Page 3 of 4
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Sun Jan 29, 2012 12:43 pm
by Alex1971
300+ views inmiddels op dit topic

populair onderwerp!!
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Mon Feb 13, 2012 11:41 pm
by Davegrashoek
Wat kost dat nou? 'n paar drijfstanglagers en pakkingen?
Ik ben met een vriend van me een 2.7 SuperETA blokje om aan het bouwen voor een e30, vandaar de vraag.
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Tue Feb 14, 2012 10:06 am
by Bempie21
Even een update wat ik gedaan heb in afgelopen tijd.. NIKS NOG..
Zit nu midden in een verhuizing.
Eigenlijk is ie wel klaar. Bouten karterpan vast draaien, olie erin en lopen.
@dave: Zou je bij de dealer na moeten vragen.
Schrik je tog wel van de prijzen. IIG boven de 300 ben je zeker wel kwijt.
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Sun Mar 25, 2012 10:45 pm
by Bempie21
Zo Zo... Daar ben ik weer...
Even nog eens een update:
Eindelijk gisteren tijd voor mijn autotje gehad met een paar uurtjes was ik klaar.
Ik moest nog de carterpanboutjes vast draaien olie en test ritje rijden..
Nou.... dit is dan gister gebeurd en ja hooooor POWER is weer terug.

En loopt weer grandioos lekker.
Ben zeer zeker blij met het resultaat dat 't goed is gekomen met de blokkie en de olie druk is nu gelukkig weer helemaal goed..
Wat ik wel raar vond is dat mijn olielampje tijdens stationaire toerental gaat branden. Dus als ik dan gas geef of weer ga rijden ging het weer uit.
Ik dacht gelijk aan een lage oliepijlniveau maar deze was nog goed. Keek later nog of het olie was gezakt nadat ik een km of 25 had gereden maar stond op dezelfde streepje Max. Enig idee iemand?????
Dus niet net als voor het reparatie van de drijfstanglagers. Toen ging het in de lage toeren lichjes oplichten en uitgaan... Dit was Oliedruk.
Vandaag nog met de koude motor gecontroleerd op de zelfde streepje nog.
Wil dit probleem uit de weg hebben voordat ik weer ga rijden.
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Sun Mar 25, 2012 10:51 pm
by Davegrashoek
al een nieuwe oliedruksensor geprobeerd?
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Sun Mar 25, 2012 10:58 pm
by Bempie21
Heb ik wel liggen op vooraad, maar ik denk niet dat, dat het is.
Want zoals ik het beschreven heb reageerd het wel...
Kan het wel even proberen om te testen.
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Sun Mar 25, 2012 11:57 pm
by Davegrashoek
ik zou het wel even proberen ja, zeker als je er toch eentje hebt liggen..
het zou wellicht ook kunnen dat de sensor/schakelaar meer druk nodig heeft om te schakelen dan normaal nodig zou zijn.
wel fijn om te horen dat hij weer helemaal perfect loopt verder! succes ermee
Re: Verslag drijfstanglagers vervange
Posted: Mon Mar 26, 2012 11:46 am
by Bempie21
Dank je wel..
Zal zien of dat wat helpt..
Wil graag dit jaar ook naar sharknosemeeting..
Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Wed Apr 11, 2012 11:14 am
by Bempie21
Even weer een Update:
Auto naar de Apk gebracht en goed gekeurd. En mijn olie probleem kwam weer opduiken na zon 10 minuten rijden..
Wist al zeker dat het geen kapotte sensor was.. En was dat maar waar..
Oliedruklampje begint nu meer in de hogere toeren uit te gaan.
Dit steeg best snel. Eerst was het bij 950 tpm en lichjes gas geven was het uit.
Daarna bij 1500tpm en nu gaat het bij 2000 á 2500 toeren tijdens stationair uit.
Probleem werd dus snel erger. Ik denk als ik nog 10km door had moeten rijden zou het wel bij 7000tpm uitgaan Of helemaal niet meer..
Vanaf deze dag is er niet meer mee gereden en zo blijft het ook tot het gemaakt is.
Wat me wel verbaast is, dat ie geen kracht tekort kwam. Tijden het vervangen van de onderdelen is oliedrukventiel niet verwijderd geweest. Ik weet hier niet echt de werking van, maar zou dit mischien het oorzaak kunnen zijn dat ie verstopt is of zo?????
Wat ik wel jammer vind is, dat het voor mij niet doorgaat om met de BMW naar S.N.M. kan komen.
Morgen wordt ie gesleept naar boy hij kijkt wat het oorzaak is... Hopelijk is ie toch nog wel optijd klaar..
Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Wed Apr 11, 2012 1:13 pm
by Jeroen
Bah! Bekende issue is drukval door een ingeslagen terugslagklep in de oliepomp meen ik en eerlijk gezegd zou dat me niet verbazen met een gestraalde ipv ruil- of nieuwe pomp. Dat gecombineerd met mogelijk een niet heel nauwkeurige oliedrukzender of -meter kan je oliedruk gewoon vrijwel continu te laag zijn en sta je echt alles op te vreten. Je drijfstanglagers zagen er netjes uit, maar hoe staat het met de rest?
Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Wed Apr 11, 2012 1:36 pm
by Bempie21
Dat is echt Bah ja Jeroen..

ben echt verdrietig
Heb er niet veel mee gereden apk op en neer en alles mischien hooguit 35 á 40 km mee gereden met de nieuwe lagers. En staat sinds APK voor de deur, ook niet meer gestart. In vraagbaak staat alle radiale spelingen in en deze waren allemaal nog in waardes.
Maar ik snap wat je bedoeld.
De veer en zuiger in de pomp heb ik expres niet gestraald allen schoongemaakt. Dus waarschijnlijk is die eruit gevlogen en die woont nu dus in de pan... hmmm...
Hoop dat alles meevalt als alles morgen weer los gaat.
Bedankt voor je reactie Jeroen..

Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Wed Apr 11, 2012 1:45 pm
by Jeroen
Sterkte, dit soort dingen wil je zeker niet na zo'n operatie hebben. Ben heel benieuwd wat jullie aantreffen maar ik vrees dat de pomp linksom of rechtsom ook na de operatie constant te weinig druk heeft geleverd. Hoeft nog niet fataal te zijn maar ik zou iig wel een andere pomp pakken.
Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Wed Apr 11, 2012 1:57 pm
by Bempie21
Ik doe iig niks expert neemt het over.
Hij zal me wel toelichten wat het eventueel is als ie erachter is.
Hij zou zowieso alle lagers van bigend er weer loshalen om alles te controleren en na te meten. Hou je wel op de hoogte.
Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Fri Apr 13, 2012 1:24 pm
by uwbuurman
zo dat is echt balen!!! Hoop dat er verder geen schade is en dat alles nu snel wordt opgelost, maar ik vind het erg sneu voor je.
Re: Verslag drijfstanglagers vervangen
Posted: Fri Apr 13, 2012 10:43 pm
by Bempie21
Dank je wel Koos maar het is toch erger dan ik en jullie eigenlijk hadden verwacht.
Olie pomp en de overdrukventiel waren bijde goed. Was geen probleem ermee.
Nu komt het:
Vandaag is boy dus aan mijn auto begonnen.
Tijdens olie aftappen begon het al nieuwe olie wat 40km heeft in gezeten was zwartmetallic van kleur geworden.
Hij zei al voordat ie eraan begon zeer overtuigd was dat het aan de Drijfstanglagers lag. En hij had gelijk ook.
Wat hij aantrof en waar ik zelf ook bij stond is helaas wederom slijtage aan de lagerschalen. Zaten geen losse bewegingen in de bigend maar de nieuwe schalen waren in het midden getroffen. Dus de krukas lichjes aangetast.niet alle 6 maar Cil.2 en 5 hadden lichtjes rillen gekregen.
Reden hiervan: Hij merkte als eerst tijdens de kappen afhalen dat alle 6 verkeerd opzaten.. Hij zei gelijk Einde verhaal...
Ja ik baal er (pieeeeeeeeep) heel erg van..
Motor moet nu eruit en mijn ETA drijfstang moet verwijderd worden voor een andere krukas.
ETA of Diesel of deze moet worden afgedraaid en dan met overmaat lagers erin.. Denk dat het de laatste wordt.
Morgen weer even bij hem langs gaan voor de opties die we eventueel kunnen nemen.
