Omstreeks 23u gisteravond was het distri gedeelte dan achter de rug .. zoals gewoonlijk, riem, v-riemen, waterpomp, spanrol incl veer vervangen .. verse castol olie + filter op het blok en uiteraard ook alle koelvloeistof mooi vers (wel wat langer met ontluchten bezig geweest dan anders maar het is gelukt). Omdat we toch bezig waren met vervangen heb ik ook gelijk alle waterdarmen vernieuwd, ze kunnen maar beter nieuw zijn ...
Gelijk ook de kleppen gesteld + nieuwe pakking en ik moet zeggen zo'n standaard blok draait echt mooi gelijkmatig (mijn origineel 2.0 blok draaide mooi maar deze draait echt nog mooier)
Veel foto's heb ik niet gemaakt, iedereen weet onderhand wel hoe zo'n wissel eruit ziet ..
toch 2

De waterpomp die er af komt was denk ik een spotgoedkoop ebay ding .. alles van plastic en na slechts 2000km te hebben gelopen was het soepel draaien al ver zoek ... iig zit er u terug allemaal vers OEM materiaal op en dat geeft een goed gevoel.
Onderdeel dat aan vervanging toe is en ook gelijk maandag wordt besteld is de delco en rotorkap .. de punten zijn danig uitgebrand en geven niet echt vertrouwen om ver van huis te rijden.
Vanmorgen dan om 9u verder gedaan om de veren te veranderen ... -60/-40 eraf en -40/-35 erop .. resultaat is een subtiele verhoging waar ik héél blij mee ben ... ik heb nu overal de benodigde bodemvrijheid dus keuring zou geen probleem meer mogen zijn
enkele vergelijkende foto's van de verlaging
-60/-40

-40/-35

-60/-40

-40/-35

Nu blanco gekeurd zien te krijgen en dan kunnen we hopelijk vanaf half mei open rijden