BEdankt voor deze posting. Ik word er niet vrolijk van, maar daar kan jij niks aan doen.
Ik ben dus met een eta conversie gedoemd immer met een octaan booster te gaan rijden?
Of zal ik hem maar op LPG zetten

Hoi Ite,323baur wrote:Of zal ik hem maar op LPG zettenOctaangehalte is hoog zát..
Ite,323baur wrote:Klopt idd. Verbrandingstemperatuur ligt fors hoger.
Ik zal mijn 323i ook zeker niet op LPG zetten hoor.
Voor de manier waar ik daar mee rijdt is dat echt niet verantwoord.
Mijn e23 heb ik overigens wel op gas gezet, maar dat is louter uit economische overwegingen.
Dat rijdt overigens prima.
Mag ik jou verhaaltje iz benzine even - incognito - quoten op het e23 forum?
Je probleemstelling is duidelijk; maar kwantificeren is lastig.uwbuurman wrote:naast t verhaal van raymond hebben we nog een soort van gevalletje probleem. namelijk, de kwaliteit van de ron98 benzines. Doordat die best een stukkie duurder is dan de 95's van de pomp, tanken minder mensen dat spul. daardoor verblijft die benzine veel langer in de opslag/overslag en aflevertanks, voordat ik t koop. Met andere woorden, weinig vraag is oude benzine in mijn auto...
Niet helemaal waar, want afhankelijk van de compressieverhouding en die variëren nogal met de 2.7 ombouwvarianten. De variant die we momenteel aan het bekijken zijn (276EA onderblok met standaard 323i kop) heeft een verhoudingsgewijs lage compressie en haalt de winst voornamelijk (zo niet geheel) uit de langere slag en het toegenomen slagvolume. Daarom levert deze constructie haar koppel bij een lager toerental resp. een hoger koppel. Van een toegenomen vermogen is bijvoorbeeld ook nauwelijks sprake, gevoeligheid voor pingelen is al met al naar mijn verwachting maar nauwelijks groter mits de afstelling spot on is.323baur wrote:Hoi Raymond,
Bedankt voor deze posting. Ik word er niet vrolijk van, maar daar kan jij niks aan doen.
Ik ben dus met een eta conversie gedoemd immer met een octaan booster te gaan rijden?
De bumpers erbij is verplicht!uwbuurman wrote:Dus dat is DÉ motorconversie voor de brandstof bewuste E21-er? Allemaal swappen naar een usa blokkie!
raymondw wrote:Ite,323baur wrote:Klopt idd. Verbrandingstemperatuur ligt fors hoger.
Ik zal mijn 323i ook zeker niet op LPG zetten hoor.
Voor de manier waar ik daar mee rijdt is dat echt niet verantwoord.
Mijn e23 heb ik overigens wel op gas gezet, maar dat is louter uit economische overwegingen.
Dat rijdt overigens prima.
Mag ik jou verhaaltje iz benzine even - incognito - quoten op het e23 forum?
Geen probleem; maar geef me wel even de URL van het betreffende draadje. Ik houdt graag de feedback van mijn stellingen en onderzoek in de gaten.![]()
Mvrgr,
Raymond
Badankt Ite,323baur wrote:Reken daar overigens niet op al te intelligente input. Er zitten daar echt een paar ongelofelijk domme lolly's