Oké thanks. Het heeft toch geen haastJeroen wrote:Nog even gekeken maar geen toerenteller, helaas
RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Stiekem laatst nog een iets leuks aangebracht op de auto...

Ik heb de reflectorplaat ooit gekocht bij Leon, maar is een tijd blijven liggen. Wel had ik toen al de plaat "gepoetst" met koperpoets en een poetsdoek, om de plaat weer lekker te laten glimmen en om de oppervlakkige krasjes te laten verdwijnen.

Vind het er zelf best geinig uitzien, weer eens iets anders dan die zwarte plaat
Moet alleen nog een keer een nieuwe foto schieten, want dit was niet zo'n mooie locatie... (Gorinchem) maar het zonnetje deed toen goed haar best en zodoende zie je niet dat de auto hoognodig gepoetst moet worden
groeten, Roel

Ik heb de reflectorplaat ooit gekocht bij Leon, maar is een tijd blijven liggen. Wel had ik toen al de plaat "gepoetst" met koperpoets en een poetsdoek, om de plaat weer lekker te laten glimmen en om de oppervlakkige krasjes te laten verdwijnen.

Vind het er zelf best geinig uitzien, weer eens iets anders dan die zwarte plaat
Moet alleen nog een keer een nieuwe foto schieten, want dit was niet zo'n mooie locatie... (Gorinchem) maar het zonnetje deed toen goed haar best en zodoende zie je niet dat de auto hoognodig gepoetst moet worden
groeten, Roel
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:42 pm, edited 2 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Ik vind het echt een leuk autootje! Mooie kleur - niks meer aan doen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Ziet er netjes uit hoor!! Bling Bling
groeten loentje
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
dikke +1!!323baur wrote:Ik vind het echt een leuk autootje! Mooie kleur - niks meer aan doen!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Mijn favo kleur hoor!
Sterker nog, ik heb slapeloze nachten gehad van een auto in dit kleurtje. Kort voordat ik de Baur tegen kwam, kwam ik een 323i op het spoor met 77.000km. Eerste lak en eigenaar, volledige historie, de auto was gewoon nieuw. Minpunten: automaat en geen schuifdak. Heb daar best een tijd over moeten denken maar de auto was geen koopje en dan wil je die ombouw naar handbak nog wel overwegen, maar het dak eraf en herspuiten niet. Daarom is er vervolgens maar een auto zonder dak gekomen
Sterker nog, ik heb slapeloze nachten gehad van een auto in dit kleurtje. Kort voordat ik de Baur tegen kwam, kwam ik een 323i op het spoor met 77.000km. Eerste lak en eigenaar, volledige historie, de auto was gewoon nieuw. Minpunten: automaat en geen schuifdak. Heb daar best een tijd over moeten denken maar de auto was geen koopje en dan wil je die ombouw naar handbak nog wel overwegen, maar het dak eraf en herspuiten niet. Daarom is er vervolgens maar een auto zonder dak gekomen
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
ach, een beetje echte vent doet daar niet te moeilijk over, zo heb ik wel eens gehoord...Jeroen wrote:...dan wil je die ombouw naar handbak nog wel overwegen, maar het dak eraf en herspuiten niet..
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het topic heb bijgewerkt, dus bij deze... 
Eind vorig jaar wat gedoe gehad met de elektra van de auto. Na mijn vakantie in Engeland had de accu bij thuiskomst (auto stond al een tijdje stil) toch echt de geest gegeven, dus hop! een nieuwe accu gekocht, een VMF dit keer. Heb ik zelf best goede ervaringen mee en er zit 2 jaar garantie op.
Het autootje startte weer vrolijk en fris zoals van te voren; echter na 2 weken wéér de accu leeg grrrr. Ik heb er toen ook nog een topic van gemaakt en uiteindelijk heb ik toen de dynamo laten reviseren, want de oplaadspanning was niet echt denderend en al helemaal niet als er verbruikers aanstonden.
Heláás is het probleem nog niet helemaal opgelost. Weliswaar is de laadspanning nu een stuk hoger; als ik de auto even laat staan, is de boel na een tijdje weer leeg.
Ik vermoed dat er ergens een massa probleem is (tips van andere forum leden duiden daar ook op). Ik weet in ieder geval dat ik het in de groep van zekering 17 moet zoeken (waarschuwingslampen, binnenlicht, kofferbaklicht, handschoenenkastje etc.) daar meet ik namelijk een lekspanning.
Echter, als ik de boel allemaal lostrek (dus alle lampjes etc) meet ik dit nog steeds, terwijl er dan echt niks meer op kan zitten wat stroom vraagt....
Suggesties zijn welkom!
Tenslotte nog wat foto's:
De oude dynamo...

Ziet er nog best redelijk uit...


En voilá! Gereviseerd en al!...


Nieuw spul onder de motorkap...

groeten, Roel
Eind vorig jaar wat gedoe gehad met de elektra van de auto. Na mijn vakantie in Engeland had de accu bij thuiskomst (auto stond al een tijdje stil) toch echt de geest gegeven, dus hop! een nieuwe accu gekocht, een VMF dit keer. Heb ik zelf best goede ervaringen mee en er zit 2 jaar garantie op.
Het autootje startte weer vrolijk en fris zoals van te voren; echter na 2 weken wéér de accu leeg grrrr. Ik heb er toen ook nog een topic van gemaakt en uiteindelijk heb ik toen de dynamo laten reviseren, want de oplaadspanning was niet echt denderend en al helemaal niet als er verbruikers aanstonden.
Heláás is het probleem nog niet helemaal opgelost. Weliswaar is de laadspanning nu een stuk hoger; als ik de auto even laat staan, is de boel na een tijdje weer leeg.
Ik vermoed dat er ergens een massa probleem is (tips van andere forum leden duiden daar ook op). Ik weet in ieder geval dat ik het in de groep van zekering 17 moet zoeken (waarschuwingslampen, binnenlicht, kofferbaklicht, handschoenenkastje etc.) daar meet ik namelijk een lekspanning.
Echter, als ik de boel allemaal lostrek (dus alle lampjes etc) meet ik dit nog steeds, terwijl er dan echt niks meer op kan zitten wat stroom vraagt....
Suggesties zijn welkom!
Tenslotte nog wat foto's:
De oude dynamo...

Ziet er nog best redelijk uit...


En voilá! Gereviseerd en al!...


Nieuw spul onder de motorkap...

groeten, Roel
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:42 pm, edited 2 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Roel,
zwaar bling bling!!!
ziet er netjes uit.
groeten loentje
zwaar bling bling!!!
ziet er netjes uit.
groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Kan het zijn dat de alarmlichtschakelaar hier tussen zit? Misschien even loshalen en dan meten.(waarschuwingslampen, binnenlicht, kofferbaklicht, handschoenenkastje etc.) daar meet ik namelijk een lekspanning.
En het elektrische schema van zekering 17 heb je helemaal nagelopen?
So many cars, so little time
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Danke danke 
@ Wondermike
Ik heb de alarmlichtschakelaar ook losgehaald en toen nog een keer de groep nagemeten en ook toen bleef er een lekstroompje over... Had deze ook al eens gewisseld met een ander exemplaar.. geen verandering.
Maar binnenkort ga ik er een keer goed voor zitten en dan ga ik alles even langslopen.
@ Wondermike
Ik heb de alarmlichtschakelaar ook losgehaald en toen nog een keer de groep nagemeten en ook toen bleef er een lekstroompje over... Had deze ook al eens gewisseld met een ander exemplaar.. geen verandering.
Maar binnenkort ga ik er een keer goed voor zitten en dan ga ik alles even langslopen.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Laatst was het dan zover... het was weer tijd voor de jaarlijkse beurt!
Meestal probeer ik de E21 en de E30 tegelijk te doen, scheelt me wat tijd en gelukkig heeft oompje een (vrachtwagen)-put waar ik gebruik van mag maken
Samen wachten op wat komen gaat...

Foto'tjes uit 2010 "duo-beurt"


Alleen moet je wel voorzichtig zijn met sturen... "livin' on the edge"

Moet ik me trouwens zorgen gaan maken over het zweten?

Afgelopen vrijdag moest trouwens de E21 weer APK gekeurd worden... en vrijwel iedere keer, krijgt de E21 een beetje de zenuwen vlak voor de APK... zo was het mij al opgevallen dat hij tijdens het remmen naar rechts trok (potver!
niet alwéér )...
Ik dacht dat dat kwam doordat ik een tijdje niet meer met de auto gereden had, dus toen heb ik de auto een weekje meegenomen naar het werk, zodat hij eens wat langere stukken kon rijden (100 a 180 km per dag).
Enfin, hij moest toch naar de garage, dus meteen gevraagd of ze daar de remvloeistof wilden vervangen, misschien lag het daaraan.
Wat bleek nu... een moertje van de stuurkogel zat los
!!!
Dat was overigens ook het enigste puntje wat ze bij de APK (met steekproef) konden ontdekken, dus het wagentje mag weer vrolijk een jaartje rondtuffen
Wat ik ook nog merkte in de week voor de APK, was dat de ventilator een behoorlijk krijsend geluid maakte (ook dát nog. Ik was al bang dat ie het een dag voor de APK ging begeven).
De boel losgehaald (lang zitten klieren met die zwarte kapjes!), schoongemaakt en teruggeplaatst. En waarschijnlijk was het euvel het blaadje dat ik tegenkwam in zo'n hamsterwiel...
Want inmiddels draait de ventilator beter dan van te voren! 
Wat foto's:
Stoffige bende

Al wat schoner

Motortje met hamsterwielen eruit, motortje schoon geblazen. (weinig tot geen speling op de aandrijfasjes)

Hmmm een Bosch (geen Behr of Sofica?) Wat heb ik nu? Kan ik dat ergens aan zien?

Zonder motortje...

En toen... toen bleef een zwart dekseltje niet meer goed vast zitten... om te voorkomen dat hij gaat rammelen, maar een stukje schuim tussen geplaatst (plakt vast aan het dekseltje). Je moet immers af en toe een beetje creatief zijn nietwaar?

Maar... al met al is de E21 nu weer klaar voor het meetingseizoen! Laat maar komen!
groeten, Roel
Meestal probeer ik de E21 en de E30 tegelijk te doen, scheelt me wat tijd en gelukkig heeft oompje een (vrachtwagen)-put waar ik gebruik van mag maken
Samen wachten op wat komen gaat...

Foto'tjes uit 2010 "duo-beurt"


Alleen moet je wel voorzichtig zijn met sturen... "livin' on the edge"

Moet ik me trouwens zorgen gaan maken over het zweten?

Afgelopen vrijdag moest trouwens de E21 weer APK gekeurd worden... en vrijwel iedere keer, krijgt de E21 een beetje de zenuwen vlak voor de APK... zo was het mij al opgevallen dat hij tijdens het remmen naar rechts trok (potver!
Ik dacht dat dat kwam doordat ik een tijdje niet meer met de auto gereden had, dus toen heb ik de auto een weekje meegenomen naar het werk, zodat hij eens wat langere stukken kon rijden (100 a 180 km per dag).
Enfin, hij moest toch naar de garage, dus meteen gevraagd of ze daar de remvloeistof wilden vervangen, misschien lag het daaraan.
Wat bleek nu... een moertje van de stuurkogel zat los
Dat was overigens ook het enigste puntje wat ze bij de APK (met steekproef) konden ontdekken, dus het wagentje mag weer vrolijk een jaartje rondtuffen
Wat ik ook nog merkte in de week voor de APK, was dat de ventilator een behoorlijk krijsend geluid maakte (ook dát nog. Ik was al bang dat ie het een dag voor de APK ging begeven).
De boel losgehaald (lang zitten klieren met die zwarte kapjes!), schoongemaakt en teruggeplaatst. En waarschijnlijk was het euvel het blaadje dat ik tegenkwam in zo'n hamsterwiel...
Wat foto's:
Stoffige bende

Al wat schoner

Motortje met hamsterwielen eruit, motortje schoon geblazen. (weinig tot geen speling op de aandrijfasjes)

Hmmm een Bosch (geen Behr of Sofica?) Wat heb ik nu? Kan ik dat ergens aan zien?

Zonder motortje...

En toen... toen bleef een zwart dekseltje niet meer goed vast zitten... om te voorkomen dat hij gaat rammelen, maar een stukje schuim tussen geplaatst (plakt vast aan het dekseltje). Je moet immers af en toe een beetje creatief zijn nietwaar?

Maar... al met al is de E21 nu weer klaar voor het meetingseizoen! Laat maar komen!
groeten, Roel
Last edited by RJ on Wed Sep 27, 2017 12:45 pm, edited 3 times in total.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: RJ's E21: 316 '82 Kashmir Metallic
Mooi! Wat die olielekkage betreft, het lijkt er toch wel op dattie een beste hoeveelheid lekt, ziet er iig vers uit. In elk geval even kijken wat de oorzaak is, of het onder de kop weg komt, van het kleppendeksel of misschien gewoon gemorst met vullen?
Regards/groeten, Jeroen
