Page 3 of 7

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Sat Apr 14, 2012 9:10 pm
by gerrit323
Zo eindelijk dan gisteren aan het distri gedeelte + veranderen van veren van de cabrio begonnen .. planning was omstreeks 12u30 te beginnen maar dat is al opgeschoven naar 16u30 wegens andere verplichtingen ...

Omstreeks 23u gisteravond was het distri gedeelte dan achter de rug .. zoals gewoonlijk, riem, v-riemen, waterpomp, spanrol incl veer vervangen .. verse castol olie + filter op het blok en uiteraard ook alle koelvloeistof mooi vers (wel wat langer met ontluchten bezig geweest dan anders maar het is gelukt). Omdat we toch bezig waren met vervangen heb ik ook gelijk alle waterdarmen vernieuwd, ze kunnen maar beter nieuw zijn ...

Gelijk ook de kleppen gesteld + nieuwe pakking en ik moet zeggen zo'n standaard blok draait echt mooi gelijkmatig (mijn origineel 2.0 blok draaide mooi maar deze draait echt nog mooier) :innocent ... geen kantelende zuigers te horen op dit blok en das het eerste van mijn m20 blokken waar ik dat niet hoor ..

Veel foto's heb ik niet gemaakt, iedereen weet onderhand wel hoe zo'n wissel eruit ziet ..

toch 2

Image

Image

De waterpomp die er af komt was denk ik een spotgoedkoop ebay ding .. alles van plastic en na slechts 2000km te hebben gelopen was het soepel draaien al ver zoek ... iig zit er u terug allemaal vers OEM materiaal op en dat geeft een goed gevoel.

Onderdeel dat aan vervanging toe is en ook gelijk maandag wordt besteld is de delco en rotorkap .. de punten zijn danig uitgebrand en geven niet echt vertrouwen om ver van huis te rijden.

Vanmorgen dan om 9u verder gedaan om de veren te veranderen ... -60/-40 eraf en -40/-35 erop .. resultaat is een subtiele verhoging waar ik héél blij mee ben ... ik heb nu overal de benodigde bodemvrijheid dus keuring zou geen probleem meer mogen zijn :whistle

enkele vergelijkende foto's van de verlaging

-60/-40

Image

-40/-35

Image

-60/-40

Image


-40/-35

Image

Nu blanco gekeurd zien te krijgen en dan kunnen we hopelijk vanaf half mei open rijden :banana

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Sat Apr 14, 2012 9:22 pm
by uwbuurman
Mooi werk Gerrit! En die verlaging, het staat niet slechter, denk eerder mooier!

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Sun Apr 15, 2012 11:44 pm
by Jeroen
Tsja ik ben niet van dat hele lage dus ik vind 't een mooie vooruitgang zo, top!

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Mon Apr 16, 2012 12:04 am
by Peter V.
Een hele nette verschijning zo. Ik heb ze al in het echt mogen zien en het is een plaatje!

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Tue Jul 03, 2012 8:59 pm
by gerrit323
Zo de cabrio is gekeurd na de 2e poging .. de eerste keer was de remkracht van de achterste schijven niet optimaal .. de remkrachtverdeler vervangen en probleem opgelost ... nr platen zijn aangevraagd ... nog wat kleinigheden nakijken, een paar testritten in de buurt doen en dan is ze normaal gezien klaar voor de toscane trip.

Gereden km's tussen 6/2009 en 7/2012 slechts 1504km ...

Gerrit

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Tue Jul 03, 2012 9:37 pm
by Jeroen
Maar daar komen er zometeen wel een paar bij! Mooi dat de keuring ook op orde is, idd wel goed om lokaal nog even wat km's te maken voordat je weg gaat, maar het lijkt erop dat je er klaar voor bent, mooi!

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Tue Jul 03, 2012 9:54 pm
by uwbuurman
Mooi werk Gerrit! Hoezo zijn de nummerplaten aangevraagd? Je had m toch al zelf op kenteken? Of heb je alleen gereden met de platen van de vorige eigenaar?

Fijn ook dat je met je nieuwe verlaging door de keuring gekomen bent! @ Toscanetrip: Heb je de carterbescherming al rechtgemaakt en geplaatst?

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Tue Jul 03, 2012 11:11 pm
by gerrit323
Ik hoop ook dat er deze zomer wat zorgeloze km's gaan bij komen :driving

@Koos De km die ik al heb gereden waren idd met de nr platen van de 84'er illegaal dus :bag .

De carterbescherming is recht en hangt ondertussen al onder de cabrio :thumbsup .

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Sat Jul 14, 2012 2:45 pm
by jeroen76
Hele knappe cabrio!Complimenten!

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Sat Jul 14, 2012 11:20 pm
by Peter V.
Ga er maar eens lekker mee genieten in het mooie Toscaanse landschap. Ik had in ieder geval flink spijt dat we de Focus mee hadden in Zuid Frankrijk.

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Tue Jul 31, 2012 4:21 pm
by loentje
ziet er goed uit, moet de mijne ook maar eens verlagen als ik dit zo zie!

groeten loentje

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Mon Jun 03, 2013 9:31 pm
by gerrit323
Dringend tijd voor een update hier .. is van juli 2012 geleden ..

2 dingen die me meer en meer stoorden aan de cabrio waren

1e De niet originele tunings demper achter
2e De ophangingsdriehoek LA was na een onzachte aanraking met de stoeprand door de vorige eigenaar krom waardoor het wiel niet meer helemaal mooi recht stond.

Een paar maand geleden een goede gebruikte driehoek gevonden en deze is nu ook gemonteerd, tevens ook een originele 325i achterdemper gemonteerd.

Ook de lichtunits LV zijn vervangen door een goed gebruikt exemplaar waarvan de koplampregeling niet afgebroken was.

De cabrio ziet er nu uit zoals ik hem wilde hebben op verlaging en velgen na origineel en zo zijn ze mijn inziens ook het meest waardevol

2 telefoon foto's

Image

Image

Klaar voor de keuring eind deze maand en dan hopelijk een mooi zomer tegemoed

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Mon Jun 03, 2013 10:19 pm
by Jeroen
Lekker hoor! Het mooie weer is er al, komt helemaal goed!

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Mon Jun 03, 2013 10:56 pm
by Peter V.
Netjes zo.

De bestrating van de oprit ook aangepakt zie ik. :thumbsup

Re: E30 325i cabrio 1989

Posted: Mon Jun 03, 2013 11:02 pm
by gerrit323
@Peter ... Idd oprit is ook aangepakt .. was hoog nodig :wink: