Page 3 of 4
Posted: Sat May 29, 2010 10:21 am
by Freddy
Fijn, ik heb de auto net een week.
Gisteren een poging wagen om de radio in te bouwen. Motor starten, binnen een halve seconde gestart, uit de garage rijden. Motor uit en beginnen met radio inbouwen. Helaas had ik storingdienst en een storing, dus ik kon ook gelijk stoppen.
Een paar uur later wil ik de auto weer in de garage plaatsen. Motor starten, weer binnen een halve seconde gestart, ik rij achteruit, zit een hobbeltje net bij de garage, dus als je te hard rijdt dan zit je gelijk achter in de garage, en te zacht dan wil de auto afslaan... het laatste was dit keer van toepassing. Maar toen wou ik de auto weer starten... Dat doet die niet meer
In eerste instantie dacht ik dat ik hem miss wel verzopen had, dus ik heb hem verder de garage in geduwd, maar vanochtend start die nog niet.
Miss wel erg algemeen, maar hij startte anders binnen een halve seconde, iemand een idee wat ik kan bekijken?
Posted: Sat May 29, 2010 11:12 am
by Peter V.
Ik ben nog steeds van mening dat je hem verzopen heb. Ik heb het vroeger zelfs gehad met een BMW E34. Even naar buiten om te wassen en hierna weer naar binnen. De volgende ochtend wel ronddraaien maar niet aanslaan. Zelfs de BMW-service binnengehaald en die hebben alleen maar doorgestart en het gaspedaal HELEMAAL ingetrapt gehouden.
Op deze manier krijg je veel lucht t.o.v. brandstof binnen en slaat hij wel aan. Je kunt natuurlijk een bougie eruit draaien en kijken of deze zeiknat is?
Posted: Sat May 29, 2010 11:24 am
by Freddy
bougies heb ik er uit gehaald en die waren inderdaad nat en overigens ook snel aan vervanging toe (dat was overigens ook in de planning).
Heb de kap van de luchtfilter ook losgedraaid, Daar in het midden was het ook vrij nat allemaal. Ik wil wel even met volle gas gaan starten.. Alleen ben ik bang dat zo mijn accu leeg is

Posted: Sat May 29, 2010 7:09 pm
by Peter V.
Die kans loop je inderdaad maar meestal moet je niet zolang starten. Je kunt natuurlijk altijd een andere auto met startkabels paraat hebben staan.
Als hij van tevoren goed startte dan slaat hij heus wel aan.
Posted: Sat May 29, 2010 8:00 pm
by Freddy
En hij start en rijdt weer!

Maar het ging allemaal weer lekker knullig.
Ik zou eigenlijk naar een kameraad gaan de bmw tonen, maar toen ik afbelde omdat die niet kon starten kwam die deze kant op. Samen de boel losgeschroefd om te kijken en wat lopen testen met starten etc, maar nee.. in eerste instantie niets. En daarnaast waren de bougies aardig aan vervanging toe en nat.
Zouden we met zijn auto naar de autozaak gaan even nieuw bougies halen, had hij de sleutels in de auto laten liggen en de deuren op slot gedaan

.
Dus in eerste instantie in mijn zakelijke wagen maar bougies halen en dan zouden we die er in draaien en weer testen. Bougies gehaald, er in geschroefd, alles weer vastgezet, ik stap in de auto om te starten.... accu leeg...
Nou ja, ik heb in mijn zakelijke auto geen startkabels. Mijn kameraad wel, maar die had zijn deuren nog steeds op slot met de sleutels er in. Dus met de zakelijke auto naar zijn huis, drie kwartier rijden... reservesleutel halen.. drie kwartier terugrijden. Eindelijk die auto kunnen openen, startkabels er uit, aansluiten op mijn zakelijke wagen en de 320 en proberen te starten... nee.. nog niet
Dus bougies eruit, kijken of die vonkten... nee ook niet.. Opeens een ingeving! De startonderbreker die een vorige eigenaar had ingebouwd.. die omswitchen.. ja!! de bougies vonkten!. Alles weer aansluiten, dicht doen, starten... lopen!!!
Wat bleek nou.. waarschijnlijk heb ik hem gisteravond verzopen... toen proberen te starten.. lukte niet, startonderbreker aangeklikt om te testen, lukte nog niet. Ben dus waarschijnlijk vergeten deze terug te zetten waarna ik vanochtend eerst probeerde te starten met de startonderbreker aan, dus ik liet hem vanochtend al gelijk verzuipen. Toen de onderbreker weer uitgezet, om dat te testen, maar toen was die dus al verzopen waardoor die toen ook al niet meer startte.
Zoals ik in het begin al aangaf.. lekker knullig allemaal weer. Maar de bougies waren in ieder geval aan vervanging toe

. En het was wel een gezellig dagje knutselen zo

Posted: Sat May 29, 2010 8:37 pm
by 323baur
Zo herkenbaar dit..
Posted: Mon May 31, 2010 7:50 pm
by Freddy
Vanavond mijn bavaria radio aangesloten in de auto. Ziet er mooi uit en er komt ook nog eens geluid uit
Alleen de cassette adapter doet het niet. Dan maar op zoek naar een adapter voor aan de achterkant van de radio.

Posted: Sat Jun 05, 2010 6:28 pm
by Freddy
Wat een heerlijk dagje weer om rond te touren. Echt een aardige afstand gereden. 'S ochtends eerst naar Assen gereden, en toen tussendoor en vervolgens via de afsluitdijk naar zee gereden. In de buurten van Callantsoog Daar even gezeten en toen weer terug naar Veendam. Een leuk ritje dus

Posted: Sat Jun 05, 2010 6:31 pm
by Peter V.
En hierom rijden we onze E21. Om te genieten van elke kilometer.

Posted: Sat Jun 05, 2010 7:31 pm
by Freddy
En dat genieten lukt wel
In de buurt van Gieten kwam ik een e21 tegen. Een lichtblauwe cabrio. Voor iemand bekend?
Posted: Sat Jun 05, 2010 7:31 pm
by Wondermike
Om te genieten van elke kilometer
+1
Posted: Sat Jun 05, 2010 7:31 pm
by Wondermike
ik was niet in Gieten vandaag dus ik was het niet.

Posted: Sun Jun 06, 2010 10:34 am
by Smartie
Mooie cabrio, die heb ik ook gezien, was idd heerlijk toer weer.
Was iets met kenteken 50-UZ-??
Posted: Sun Jun 06, 2010 4:59 pm
by Freddy
Ik weet het niet. Ik was zo verrast dat ik er een zag dat ik net nog kon groeten en toen was het te laat.
Vandaag ook getourd, was wel wat benauwd, maargoed.. het ging er mee door.
Posted: Sun Jun 06, 2010 6:13 pm
by Smartie
Was geen cabrio

, was ik.
Was een mooi zwart dak idd, maar had wel het schuifdak open.
Ging naar een kennis in Gieten. Wat een toeval.

Balen ik heb vandaag niet gereden was me wat te benauwd.
ik was niet in Gieten vandaag dus ik was het niet.
@WM Ik verwacht jou ook niet zo ver Drenthe in, want dan moet je ff een bakkie komen doen.