De auto verbruikt bij mij zo tussen de 1:12 en 1:13-en-een-beetje, dus dat valt me ook alles mee.
Hij moet wel binnenkort voor een beurt en ik verwacht daar wat extra onderhoud bij. In ieder geval nieuwe schijven vóór en blokken rondom en ik denk dat de koppeling niet helemaal fris meer is. Hij schakelt prima, geen slip of zo maar met intrappen van het pedaal voel je dat 'ie niet vlekkeloos volledig ingetrapt kan worden. Ik denk dat ik dit laat doen bij BMW Specialist Gerritsen in Odijk; die hebben de stabi's ook gedaan en daar was ik erg goed over te spreken.
Ook al een setje winterbanden op de kop weten te tikken met echt splinternieuwe, vers-uit-de-fabriek Styling 306-wielen. Eigenlijk e90-velgen, maar bij het passen van 1 wiel vond ik het mijn e46 zeker niet misstaan. Banden zijn Michelin's Alpin A4 die op een klein mm'tje na ook nieuw zijn. En als je weet wat dit complete setje me gekost heeft, rol je net als ik lachend over de grond
 
  De uitgebreide, echte poetsbeurt staat ook zeker nog op m'n verlanglijstje. Ook die verdient deze auto absoluut!
Ik verwacht binnen redelijk korte termijn te weten of de 318i echt mag blijven en dan ga ik zeker in het genoemde onderhoud investeren. De auto is dat echt meer dan waard en ik heb er veel plezier van. Zeker mijn zoektocht naar een e46 met sportstoelen en een schuif-/kanteldak maakt me nu elke km die ik ermee rijd heel blij. Het voelt zelfs na bijna 2 jaar in een nieuwe f30 niet als een echte stap terug. Vooral de handling van de e46 is bijzonder fijn en ook op hoge(-re) snelheid heeft hij de vertrouwde zekerheid van een echte BMW.
@Léon: thanks voor dat specifieke type Dension; ga ik 's uitpluizen. Maar zo'n investering ga ik echt pas doen als ik zeker weet dat de auto voorlopig nog bij me mag blijven.
Greetz,
Walter.









 
   
  