jpg/

Groeten!
Post Reply