Page 3 of 3
Posted: Sat Mar 06, 2010 5:20 pm
by Nick1984
Ziet er weer allemaal heel netjes uit!
Ga je toevallig morgen naar "Antwerp classic salon" ?
Ik ga morgen zeker eens zien of er nog wat e21 te spotten valt

Posted: Sat Mar 06, 2010 6:56 pm
by ac/dennis
Fototoestel mee Nick
Posted: Sat Mar 06, 2010 9:37 pm
by gerrit323
@Nick .. idd vandaag naar het antwerp Classic salon geweest ... mekaar mislopen zo te zien
Ik heb vandaag nog wat belangrijks gedaan ...
na even het originele hitteschild te hebben gepast en bestudeerd .. besloten om dat aan te passen aan de nieuwe situatie ..
deze stukjes metaal moesten eraf .. viel best mee
zo ziet ze er dan uit, zoals te zien blijven de rechtopstaande kanten ter bescherming van de zijwanden benzinetanks grotendeels intact
en gemonteerd
veiligheid boven alles .. nu passeert de uitlaat nog maar een goeie cm op een mm' of 3 van de rechtse tankhelft (achterste hoek) maar ik denk niet dat dit voor problemen gaat zorgen. Op de rest van de tank lengte is er ruimschoots speling of zit er dus terug een hitteschild tussen.
Gerrit
Posted: Sat Mar 06, 2010 9:40 pm
by 323baur
Hi,
Ik denk dat dit afdoende is hoor. Het is meer het schild die de warmte weerkaatst. De lucht tussen schilt en tank wordt nu al een stuk minder heet.
Ziet er goed uit Gerrit! Én niet onbelangerijk: ook jou onderkant ziet er tenminste niet zo sprankelend schoon en nieuw uit zoals bij sommigen onder ons - wordt ik een beetje bang van..

Posted: Sat Mar 06, 2010 9:45 pm
by gerrit323
Ik denk persoonlijk ook wel dat dit voldoende zal zijn
wat betreft de onderkant

je ziet hier het slechtste stuk van .. de achteras .. volgende winter moet deze er onderuit om in coating te zetten en dan ben ik met de onderkant ook tevreden .. maar zo maniakaal als sommige noord nederlanders

ben ik niet hoor
Gerrit
Posted: Sat Mar 06, 2010 9:47 pm
by 323baur
gerrit323 wrote:Ik denk persoonlijk ook wel dat dit voldoende zal zijn
wat betreft de onderkant

je ziet hier het slechtste stuk van .. de achteras .. volgende winter moet deze er onderuit om in coating te zetten en dan ben ik met de onderkant ook tevreden .. maar zo maniakaal als sommige noord nederlanders

ben ik niet hoor
Gerrit
Gelukkig. Ik denk dat WM pas om 22:30u onder zijn baur uit komt.
(voor een nieuwe tandenborstel

)
Posted: Sun Mar 07, 2010 6:02 pm
by gerrit323
Vandaag nog even een minitripje gedaan om het geluid nog is te horen

en ondertussen ook de wilwoods wat ingereden .. paar keer van 120 naar 50 rustig remmend en dan verder gewoon gebruikt. Na een km'tje of 10 begon ik toch te ondervinden dat er meer remkracht aanwezig was dan origineel. Hard doorgeremd heb ik nog niet, ik wil nl eerst de remblokken de tijd geven om zich goed te kunnen zetten maar het ziet er veelbelovend uit
Gerrit
Posted: Sun Mar 07, 2010 6:26 pm
by Peter V.
Hoi Gerrit,
Blij te horen dat de veranderingen positief zijn. Inderdaad een hele slimme zet om de remmerij zich eerst te laten zetten alvorens e.e.a warm te stoken.
Posted: Sun Mar 07, 2010 7:17 pm
by Nick1984
Het hitteschild ziet er goed uit, moet zeker voldoende zijn.
Ik heb jou idd misgelopen, wel nog even bij Andreas gestaan.
Ik zal er binnenkort nog eens gaan shoppen nu hij zijn eigen garage heeft
Buiten de Baur van Andreas was er wel bijzonder weinig BMW te zien vond ik.
Posted: Mon Mar 08, 2010 10:32 am
by Arnold D
Ziet er goed uit Gerrit.
Bij Alpina wordt er een schild op de tankhelften geplakt, antidreun met een zilverlaag.
De bescherming om de overloop van de 2 tanken is puur tegen opspattende rommel, zodat de slang niet door wordt gesneden, of dat ie ergens achter blijft hangen

(geen kritiek hoor, alleen informatie

)
Posted: Mon Mar 08, 2010 6:01 pm
by 323baur
Arnold D wrote:Ziet er goed uit Gerrit.
Bij Alpina wordt er een schild op de tankhelften geplakt, antidreun met een zilverlaag.
De bescherming om de overloop van de 2 tanken is puur tegen opspattende rommel, zodat de slang niet door wordt gesneden, of dat ie ergens achter blijft hangen

(geen kritiek hoor, alleen informatie

)
Dat laatste is eigenlijk zo logisch als het maar zijn kan, maar ik had het me nooit gerealiseerd!